کد خبر 137546
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹

معاونت روابط بین الملل بسیج در بیانیه‌ای تاکید کرد: وزارت امور خارجه کشورمان می‌بایست از طریق رایزنی‌های دیپلماتیک به دولت حاکم بر برمه فشار وارد کرده و از همه ابزارها برای جلوگیری از اعمال جنایات ضد بشری بیشتر علیه مسلمانان ستمدیده این کشور استفاده کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، معاونت روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در محکومیت نسل کشی مسلمانان برمه بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن در ذیل آمده است.

 بسم الله الرحمن الرحیم

طی چند روز گذشته گزارشات متعددی در خصوص ارتکاب جنایات ضد بشری علیه صدها هزار نفر از مسلمانان ساکن میانمار انتشار یافت و پخش تصاویر ثبت شده از صحنه‌های فجیع  این نسل کشی بی‌سابقه قلوب میلیونها مسلمان سراسر دنیا را جریحه دار کرد.

بر اساس آخرین گزارشات منابع خبری نزدیک به یک هزار نفر از مسلمانان مظلوم برمه‌ای در جریان حملات متعصبانه و نژاد پرستانه گروهی از بودیست‌های ساکن این کشور قتل عام شده و آوارگی صدها هزار نفر دیگر را نیز در پی داشت.

تراژدی اسفناک این واقعه هولناک با تعرض وحشیانه بودائیست‌های افراطی به هزاران نفر از زنان و دختران بی دفاع و مظلوم مسلمان ساکن این منطقه تکمیل گردید و صحنه پلیدی از نابودی شرافت و انسانیت در تاریخ دنیا ثبت شد.

بر اساس اسناد موجود و گزارشات منابع خبری مستقل دنیا این فاجعه هولناک در فضای بی‌تفاوتی و حمایت ضمنی دولت و حاکمان نظامی کشور برمه به وقوع پیوست و لکه ننگین دیگری بر عملکرد سیاه حکومت ضد بشری آنان نقش بست. اسفناک‌تر آنکه جنایات صورت گرفته که مصداق بارز نسل کشی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود با سکوت کامل دولت های غربی و آمریکا، مجامع بین المللی و محافل حقوق بشری غرب همراه بود.

دولت‌های غربی که این روزها داعیه دار براندازی حکومت‌های مشروع و قانونی کشورهای خاورمیانه بوده و به هر بهانه واهی نظام سوریه را به اقدامات ضد بشری متهم می‌کنند، با سکوت در برابر این جنایت هولناک و نسل کشی آشکار بشریت نمایش مزورانه و چهره پردازی منافقانه خود را در برابر دیدگان بصیر جهانیان عیان ساخته‌اند. جالب آنکه خانم آن سانگ سوچی فعال بین المللی میانماری که جایزه صلح نوبل را نیز از آن خود کرده است و اخیرا به مجلس این کشور راه یافت، در برابر جنایات اخیر دولت برمه و بودیست‌های تندروی این کشور سکوت اختیار کرده و اعلام کرد که مسلمانان تبعه این کشور نیستند!

هر چند مسلمانان برمه همانند سایر مردم این کشور از قدیم ساکنان بومی این منطقه بوده‌اند ولی با فرض صحت ادعای بانوی صلح برمه، آیا این نسل کشی واضح علیه انسان‌ها در هر کجای دنیا با هر تابعیت و ملیتی جایز است؟

این بی تفاوتی آشکار و سکوت ننگین مجامع حقوق بشری و بین المللی و داعیه داران دفاع از حقوق انسانی به عمق فاجعه افزوده و بودیست‌های افراطی را در تشدید حملات و تعدی علیه مسلمانان جری‌تر ساخته و شرایطی به مراتب اسفناک‌تر از گذشته پدید آورده است.

اکنون در این برهه حساس تاریخی که بسیاری از مسلمانان سراسر دنیا از خاورمیانه گرفته تا آسیای جنوب شرقی و دیگر نقاط دنیا در محاصره زنجیر های استبدادی و استکباری جانیان بشریت قرار گرفته و مظلومانه برای اعتلای اسلام و انسانیت و دستیابی به آرمان مدینه فاضله حکومت جهانی عدالت مبارزه می کنند، همگان وظیفه دارند که همبستگی و همدلی و اقدامات عملی خود را با مسلمانان رنجدیده و ستم کشیده برمه نشان دهند.

بدیهی است که مردم مسلمان ایران اسلامی نیز همپای همه مسلمانان آزادیخواه دنیا در برابر این نقض آشکار حقوق بشری اسلام خواهان برمه کوتاه نخواهند نشست و از هر طریق ممکن ابراز همدردی خود را به اثبات می‌رسانند.

از دولت جمهوری اسلامی ایران و همچنین دستگاه‌های متولی دیپلماسی کشورمان همچون وزارت امور خارجه نیز انتظار می‌رود که مسئله نسل کشی مردم مسلمان برمه را از طریق مجامع بین المللی به طور جد پیگیری کرده و با استفاده از تمامی ابزارهای موجود ضمن رسواسازی مدعیان دروغین حقوق انسانی و بشری، زمینه را برای محکومیت مرتکبین این فاجعه اسفناک در دادگاه های بین المللی فراهم سازد. همچنین وزارت امور خارجه کشورمان می‌بایست از طریق رایزنی‌های دیپلماتیک به دولت حاکم بر برمه فشار وارد کرده و از همه ابزارها برای جلوگیری از اعمال جنایات ضد بشری بیشتر علیه مسلمانان ستمدیده این کشور استفاده نماید.

امید است که با واکنش مناسب و هماهنگ مسلمانان سراسر دنیا در قبال تراژدی اسفناک نسل کشی مسلمانان برمه‌ای، شاهد وقوع اینچنین جنایات هولناکی علیه هیچ مسلمان آزاده ای در سراسر دنیا نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس