کد خبر 137575
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱

شبکه تلويزيوني الدنيا جزئيات " طرح ساعت صفر" در سوريه را فاش کرد.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، الدنيا جزئيات " طرح ساعت صفر" يا تصرف دمشق را که ديروز به اجرا در آمد و شکست خورد و همزمان شبکه هاي تلويزيوني همسو با امريکا و غرب و اعراب خليج فارس مانند الجزيره و العربيه آن را پوشش دادند، بر ملا کرد.

سالم شيخ بکري گزارشگر الدنيا  گفت: نوزدهم  ژوئن گذشته (سي ام خرداد امسال ) از طرح موسوم به "ساعت صفر"  سخن گفتيم. در آن زمان گفتيم قرار است اين طرح قرار بود پانزدهم ژوئن (بيست و ششم خرداد) اجرا شود .ما اين حرف را يک ماه پيش از تهيه اين گزارش گفتيم. در آن زمان گفتيم اطلاعات ما درباره طرح ساعت صفر نشان مي دهد طراحان طرح دچار اختلاف شده‌اند و همين باعث شده است اجراي طرح خود را به تعويق بياندازند يا درباره طرح خود تجديد نظر کنند .
گزارشگر الدنيا افزود اين شبکه به جزئيات جديدي از اين طرح دست يافته است .

رمزگشايي زودهنگام رسانه‌هاي سوري از اين طرح که قرار بود دمشق فقط در حد رسانه اي به تصرف درآيد، باعث شد اجراي طرح در آن زمان به تعويق بيفتد و تجديد نظر شود.

قرار بود اجراي اين طرح پانزدهم ژوئن گذشته ( بيست و ششم خرداد ) آغاز شود و اين مطلبي است که الدنيا نيز در گزارش سابق خودبه آن اشاره کرده بود.

اطلاعاتي که شبکه الدنيا به دست آورده است نشان مي دهد تجديد نظر در طرح ساعت صفر باعث شد اجراي طرح يک ماه کامل به تعويق بيفتد و همين بيانگر علت آغاز تبليغات رسانه اي درباره درگيريها در دمشق از پانزدهم ژوئيه اين ماه است  يعني دقيقا يک ماه پس از گذشت تاريخ تعيين شده قبلي که پانزدهم ژوئن بود که اجراي آن با شکست مواجه شد .

منابع تلويزيون الدنيا گفتند قرار بر اين شد که اجراي طرح اصلاح شده "ساعت صفر " فقط در حد توهم نباشد بلکه در ميدان نيز کاري انجام شود.

الدنيا افزود به همين سبب براي طراحان اين طرح لازم بود که مردم دمشق صداي تيراندازي و درگيري و انفجار را بشنوند تا هر آنچه را که درباره شهرشان پخش مي شود، باور کنند .

همين موضوع نيز ايجاب مي کرد شماري از عناصر مسلح به تعداد کافي وارد عمل شوند تا کاري کنند که ارتش سوريه براي حفظ ثبات واکنش نشان دهد و همين به معناي وقوع درگيري بين ارتش سوريه و افراد مسلحي است که شبکه‌هاي ماهواره اي آنها را ارتش آزاد مي نامند .

پس از درگيري ، قرار بود که تبليغات گسترده رسانه اي آغاز شود و موجي از خبرها و تبليغات عليه شماري از شخصيتهاي بلندپايه و مکانهاي حساس در کشور به راه بيفتد و اينگونه القا شود که حکومت کنترلش را بر پايتخت از دست  داده است .

بر اساس اين طرح ، ساکنان دمشق مي بايد صداي اقدامات هرج و  مرج طلبانه و انفجارها و تيراندازي را مي شنيدند و همه زمينه‌هاي رواني فراهم مي شد تا باور کنند شهرشان از کنترل خارج شده است .

قواعد اين طرح به نظر مي رسد شايد موفق و به درستي طراحي شده باشد اما ناظران مي گويند چنين طرحي درباره مردم سوريه جواب نمي دهد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس