رایحه ظهور

سخنرانی مهم استاد پناهیان در محضر نائب امام زمان(عج) / قواعد ظهور محقق شده است ، برای یاری امام مقتدر آماده شویم + فایل صوتی

عاشورائیان! اگر همینجوری روند جلو بره ، چند سال دیگه ظهور خواهد بود؟
محاسبه عقلانی بکن. اینکه پیشگویی و غیبگویی نیست،قواعد ظهور رو نگاه کن. چند سال دیگه کار تمام خواهد شد؟یه محاسبه بکن...حالا من نمیگم وقت دقیق رو اعلام کنی، روز و تاریخ و سال رو ، الان شما نگاه کنی خدا شاهده ظهور قابل پیش بینیه. برید روایات قواعد ظهور رو بخوانید، من به حوادث ظهور کاری ندارم... یعنی می فرماید وقتی ظهور رخ میده که غربال بشن همه، وقتی ظهور رخ میده که خلاء تئوریک در عالم پدید میاد، وقتی ظهور رخ میده که ظلم فراوان شده باشه، وقتی ظهور رخ میده که قومی زمینه ساز بشن، کدومش محقق نشده؟

» ابتدای نظرات (1063)

السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره(ع)

این الطالب بدم المقتول بکربلاء

سخنرانی استاد پناهیان در شب عاشورای گذشته در محضر ولی امرمسلمین(مدظله) حاوی نکات مهم و ارزشمندی بود، اما پرداختن به مسئله نزدیکی ظهور ، امکان پیش بینی زمان ظهور با توجه به تحقق قواعد ظهور و لزوم آمادگی برای مواجهه با این واقعه عظیم و مبارک را می توان مهمترین بخش از سخنرانی ایشان دانست که با توجه به رنگ و بوی بشارت آمیز آن ، امید و سرور زیادی در دل منتظران ایجاد کرد ، نظر به بسیار مهم بودن این سخنرانی در محضر امام خامنه ای(مدظله) و مطالب قابل توجهی که در آن مطرح شده است ، بر آن شدیم تا بشارتهای بزرگ این سخنرانی تاریخی را مرور کنیم :

 

عاشورائیان! اگر همینجوری روند جلو بره -که مانعی هم براش نیست، امکانات هم بیشتر شده برای اینکه رشد حرکت اسلام ناب تصاعدی باشه- چند سال دیگه ظهور خواهد بود؟
محاسبه عقلانی بکن. اینکه پیشگویی و غیبگویی نیست،قواعد ظهور رو نگاه کن. چند سال دیگه کار تمام خواهد شد؟یه محاسبه بکن...حالا من نمیگم وقت دقیق رو اعلام کنی، روز و تاریخ و سال رو.... تازه این روایت رو از اباعبدالله الحسین علیه السلام هم اگه نشنیدی من به شما بگم، الان شما نگاه کنی خدا شاهده ظهور قابل پیش بینیه. برید روایات قواعد ظهور رو بخوانید، من به حوادث ظهور کاری ندارم... یعنی می فرماید وقتی ظهور رخ میده که غربال بشن همه، وقتی ظهور رخ میده که خلاء تئوریک در عالم پدید میاد، وقتی ظهور رخ میده که ظلم فراوان شده باشه، وقتی ظهور رخ میده که قومی زمینه ساز بشن، کدومش محقق نشده؟ محاسبه کنیم.

"دیگه از دعا گذشته، البته دعا هم هنوز موثره. در "کمال الدین" شیخ صدوق سخنی از اباعبدالله الحسین علیه السلام درمورد ظهور آمده که میفرماید:"یُصلحُ اللهَ تبارک و تعالی امرَهُ فی لیلةٍ واحدة" خدا مقدمات ظهور رو یه شبه فراهم میکنه...بله من دارم حس نزدیک بودن ظهور رو تقویت میکنم. براساس محاسبه عقلانی. نصرت خدا چرا باید قطع بشه؟ ما که داریم تکلیفمونو انجام میدیم. حرکت کلان جامعه خوب بودنش محرزه دیگه. اشکالات هست، اشکالات رو باید برطرف بکنیم.


ما الان کجا ایستادیم تو تاریخ. ما وضع مدرسه هامون باید عوض بشه. از دین صحبت میشه دین در آستانه ظهور باید تعلیم داده بشه. آخرین وظائف منتظران باید به منتظران گوشزد بشه، نه به طور کلی از وظائف منتظران سخن بگوییم. منتظر دیگه الان باید از نظر روحی آماده بشه پای رکاب امام مقتدر کار بکنه. بعضی از شیعیان هنوز ذهنیت امام مظلوم تو ذهنشون هست و آماده نیستند برای امام مقتدر.
چون ائمه هدی همه مظلوم بودن و این تا بوده امامی رو شناخته از مظلومیتش گریه کرده و حق هم هست برای مظلومیت ائمه هدی آدم گریه بکنه، یک دفعه اینجوری نشه که حضرت تشریف فرما بشن تو آمادگی نداری با امام مقتدر برخورد کنی برگردی بگی این آقا چرا اینقدر میزنه؟ تو روایت نوشته بعضی ها این رو میگن! حالا آقا هم که معلومه کیارو میزنه. معلوم فقط کسانی رو که حجت تمام شده غاصبین حقوق همه انسانها هستن میزنه. ولی بعضی ها نیست عادت ندارند. عادت دارند امام ها همه مظلوم باشن؛ آمادگی ندارند. تعلیمات رو باید جهتی ببریم که آماده فرج بشن. اصلا ظرفیت نصرت الهی باشه ، یه شرایط دیگه ای در پیشه ...."

اصلاً روضه‌خوانی برای امام حسین این سالها باید یک‌جور دیگر بشود، گریه‌ها باید بیشتر بشود، شیون‌ها باید بیشتر بشود، این دسته‌های عزا باید مارش نظامی بردارند بیایند در خیابان همان‌جوری که حضرت امام فرمودند دسته‌ها به قوّت خودشان باقی بمانند، طبل‌ها را به صدا در بیاورند، مردم بگویند: آقا! اینها مگر دارند می‌روند جنگ؟ بگوییم آره اینها هزار و چهارصد سال دیر رسیدند می‌خواهند خودشان را به کربلا برسانند، اینها دسته‌های نظامی حسین هستند، اینها پیروزی بر دشمن را که می‌بینند اشک‌شان بیشتر می‌شود، خجالت زدۀ حرم حسین هستند، اینها آمدند وفاداری کنند...

 

دانلود فایل صوتی سخنرانی استاد پناهیان در شب عاشورا

 

متن کامل سخنرانی استاد پناهیان در شب عاشورا در محضر امام خامنه ای(مدظله)

بسم الله الرحمن الرحیم

رب اشرح لی صدری و یسرلی امری و احلل عقدة من لسانی یفقهوا قولی

خداوند متعال وعده‌هایی که به بندگان مؤمن خودشان دادند بعضاً مربوط به آخرت هستند، خب در این باره سخنی نیست، معلوم است که یکی از پایگاه‌های مهمّ اعتقادی ما، یکی از موضوعات مهمّ ایمانی ما همین است که ایمان داشته باشیم به وعده‌هایی که خداوند متعال برای حیات جاودانه به ما عنایت فرمودند. ولی بخشی از وعده‌های خداوند متعال مربوط است به زندگی دنیایی ما. در دنیا هم خداوند متعال برای مؤمنین در شرایطی که فرامین او را اجرا کنند وعده‌‌هایی دارند، حتی وعیدی دارند، هم مجازات‌های دنیوی هست هم پاداش‌های دنیوی.

البته اگر فقط آخرت بود کار دینداری یک مقدار آسان‌تر می‌شد، چون حساب آخرت از دنیا جدا می‌شد. ما تا وقتی در دنیا هستیم، در تنظیم امور روزمرۀ زندگی، با دین کاری نداشتیم با خدا کاری نداشتیم و شروع می‌کردیم به زندگی روزمرۀ خودمان حالا با هر طریقی که می‌خواستیم این زندگی را تنظیم کنیم، ولی با وعده‌هایی که خداوند متعال دربارۀ زندگی دنیا به ما دادند، معلوم می‌شود که دخالت مستقیم در نحوۀ زندگی ما دارند. این‌جور نیست که فقط دستوراتی در دنیا به ما داده باشند، بفرمایند ما دیگر با شما کاری نداریم آخرت ببینیم چه می‌شود. پاداش‌ها و مجازات‌های الهی لحظه به لحظه بر اساس عملکرد ما در زندگی ما جاری می‌شود، و این برای بعضی‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند که به این مشکلات خواهم پرداخت.

مثال هایی از وعده‌های دنیوی خدا پیرامون زندگی اجتماعی و فردی در قرآن
امّا اجازه بدهید ابتداءً برخی از این وعده‌‌های دنیوی‌ای که خداوند متعال در آیات قرآن به ما داده است را برایتان بخوانم، دل‌هایمان روشن بشود به نور قرآن کریم. ببینید خداوند متعال با چه تأکیدی، با چه تصریحی وعده‌های خودشان را بیان می‌فرمایند، هم در زندگی اجتماعی هم در زندگی فردی.

در سورۀ غافر می‌فرمایند «إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهَادُ»(1) ما حتماً کمک می‌کنیم پیامبران خودمان را و مؤمنین را در حیات دنیا، رهایشان نمی‌کنیم در دنیا، آنها تنها نیستند و ما قطعاً این یاری را به آنها خواهیم رساند، و روز قیامت هم که به جای خودش باقی است.

یا در سورۀ روم آیات متعددی دربارۀ نصرت الهی هست. قطعه‌ای از یکی از آیات را برای شما می‌خوانم، می‌فرماید: «کَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ»(2) بر ما لازم و حتمی است که مؤمنین را کمک کنیم، خداوند متعال تصریح می‌فرماید و مؤمنین علی القاعده دلشان خیلی قرص باید بشود به وعده‌های الهی؛ و آیات دیگری که در می‌گذریم.

یک روایت هم از امام صادق(ع) می‌خوانم دربارۀ نحوۀ سرعتی که در نصرت الهی هست. می‌فرماید در یک حدیث قدسی‌ای که امام صادق(ع) برای ما نقل می‌فرماید که خداوند متعال فرموده است: «مَنْ أَهَانَ لِی وَلِیّاً فَقَدْ أَرْصَدَ لِمُحَارَبَتِی‏» اگر کسی به یکی از اولیاء من اهانت کند به جنگ من برخاسته «وَ أَنَا أَسْرَعُ شَیْ‏ءٍ إِلَى نُصْرَةِ أَوْلِیَائِی‏»(3) و من با سرعت و شدّت و حدّتِ هر چه بیشتر به یاری اولیاء خودم می‌پردازم.

تا اینجا باید این دلگرمی برای مؤمنین پدید آمده باشد که نصرت الهی در کار هست، البته شرط هم دارد معلوم است آیۀ قرآن که همۀ ما شنیدیم که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ»(4) شما خدا را یاری بکنید خدا شما را یاری خواهد کرد. اینکه ما خدا را یاری کنیم معلوم است که ما نمی‌توانیم برای خدا کاری بکنیم، خدا نیازی هم به یاری ما ندارد، اصلاً خدا یار نمی‌خواهد، یاری نمی‌خواهد، اعمال ما به چه درد خدا می‌خورَد؟ این لطف خداست که به ما عنایت کرده یک فرصتی به ما داده که ببینیم تو چیکار می‌کنی؟ مثل پدری که بچه‌اش را بغل گرفته بعد نان سنگک خریده می‌خواهد برود منزل می‌گوید: بچۀ من! تو نان را بگیر. حالا بچه در آغوش پدر است، اما می‌گوید: حالا نان را دست این بچه بدهیم تا یک چیزی که خریده‌ایم، بچۀ ما آن را بیاورد، دلش خوش باشد که یک چیزی دستش گرفته.

خداوند متعال لطف کرده به بندگانش، می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ» ای کسانی که ایمان آورده‌اید، یاران خدا باشید، «کَمَا قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ لِلْحَوَارِیِّینَ مَنْ أَنصَارِی إِلَى اللَّهِ»(5) همان‌طوری که حضرت عیسی‌بن مریم - و علی القاعده هر پیغمبری- به حواریین و اطرافش می‌فرماید: چه کسی می‌آید من را کمک بکند؟ هر پیغمبری یک گروهی را لازم دارد که کمک کارش باشد. یقیناً آقا امام زمان(ع) هم دنبال انصار خودشان می‌گردند و طبیعی است که در یک همچین جلساتی به دلهای نورانی شما خوبان نگاه بکنند و یاران خودشان را انتخاب بکنند. امشب شبی است که اباعبدالله الحسین یارانش را انتخاب نهایی انجام داد.

هیئت‌ها در شب عاشورا باید بوی شهادت بگیرند
زمان جنگ دفاع مقدس یادش بخیر شبهای عاشورا غوغایی بود، بنده در یکی از جلسات در دوران دفاع مقدس یادم است در همین تهران در هیئتی که خیلی از شهداء آنجا سینه می‌زدند گفته شد در منبر که: امشب شهادت‌نامۀ عشّاق امضا می‌شود، شهید «سید مصطفی» ناله می‌زد ناله می‌زد از حال رفت، چند ماه بعد از همان شب به شهادت رسید و چه صفایی داشت. امشب شب مهمی است. علاوه بر عزاداری شب مناجات هم هست، شب ارتباط با اباعبدالله الحسین(ع) که سیدالشهداست، آقای همۀ شهداء و آقای امر شهادت هم هست. هر کس می‌خواهد التماس بکند، بالاخره نامش را بنویسند امشب وقتش است، هیئت‌ها باید امشب بوی شهادت بدهند، هیئت‌ها فقط برای مظلومیت امام حسین گریه نکنند، البته هر شب سخن از سیدالشهدا که گفته می‌شود ولی باید ما امشب را یک شب خاص قرار بدهیم دیگر، تأسی بکنیم به شب عاشورای اباعبدالله الحسین(ع)، اسم ما را هم بنویسند.

خب، این نصرت الهی است که در زندگی مؤمنین جاری می‌شود. در مورد زندگی شخصی هم همین‌طور، در زندگی شخصی ما تقوا داشته باشیم خدا می‌آید دخالت می‌کند و شیوه‌اش را هم خیلی جالب خداوند متعال بیان فرموده، یادمان باشد این آیۀ قرآن را مرور کنیم. می‌فرماید «وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا»(6) تقوا داشته باشی خدا گره‌هایت را باز می‌کند.

کمک خدا برای مؤمنین از جایی است که فکرش را نمی‌کنند/ برای موفقیت، وظیفه‌تان را انجام دهید، حساب و کتاب دنیایی نکنید
عبارت بعدی را حتماً دقت کنند جوان‌ها، جوان‌ها که می‌خواهند برای برنامه‌ریزی زندگی‌شان بالاخره معادلاتی را در ذهن خودشان ردیف بکنند و گره‌ها را باز کنند موفقیت‌ها را به‌دست بیاورند، شیوۀ نصرت و کمک پروردگار عالم را می‌بینید، می‌فرماید «وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ»(7) اگر تقوا داشته باشی خدا روزی‌ات را از جایی که حساب نمی‌کنی می‌دهد. یعنی زیاد هم دنبال این نباش که حساب و کتاب بکنی که این رزق از کجا می‌خواهد به من برسد، تو وظیفه‌ات را انجام بده، روزی دست خداست، خدا تو را پیوند زده با خودش، بعد می‌فرماید «وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»(3) کسی توکل به خدا بکند خدا برای او کافی است.

یک روایت از امام صادق(ع) برای شما بخوانم که تکمیل بکند این آیۀ قرآن را برای ما، می‌فرماید «أَبَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَّا أَنْ یَجْعَلَ أَرْزَاقَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُونَ.»(9) اصلاً خدا ابا دارد روزی مؤمنین را جز از طریقی که فکرش را نمی‌کنی-«من حیث لا یحتسب»- برساند. این یک نوع زندگی خاصی را به ما پیشنهاد می‌کند، یک نوع زندگی خاصی را جلوی ما می‌گذارد، یک شیوۀ برنامه‌ریزی خاصی را به ما می‌دهد، هم در بُعد اجتماعی هم در بُعد فردی. حساب کردنِ آنقدر زیاد روی خداوند متعال یا کمک پروردگار عالم البته کار هر کسی نیست، هر کسی نمی‌تواند این‌جوری با خدا زندگی کند.

برای مدیران، مسئولان یک جامعه سخت است که روی خدا حساب کنند/ توجه به وعده‌های الهی، شیوۀ برنامه‌ریزی و مدیریت را عوض می‌کند
اینکه عرض کردم چون خدا وعده‌‌های دنیایی به ما داده کار را سخت‌تر کرده برای این است. اگر چه‌جوری می‌شد کار آسان‌تر بود؟ اگر خدا می‌فرمود که مثلاً من کاری به دنیای شما ندارم، در برنامه‌ریزی‌تان دخالت نمی‌کنم، شما کار خوب انجام بدهید، آن دنیا من پاداش می‌دهم، ما هم دیگر عقل‌مان را به کاری می‌بستیم و بر اساس نگاه خودمان برنامه‌ریزی می‌کردیم، امّا خداوند متعال الان به ما فرموده است که: شما نگاه خودت را که به کار می‌گیری، باید روی خدا هم حساب بکنی، اصلاً من به تو می‌خواهم برسانم آن فوایدی را که تو دنبالش هستی.

باور بفرمایید سخت است، مدیران، مسئولان یک جامعه، یا بفرمایید که یک نفر که برای خودش می‌خواهد برنامه‌ریزی بکند بخواهد جدی در محاسباتی که انجام می‌دهد روی خدا هم حساب بکند، آخر اگر بخواهی روی خدا حساب بکنی خدا می‌فرماید «من حیث لایحتسب» من می‌رسانم، اینجا یک‌دفعه‌ای شیوۀ برنامه‌ریزی یک‌جوری می‌شود که خیلی‌ها ازش سر در نمی‌آورند. مؤمنین که روی نصرت خدا حساب می‌کنند، روی روزی «من حیث لایحتسب» حساب می‌کنند، برنامه‌ریزی‌شان یک طور دیگر خواهد شد در زندگی فردی اول مثال بزنم در زندگی اجتماعی بعداً مثال بزنم که ملموس‌تر باشد.

تأثیر وعده‌های الهی در برنامه‌ریزی برای زندگی فردی/ برنامه‌ریزی شجاعانه و از سر تکلیف
مثلاً شما اگر بخواهی حساب بکنی روی وعده‌های الهی دیگر با دل شیر می‌توانی تکالیفت را انجام بدهی، مثلاً نمی‌گویی من الان امر به معروف نهی از منکر بکنم در اداره وضعم خراب می‌شود، اگر وظیفه‌ات است تو به وضع‌ات نگاه نکن وضع‌ات دست خداست، اینجا کار مشکل می‌شود! اینجا کار سخت می‌شود حاضر است برای قیامت کار کند ولی دنیایش را حاضر نیست ریسک بکند، اگر شما این تکلیف را انجام بدهی روزی‌ات کم نمی‌شود، در روایات دارد که امر به معروف نهی از منکر روزی آدم را کم نمی‌کند،(امیرالمؤمنین ع: إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ والنَّهىَ عَنِ المُنکَرِ لا یُقَرِّبانِ مِن أجَلٍ ولا یَنقُصانِ مِن رِزقٍ)(10) حتی در قرآن و روایات دارد جهاد و شهادت مرگ آدم را نزدیک نمی‌کند،(11) شما بخواهی بروی جبهه خب شهید می‌شوی در جبهه خطرناک است، مؤمن در برنامه‌ریزی‌اش می‌گوید: «روزی من دست خداست» وسط گلوله‌ها می‌رفتند بچه‌ها، واقعاً هیچ طوری‌شان نمی‌شد، ایمان می‌آوردند به خدا. ولی این‌جوری برنامه‌ریزی کار هر کسی نبود.

در دوران دفاع مقدس یک مادری هزارتا سفره نذر کرد برای اینکه بچه‌اش - که دوران سربازی‌اش را طی می‌کرد - از جبهه برگردد. وقتی بچه‌اش برگشت، همان هفتۀ اولی که بچه‌اش را فرستاده بود سر کار، با دوچرخه داشت می‌رفت خورد زمین ضربه مغزی شد فوت کرد. بستگان ما در آن شهر بودند، می‌گفتند این مادر در قبرستان بالای سر بچه‌اش شیون می‌زد که «من چرا اینقدر سفره نذر کردم بچه‌ام شهید نشود؟!» آخرش کشته شد. شما می‌خواستی چه کار بکنی؟ مگر می‌خواستی جانش را حفظ بکنی؟ زمان مرگ که دست خداست.

تا این حد حساب کردن روی نصرت الهی، روی «من حیث لایحتسب» کار هر کسی نیست. آن‌وقت در مقام برنامه‌ریزی یک‌دفعه‌ای آدم دست و پایش می‌لرزد. خدا می‌رساند، روزیِ شما دست هیچکسی نیست، آبروی شما دست احدی نیست، عزت دست خداست، اصلاً شجاعانه برنامه‌ریزی می‌کنی، متوکلانه زندگی می‌کنی، اهل تکلیف خواهید شد، ریز به ریز در مراحل مختلف زندگی خدا را در نظر می‌گیری خدا آزادت می‌کند، از خیلی از محاسبات، محاسبۀ چی می‌کنی؟ فکر کجا را کردی؟ تو تکلیفت را انجام بده، کدام کار بهتر است؟ از فقر نترس، خیلی عجیب است این‌جوری نگاه کردن.

انشاءالله یک‌وقتی بتوانیم در رسانه‌ها اینقدر از این داستان‌های کوچک ببینیم - از آدم‌هایی که واقعاً در زندگی واقعی‌شان «من حیث لایحتسب» خدا بهشان می‌رساند، تا ایمان‌مان بالا برود.

نقش ایمان به وعده‌های الهی در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی
مسئولین اجتماعی چطور؟ آنها هم همین‌طور، چه‌جوری بتوانند برنامه‌ریزی بکنند. مثال اعلایش می‌شود مثال حضرت امام است، حضرت امام(ره) وقتی این انقلاب را شروع کرد خوش‌بین‌ترین آدم‌ها باور نمی‌کردند، چی را باور نمی‌کردند؟ ظاهر را نگاه می‌کردند، خوش‌بین‌ترین آدم‌ها که می‌گویم برخی‌شان از علما بودند حتی، باور نمی‌کردند کار به پیروزی برسد، ولی حضرت امام روی چندتا چیز حساب می‌کرد، یکی از آن چیزهایی که در صدر رویش حساب می‌کرد نصرت الهی بود و کار را پیش می‌بُرد.

بعضی از مسئولین قبلی و فعلی انقلاب نمی‌توانند بر روی نصرت خدا حساب کنند/ بگو الان چند تا موشک داریم؟ چقدر ذخیرۀ ارزی داریم؟
بعضی‌ها بودند در طول مسیر انقلاب و هستند و همین الان هم هستند، روی نصرت خدا نمی‌توانند حساب بکنند. می‌گویند آقا! ول‌مان کن ما را به غیب حواله نده، بیا روی زمین با همدیگر صحبت بکنیم، ما الان چندتا موشک داریم؟ ما الان چندتا اسلحه داریم؟ ما الان چقدر ذخیرۀ ارزی داری؟ محاسبات را منهای نصرت الهی در نظر می‌گیرند.

جامعه‌ای که بخواهد منهای نصرت الهی برنامه‌ریزی کند، بیچاره می‌شود
انسانی که، جامعه‌ای که منهای نصرت الهی، منهای دخالت قطعی پروردگار در زندگی که فرموده است «من دخالت می‌کنم، حمایت می‌کنم» بخواهند برنامه‌ریزی کنند بیچاره هستند، بدبخت ازل و ابد هستند، چرا بدون خدا حساب کردی؟ چه حساب کتابی کردی؟ حالا بنده نمی‌خواهم آن طرف ماجرا را هم عرض کنم اگر کسی حساب و کتاب بکند، اما روی نصرت الهی حساب نکند. برخی از تکالیفش را ترک بکند، به‌خاطر اینکه نمی‌تواند اعتماد بکند به کمک خدا، خدا دمار از روزگارش در می‌آورد و به روز سیاه می‌نشاندش. چرا روی من حساب نکردی؟ حالا از چی می‌ترسیدی؟ ملائکه صد برابر توی سرت می‌زنند که چرا تکلیفت را ترک کردی؟ از چی می‌ترسیدی؟

راه سعادت برای فرد یا جامعه‌ای که دچار یأس شود بسته می‌شود/ یأس شبیه شرک و بدترین گناه است
بگذارید یک مثال برایتان بزنم، در زندگی‌های فردی‌مان اینها را درست بکنیم هیچ‌وقت جامعه‌ای که هر کسی تویش اهل توکل است، اهل در نظر گرفتن عنایت پروردگار است هیچ‌وقت در این جامعه نمی‌شود افکار عمومی را مرعوب کرد، ترساند، به عقب‌نشینی وادار کرد و ناامید کرد. ناامیدی و یأس گناهی است که معلوم نیست بخشیده بشود اگر در یک جامعه‌ای ایجاد بشود.

چطور برای یک نفر یأس بدترین گناه است و شبیه شرک است که بخشیده نمی‌شود؟ برای یک جامعه هم –اگر دچار یأس شود-دیگر راه سعادت برایش باز نخواهد شد. همیشه باید بگوییم: ما که اشتباه نکردیم، ما داریم راه خدا را می‌رویم پس خدا حتماً کمک می‌کند. دل شاد بداریم.

ابلیس از طریق رسانه‌های صهیونیست دنبال ایجاد یأس در جامعه
یک نگاه بکنید به نتیجۀ زحمت‌های تمام رسانه‌هایی که دارند بمباران می‌کنند آنها فقط می‌خواهند یک کاری بکنند تهِ دل آدم را خالی بکنند همان خصلت ابلیس، ابلیس هم بهشان وحی می‌فرستد، فکر نکن اینها خودشان اینقدر هنر دارند، اینها تحت سیطرۀ ابلیس که دشمن تک‌تک ماست این کارها را می‌کنند. ابلیس از حضرت آدمِ -نبیّ خدا(ع) شروع کرده تا الان که دارد آخرین زورهایش را می‌زند. نه اینکه شما فکر کنید دشمن ما آدم فهمیده و باشعور و دقیق و اهل برنامه‌ریزی است، اتفاقاً هالوتر از او گیر نمی‌آید! ولی اینکه می‌بینی کارها را دقیق دارد انجام می‌دهد، بالاخره شیطان هم آنها را کمک می‌کند دیگر، می‌خواهد فقط ما یأس پیدا کنیم.

نیش عقرب جزای کسی که منهای وعده‌های الهی برنامه‌ریزی کرد
حالا اجازه بدهید مثال را برای‌تان بزنم در زندگی فردی. یک کسی را عقرب زده بود، آوردنش پیش امیرالمؤمنین علی(ع) گفتند: آقا! این دارد می‌میرد، جان می‌دهد، حضرت فرمودند: نه، نمی‌میرد یک مدتی زجر می‌کشد بعد خوب می‌شود. بعد از مدتی امیرالمؤمنین علی(ع) رفتند عیادتش، هنوز دردش خوب نشده بود، حضرت فرمودند که خوب می‌شود دردت، شما صبر کن. بعد حضرت فرمودند می‌خواهی حکمت این عقرب که به تو نیش زد را بهت بگویم؟ حالا یک نمونه‌هایش را اهلبیت رو می‌کنند. ایمان این است که ندیده قبول کنی حرف خدا را، ولی حالا بعضی وقت‌ها هم رو می‌شود برای اینکه ببینیم چه خبر است؟ دنیا دست کیست؟ دنیا دست خداست، یک‌وقت تکلیفت را ترک نکنی، عزت دست خداست، روزی دست خداست، نصرت الهی در راه است.

آقا فرمودند: می‌خواهی بهت بگویم چی شد این عقرب تو را زد؟ گفت: آقاجان! بگو پدرم در آمد در این درد، آقا فرمود: یادت است در یک جلسه‌ای نشسته بودی از سلمان به‌خاطر اینکه سلمان دوست ما اهلبیت است بدگوئی کردند. تو هم می‌توانستی دفاع کنی اما هیچی نگفتی؟ - اینها عبارت‌های امیرالمؤمنین علی(ع) است- بعد می‌فرماید: اگر دفاع می‌کردی از سلمان، جانت را نمی‌گرفتند، اموالت را نمی‌گرفتند، خانواده‌ات هم به مخاطره نمی‌افتادند، فقط در رودربایستی دفاع نکردی از سلمان گفتی: «حالا میانۀ خودمان را با اینها به هم نزنیم، درست است من می‌دانم سلمان خیلی آدم خوب و ارزشمندی است و اینها دارند ناجوانمردانه ازش حرف می‌زنند، اما رفاقت‌مان به هم نریزد» چند وقت بعدش خدا این عقرب را مأمور کرد بهت بزند که حساب دستت بیاید؟ (12)

کسی که با خدا کارها را پیش ببرد، به نوعی عصمت از گناه می‌رسد
دوستان من! می‌شود با خدا زندگی کنید. اگر با خدا زندگی کنید، با خدا کار را پیش ببرید، آن‌وقت ببینی خدا را در زندگی‌ات ببینی، آدم تقریباً به نوعی عصمت از گناه می‌رسد ها! نوعی، این کلمۀ «نوعی» را گفتم پس فردا بعضی‌ها نگویند فلانی گفت معصوم شدن آسان است، دارم عرض می‌کنم، اگر شما توکلت را به خدا ببری بالا یک‌جوری هدایت خدا را در زندگی‌ات می‌بینی. تا کسی خودش اینقدر خوب نباشد خوب‌ها را باور نمی‌کند. بهش بگویی: «آقا! می‌شود انسان خطا نکند؟» می‌گوید: «مگر می‌شود؟» چون زندگی خودش آلوده است، بابا! تو خودت توکل کن به خدا، اخلاص داشته باش، باور کن که خدا زندگی‌ات را اداره می‌کند. خدا در دنیای تو دخالت می‌کند، نگذاشته همه‌اش را برای روز قیامت. آنوقت باور می‌کنی خوب‌ها را. بعضی‌ها عصمت ائمۀ معصومین(ع) را باور نمی‌کنند، چون آدم ندیدند. علم غیب ائمۀ معصومین(ع) را باور نمی‌کنند، چون آدم خوب معمولی هم ندیدند. چون فقط به به آلودگی‌های خودشان نگاه می‌کنند، این در زندگی فردی که بدانیم زندگی‌مان دست خداست.

در زندگی اجتماعی هم می‌شود حرف زد که که خدا چه‌جوری نصرت می‌رساند و اگر کار نکنیم خدا چه‌جوری بلا به سرمان نازل می‌کند ولی اجازه بدهید قبل از آن مسئله‌ای را برای شما مطرح بکنم که مسئلۀ صحبت ما باشد. گرچه این مقدمۀ صحبت هم خودش موضوع و مدّ نظر بود و باید هدفی که باید بهش توجه داشته باشیم جریانش بدهیم در زندگی‌مان که بیست و چهار ساعته با خدا زندگی کنیم، با ذکر خدا، آمدند از علامۀ طباطبایی پرسیدند آقا! در دو کلمه به ما بگو ما چه کار بکنیم؟ ایشان فرمود: توکل توکل توکل، توسل توسل توسل. عصارۀ عمری شاگردی برای مرحوم قاضی طباطبایی(ره).

زندگی ما را با خدا در هم پیوند می‌زند، در بعضی از روایات هست که مقام رضا عالی‌ترین مقام است، یک روایت بنده دیدم که می‌فرماید توکل به خدا بالاتر از رضایت است. خیلی عجیب است مقام توکل! باید بدانی خدا در زندگی‌ات هست و دارید با هم کار می‌کنید و می‌روید جلو. می‌فرماید: صدای خودت را برای ثروتمندی، نازک کنی پدرت را در می‌آورم، مگر روزی دست من نیست؟ چرا نگاه کردی آن‌طرف؟ خدایا! تو چقدر علاقمند هستی که ما کامل با شما زندگی کنیم! در شرایط اجتماعی هم همین‌طور.

برخی به بهانۀ واقع‌بینی و عقلانیت، نصرت الهی را نادیده می‌گیرند
منتها یک مسئله مطرح می‌شود، مسئله این است که بعضی‌ها یک اسمی را مطرح می‌کنند به نام واقع‌بینی و عقلانیت، و نصرت الهی را حواله به غیب می‌دانند. می‌گویند آقا! آدم باید کلاه خودش را قاضی کند، ببین قدر پولی که داری آش بخور، امکاناتت چقدر است؟ چشم آدم را می‌اندازند زمین، بعد هم اسم این را واقع‌بینی می‌گذارند، اسمش را می‌گذارند احتیاط عقلانی. هر کسی بخواهد روی نصرت الهی حساب بکند، می‌گویند بیا این دارد غیرواقع‌بینانه برنامه‌ریزی می‌کند.

اینجا یک مسئله‌ای پیش می‌آید، صورت مسئله هم بدک نیست که خب عقلانیت چیز خوبی است، توجه به آن در محاسبه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها هم چیز خوبی است، آدم نباید خودش را به مهلکه بیاندازد. این‌جور آدم‌ها اگر رو بهشان بدهی چندتا آیۀ قرآن هم برایت می‌خوانند که آدم خودش را به دست خودش به مهلکه نمی‌اندازد(13) و باید شرایط را نگاه بکند و بالاخره اگر خیلی فشار آمد باید کوتاه آمد و.. . این بحث‌ها را خیلی‌ها مطرح می‌کنند، یک ژست واقع‌بینانه بهش می‌دهند، ما چیکار کنیم با این آدم‌ها؟ چه‌جوری باهاشون بحث بکنیم؟

بعضی‌ها دچار بیماری واقع‌بینی هستند / مگر سنت‌های خدا جزء واقعیت نیست؟
آیا بگوییم ما نمی‌خواهیم واقع‌بین باشیم، می‌خواهیم هم واقعیت را ببینیم هم عالم غیب را؟ یا بهشان چه حرف دیگری بزنیم؟ اسم این نوع واقع‌بینی افراطی که چه عرض بکنم، اسم این واقع‌بینی کج و معوج را من می‌گذارم بیماری واقع‌بینی، بعضی‌ها دچار بیماری واقع‌بینی هستند. اولین پاسخی که می‌شود به اینها داد این است که مگر سنت‌های خدا جزء واقعیت نیست؟ جزء واقعیات تاریخی ما مگر نیست؟ مگر اینها واقعیت نیستند؟ شما فقط واقعیت‌های نزدیکِ بینیِ مبارک را می‌بینی؟ واقعیت‌های بلندمدت‌تر را هم ببین.

چرا بعضی اهل سیاست و دانش از عوام ترسوتر می‌شوند؟
می‌خواهم تعجب شما را برطرف کنم از اینکه چرا بعضی‌ها وقتی اهل دانش می‌شوند یا اهل سیاست می‌شوند ترسوتر از مردم عوام می‌شوند، جا می‌خورند، دیگر بی‌رودربایستی آدم همه‌اش را بگوید دیگر، بابا! این تا قبل از اینها خیلی متوکل بر خدا و خیلی حزب‌اللهی بود و خیلی راحت بود در این زمینه‌ها نگاهش بهتر بود، چرا وقتی یک کمی سر و گوشش جنبید و مطلع شد، جا زد؟

پاسخ اول: چهارتا گزارۀ علمی یاد می‌گیرد، ظرفیت ندارد بقیه‌اش را هم ببیند
چون بخشی از واقعیت‌ها می‌آید بعضی از آدم‌ها را محاصره می‌کند. چهارتا اطلاع پیدا می‌کند - مثلاً من مثال‌های ساده بزنم - از توان تسلیحاتی و توان اقتصادی چند تا کشور، بعد دیگر نمی‌تواند بقیۀ واقعیت‌ها را ببیند. چهارتا گزارۀ علمی یاد می‌گیرد در محاسباتی که برای ادارۀ جوامع بشری و تغییرات و تحولات و توسعه و این حرف‌ها هست، دیگر ظرفیت ندارد بقیه‌اش را هم ببیند، بابا! ما وقتی می‌گوییم این سنّت خداست که نصرتش را می‌رساند این هم جزء واقعیت است، چرا می‌گویی ما حواله به غیب دادیم؟ کجایش غیب است؟ این پاسخ اول.

پاسخ دوم: کسی که ایمان به غیب را از دست بدهد، اولین چیزی که خدا ازش می‌گیرد عقل و واقع‌بینی است/ کسی که ایمان به نصرت الهی نداشته باشد عقلش زائل می‌شود

پاسخ دوم؛ اصلاًً کسی که ایمانش به غیب را از دست بدهد، اولین چیزی که خدا ازش می‌گیرد عقل است، اینها نباید اسم عقلانیت را ببرند، اولین چیزی که از دست می‌دهد واقع‌بینی است، خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «مَثَلُ الَّذِینَ کَفَرُواْ کَمَثَلِ الَّذِی یَنْعِقُ بِمَا لاَ یَسْمَعُ إِلاَّ دُعَاء وَنِدَاء صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لاَ یَعْقِلُونَ»(14) اینی که ایمان ندارد ـ ازش بترسیم مردم! ـ کسی که ایمان به نصرت الهی ندارد این عقل ندارد، من چه‌جوری بنشینم با او حرف عقلانی بزنم؟

در این آیه خداوند می‌فرماید: مثل یک چوپانی که گله‌ای را دارد می‌بَرَد، بایستد با این گله حرف بزند، با این گوسفندها بگوید که بیایید این‌طرف‌تر آن‌طرف گرگ است، بعد خداوند متعال می‌فرماید که این گوسفندها فقط یک صدایی می‌شنوند، نمی‌فهمند که این چوپان چی می‌گوید. می‌فرماید پیغمبر! تو با اینها حرف بزنی اینها اینقدر مشاعرشان از کار افتاده. آقا! کسی که ایمان به نصرت الهی نداشته باشد عقلش زائل می‌شود. این دانش ندارد، این نمی‌تواند بفهمد.

بعضی‌ها شیوۀ محاسبات‌شان شیوۀ بیست و پنج سال پیش است/ چرا بعضی سیاسیون هنوز فقط واقعیت‌های 30 سال پیش را می‌بینند
پس اولاً سنّت الهی برای نصرت مؤمنین یک واقعیت است، ثانیاً کسی که ایمان ندارد به این واقعیت، عقل ندارد، ثالثاً...، من حالا رابعاً خامساً اینها را هم می‌خواهم خلاصه کنم. شما دقت بفرمایید کسی در شرایط امروز جامعۀ ما و جامعۀ جهانی که دشمن هم رسماً معترف شده که: «ما همۀ برنامه‌ریزی‌هایمان را می‌کنیم، در کاغذ محاسبه می‌کنیم که کوتاه آمدن انقلاب اسلامی و شکست جمهوری اسلامی قطعی است، بعد نمی‌دانیم چی می‌شود اینها پیروز می‌شوند؟ سه به هیچ بازی به نفع آنها می‌شود در هر نیمه‌ای.» هِی نیمۀ اضافی می‌گذارند، وقت اضافی می‌گذارند، باز هم ما می‌بریم، هِی نیمۀ اضافی می‌گذارند، سی سال گذشته...

من با بزرگانی که در مجلس حضور دارند کاری ندارم، می‌خواهم با جوان‌ها درد دل بکنم، بعضی‌ها در مملکت ما هستند در عرصۀ سیاست سر می‌جنبانند، شیوۀ محاسبات‌شان منهای نصرت الهی شیوۀ بیست و پنج سال پیش است، شیوۀ بیست سال پیش است، بابا! ما وضع‌مان از ده سال پیش تا حالا تغییر کرده، وضع‌مان از پنج سال گذشته تا الان تغییر کرده، ما الان از دو سال پیش تا حالا خیلی آمدیم جلو، باز هم می‌گوید: «واقع‌بینی» بعد می‌گوییم: واقعیت‌هایی که تو می‌بینی چیست؟ واقعیت‌ها را شبیه سی سال پیش دارد می‌بیند، محاسبه می‌کند، توصیه می‌کند، راهبرد می‌دهد. آقا! آدم با اینها چیکار بکند؟

من بگویم این آدم ایمان ندارد؟ دیگر اصلاً بحث از ایمان گذشته ... در این شرایط هر کسی می‌خواستی ببینی ایمان دارد یا نه، اگر دانشجویی سرِ کلاس می‌روی، استادت است، رفیقت است، هر کسی یک محاسبۀ ساده پیشش بگذار؛ بگو: سی سال پیش جمهوری اسلامی کجا بود الان کجاست، چهارتا شاخص هم بهش بده، زمینۀ نظامی، نفوذ بین المللی، اعتبار داخلی، همۀ اینها را شاخص‌هایش را بگذار، بعد بگو: در این سی سال جمهوری اسلامی به ازعان همۀ ناظران بین المللی پیشرفت کرده یا نکرده، پیشرفت کرده، می‌شود دلایلش را هم بروی بگردی خودت پیدا کنی.

بعد بگو دشمن ما و در رأسش آمریکا از سی سال پیش تا حالا سقوط کرده یا نکرده؟ بعد او چقدر امکانات داشته، همۀ عالم را غارت می‌کرده، تو چقدر امکانات داشتی یکی از روستاهای کشور مظلوم افغانستان یا عراق را هم غارت نکردی، نشستی سرِ جای خودت دستت توی جیب خودت بوده. او چه‌جور مثل یک بچه پولدار ولخرج و ولگرد این همه امکانات داشته سقوط کرده، ما چه‌جور با این همه محدودیت پیشرفت کردیم، این را برای من توضیح بده چرا؟

هر کسی توانست برایت توضیح بدهد، «له عقلٌ». هر کسی نتوانست توضیح بدهد طفره رفت، ترسید از محدودیت‌ها، این نه ایمان ندارد، به فرمودۀ خدا «صُمٌ بُکمٌ عُمیٌ». چی بگوید آدم به اینها؟! الان تعبیر صریح قرآن را بخواهم در مورد این‌جور افراد به کار ببرم، می‌گویند: آقا! تند حرف زدی، حالا همان عربی‌اش را می‌گوییم دیگر فارسی‌اش را نمی‌گوییم.

نصرت خدا را که الان می‌شود در علوم تجربی هم دید. علوم تجربی ما با دین و ایمان علی القاعده کاری ندارند. اینها در علوم تجربی باید آموزش داده بشود، من متأسفم که در دوران مدرسه درسی نداریم تحت عنوان سنت‌های خدا در قرآن، شهید صدر خدا رحمتش بکند در حال صحبت کردن دربارۀ سنت‌های خدا بود در یکی از درس‌های حوزه به شهادت رسید، کتابی از ایشان باقی مانده بعضی از فضلا اخیراً دیدم یک فعالیت‌هایی در این زمینه انجام دادند. بابا! هر جوانی باید از سنت‌های خدا خبردار بشود، حالا هر کدام ایمان آوردند فبها و نعمه، اصلاً درس مستقل یا سرفصل مستقلی برای این موضوع نیست، یا کمتر هست، کمتر بهش پرداخته می‌شود. بارها خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: قطعاً هیچکدام از سنت‌های ما تغییر نمی‌کند،(15) بعد شما هم دیدی نصرت الهی را.

پاسخ دیگر: اگر واقع‌بینی و عقلانیت به این است که تا ضرر دیدی کوتاه بیایی، نتیجه‌اش این می‌شود که جهاد می‌شود یک طنز بزرگ!

جواب دیگری هم من عرض بکنم، واقع‌بینی یعنی چی؟ یعنی شما محدودیت‌ها را ببینی کوتاه بیایی؟ پس جهاد چی می‌شود؟ شهادت چی می‌شود؟ ایثار چی می‌شود؟ از خودگذشتگی چی می‌شود؟ اگر واقع‌بینی و عقلانیت به این است که تا ضرر دیدی کوتاه بیایی می‌دانی نتیجه‌اش این می‌شود که جهاد می‌شود یک طنز بزرگ، پس جهاد کِی واجب است؟ جانفشانی در راه خدا کِی واجب است؟ شما می‌گویی در مقابل دشمنی کردن این دشمنی که دارد می‌میرد کوتاه بیا. (برنگردم به آن حرف سابق، دشمنی که دارد می‌بیند تو با امکانات کمتر تا حالا پیروز شدی، برنگردم به حرف سابق که آدم جوش می‌خورَد نمی‌تواند هِی بهش اشاره نکند.)

اگر شما می‌گویید وقتی محدودیت ایجاد شد، آدم باید کوتاه بیاید، پس کِی جهاد کند؟ کِی شهید بشویم در راه خدا؟ این‌جوری بخواهی حساب کنی جهاد می‌شود یک طنز، می‌دانی آن‌وقت جهاد کِی می‌شود؟ هر موقع دشمن اعلام کرد بیا ما را بزن ما آماده هستیم کتک بخوریم از تو، آن‌موقع جهاد واجب می‌شود. لابد جهاد این‌جوری می‌شود دیگر!

آیا شهادت مال وقتی است که بگوید: تو مطمئن باش من تو را نمی‌کشم، فقط تو مرا می‌کشی پس حالا بیا بجنگیم با هم؟ بعد می‌گوییم: خب الان واقع‌بینی می‌گوید که حالا می‌توانی بجنگی، دشمن اسلحه‌اش را همه را تسلیم شما کرد گفت بفرمایید. به جای اینکه من این همه اسلحه داشته باشم، شما اسلحه داشته باشد، بگوید خب واقع‌بینی‌ات این است که موشک‌ها را شمردیم خب حالا برویم بزنیم، خیلی مضحک می‌شود!

مرض واقع‌بینی در قرآن: فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ ... یَقُولُونَ نَخْشَى أَن تُصِیبَنَا دَآئِرَةٌ
اینهایی که دم از واقع‌بینی می‌زنند، کاش واقع‌بین بودند، کاش بهره‌ای از واقع‌بینی داشتند، منتها خداوند متعال اولاً بنده عرض کردم بیماری، این کلمۀ بیماری را در قرآن کریم برای گروهی از این تیپ افراد آمده برایتان بخوانم، خداوند متعال به اینها این‌جوری می‌فرماید که اینها دچار بیماری هستند، «فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ» پیامبر من! می‌بینی کسانی که در قلب‌شان مرض هستند «یُسَارِعُونَ فِیهِمْ» اینها یک سرعتی دارند، میلی دارند به جهت کفّار، اصلاً ول‌شان کنی آن‌طرفی غش می‌کنند، «یَقُولُونَ نَخْشَى أَن تُصِیبَنَا دَآئِرَةٌ» بعد حرف واقع‌بینانه می‌زنند به قول خودشان، می‌گویند ما می‌ترسیم بالاخره یک ضرری بهمان برسد، باید کوتاه بیاییم، مبادا به ما صدمه‌ای بخورَد.

بر اساس قواعد ظهور و واقعیات فعلی، ظهور چند سال دیگر خواهد بود؟
من یک سؤال از شما بکنم عرضم را کم‌کم جمع بکنم ببرم‌تان با همین بحث در کربلا. ببینید واقعاً حالا کربلا کجاست، ما کجا هستیم! الان بعد از این بحث مزّه می‌دهد برویم کربلا، قبلش این نکته را به عنوان تتمّۀ بحث خودم عرض بکنم. دوستان من! این روندِ سرعتِ فراگیر شدنِ حقیقتِ اسلام ناب، حقیقتِ انقلاب اسلامی که دارد با این قدرت اثر می‌گذارد که نمونه‌اش را شما در جنگ اخیر غزه دیدید، جوان‌ها روحیۀ سلحشوری دارند، جنگ غزه را می‌بینند می‌گویند آفرین عالی بود، بعد مشغول می‌شوند درس خودشان را می‌خوانند. خبر ندارند که معنایش چیست. آقا! بروید با چندتا از این پیرمردها صحبت کنید، با این سیاسیون و نظامیون دنیا صحبت کنید، بگو جان آباء و اجدادت قسم، ده سال پیش شما احتمال جنگ این‌جوری در غزه را می‌دادی؟ یک نفر اگر به شما جواب مثبت داد! این قدرت چیست؟ «معمّا چو حل گشت آسان شود».

من از شما می‌خواهم یک سؤال بکنم، عاشوراییان! اگر همین‌جوری روند جلو برود که مانعی هم برایش نیست، امکانات هم بیشتر شده برای اینکه رشد حرکت اسلام ناب تساعدی باشد، چند سال دیگر ظهور خواهد بود؟ محاسبۀ عقلانی بکن، اینکه پیشگویی و غیبگویی نیست، قواعد ظهور را نگاه کن، چند سال دیگر کار تمام خواهد شد؟ یک محاسبه بکن، یک آمار بکش، نمودار پای تخته بکش، امکانات، رشد ما، قدرت دشمن، شکستش در مقابل ما، نمودار که کاری ندارد، می‌توانی سر انگشتی حساب کنی. سرانگشتی، نه اینکه می‌توانی وقت دقیق را اعلام کنی یا روز و تاریخ و سال را می‌توانی حساب کنی. تازه این روایت را از اباعبدالله الحسین(ع) را هم اگر نشنیدی من به شما بگویم.

الان شما نگاه کنید خدا شاهده ظهور قابل پیش‌بینی است، بروید روایات قواعد ظهور را بخوانید، من به حوادث ظهور کاری ندارم، قواعد ظهور! یعنی می‌فرماید وقتی ظهور رخ می‌دهد که غربال بشوند همه، وقتی ظهور رخ می‌دهد که خلاء تئوریک در عالم پدید می‌آید، وقتی ظهور رخ می‌دهد که ظلم فراوان شده باشد، وقتی ظهور رخ می‌دهد که قومی مقدمه‌ساز باشند، کدامش محقق نشده؟ محاسبه کنیم، دیگر از دعا گذشته، البته دعا هم هنوز مؤثر است.

در کمال الدین شیخ صدوق سخنی از اباعبدالله الحسین(ع) در مورد ظهور آمده که می‌فرماید: «یُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى أَمْرَهُ فِی لَیْلَةٍ وَاحِدَة»(16) خدا مقدمات ظهور را یک شبه فراهم می‌کند. پس کِی می‌خواهد باشد؟ بله من دارم حسّ ظهور را تقویت می‌کنم، حسّ نزدیک بودنِ ظهور را، بر اساس محاسبۀ عقلانی.

آخرین وظایف منتظران باید به منتظران گوشزد بشود/ بعضی‌ها عادت دارند امام‌ها همه مظلوم باشند و آمادگی برخورد با امام مقتدر را ندارند
نصرت خدا چرا باید قطع بشود؟ ما که داریم تکلیف‌مان را انجام می‌دهیم، حرکت کلان جامعه خوب بودنش محرز است دیگر، اشکالات هست، اشکالات را باید برطرف بکنیم، ما الان کجا ایستادیم در تاریخ؟ ما وضع مدرسه‌هایمان باید عوض بشود، وقتی از دین صحبت می‌شود، دینِ در آستانۀ ظهور باید تعلیم داده بشود، آخرین وظایف منتظران باید به منتظران گوشزد بشود، نه به طور کلّی از وظایف منتظران سخن بگوییم، منتظر دیگر الان باید از نظر روحی آماده بشود امام مقتدر را پای رکابش کار بکند.

می‌ترسم بعضی از شیعیان هنوز ذهنیت امام مظلوم در ذهن‌شان باشد آماده نیستند برای امام مقتدر، چون ائمۀ هدی همه مظلوم بودند و این تا بوده وقتی امامی را شناخته، از مظلومیتش گریه کرده و حق هم هست برای مظلومیت ائمۀ هدی آدم گریه بکند. آنوقت یک‌دفعه‌ای این‌جور نشود که حضرت تشریف‌فرما بشوند، تو آمادگی نداری با امام مقتدر برخورد کنی برگردی بگویی این آقا چرا اینقدر می‌زند؟!

در روایت نوشته بعضی‌ها این را می‌گویند،(17) حالا آقا هم که معلوم است چه کسانی را می‌زند، معلوم است فقط کسانی که حجت بر آنها تمام شده، غاصبین همۀ حقوق انسان‌ها هستند را می‌زند، ولی بعضی‌ها نیست عادت دارند امام‌ها همه مظلوم باشند، آمادگی برخورد با امام مقتدر را ندارند، آقا! تعلیمات‌مان را ما باید جهتی ببریم که آمادۀ فرج بشوند، اصلاً ظرفیت نصرت الهی باشد، یک شرایط دیگری در پیش است.

در کربلا کسی منتظر نصرت الهی نبود...
کلام را قطع کنم برویم کربلا، کربلا الگوی ماست، کربلایی که شب عاشورا به تعبیر من حسینِ فاطمه فرمود: یاران من! هیچکس فردا منتظر نصرت الهی نباشد همه کشته می‌شوید، ما آن کربلا الگوی‌مان است، ما نصرت الهی که برسد پای بیرق برافراشتۀ مهدی فاطمه در رکاب حضرت در عالم می‌نشینیم زارزار گریه می‌کنیم برای کربلای حسین، حسین! ما کجا عبّاس تو کجا! اکبر تو کجا!

دوستان من! نگاه کنید ما الان باید قدر کربلا را خیلی بیشتر بدانیم، برای کربلا بیشتر گریه کنیم، آقا! غزه را دیدی؟ غزه را دیدی این شعاع شهدای شما بوده در دفاع مقدس، خودشان می‌گویند، شعاع شهدای شما بوده در دفاع مقدس، خب ببینید ما کجا رسیدیم.

یا اباعبدالله! ما شرمندۀ اهلبیت تو هستیم، الان دشمن جرأت نمی‌کند نزدیک ما بشود، الهی فدای خیمه‌گاه تو که سی هزار نفر او را محاصره کردند! الهی ما هزاربار بمیریم برای علمدار تو که قطعه قطعه شد! ببین دشمن نمی‌تواند الان نزدیک ما برسد، اصلاً روضه‌خوانی برای امام حسین این سالها باید یک‌جور دیگر بشود، گریه‌ها باید بیشتر بشود، شیون‌ها باید بیشتر بشود، این دسته‌های عزا باید مارش نظامی بردارند بیایند در خیابان همان‌جوری که حضرت امام فرمودند دسته‌ها به قوّت خودشان باقی بمانند، طبل‌ها را به صدا در بیاورند، مردم بگویند: آقا! اینها مگر دارند می‌روند جنگ؟ بگوییم آره اینها هزار و چهارصد سال دیر رسیدند می‌خواهند خودشان را به کربلا برسانند، اینها دسته‌های نظامی حسین هستند، اینها پیروزی بر دشمن را که می‌بینند اشک‌شان بیشتر می‌شود، خجالت زدۀ حرم حسین هستند، اینها آمدند وفاداری کنند.

دوستان من! الان وضعیت جهان این‌جوری شده، دشمن می‌آید چهارتا عامل می‌گذارد، چهارتا سطل آشغالی در خیابان‌های ما آتش می‌زنند، چهار سال نگذشته کشورهای استکباری و حامی استکبار به آتش کشیده می‌شوند. چقدر سریع خدا انتقام می‌گیرد، چقدر سریع خدا دارد نصرت می‌رساند، چقدر سریع، می‌خواهم بگویم خدایا! کربلا پس چرا این‌جوری بود؟ هان! ببین این روضه است این گریه است، این گریۀ تو ببین طعم فتح می‌دهد، طعم نصرت الهی می‌دهد.

حالا برای تو روضه بخوانم؛ صدا زد علی اصغرم را بدهید باهاش خداحافظی کنم، لبش را گذاشت روی لبهای علی داشت مناجات می‌کرد با علی اصغر. یک جمله از امام حسین می‌خواهم برایت بگویم، اگر داد بزنی حق داری. تویی که در آستانۀ پیروزی هستی، تویی که سرت بلند است، اما فقط برای غم حسین سرت می‌آید پایین، ببین چقدر دلت می‌گیرد وقتی پیروز شده باشی، چقدر دلت می‌گیرد برای مظلومیت حسین. داشت با علی اصغرش مناجات می‌کرد سرِ علی را روی بازوی خودش قرار داده بود تیر علی‌اصغر را به بازوی حسین دوخت، خون علی اصغر را گرفت به آسمان پاشید صدا زد «إِنْ کُنْتَ حَبَسْتَ عَنَّا النَّصْرَ مِنَ السَّمَاءِ فَاجْعَلْ ذَلِکَ لِمَا هُوَ خَیْرٌ وَ انْتَقِمْ لَنَا مِنْ هَؤُلَاءِ الظَّالِمِین‏»(18) خدایا! اگر بنا نیست نصر برسد، عوض خیر به ما بده، خدایا! انتقام ما را بگیر.

شما همان آدم‌هایی هستید که باید انتقام‌ها را بگیرید، ما یاران آن آقایی هستیم که فرمود قطعاً نصر نیست ها! همه گفتند: هستیم حسین! فدایت بشویم، این میانه نوشته یک کسی یک جوان نوجوانی به نام قاسم بن الحسن هِی می‌گفت من چی؟ من هم کشته می‌شوم؟ عمو! من چی؟ اینها حوادث امشب است ها! یک جمله می‌خواهم مقتل برایت بخوانم امشب، صدا زد «یَا ابْنَ أَخِی کَیْفَ الْمَوْتُ عِنْدَکَ» عزیز برادرم! موت نزد تو چگونه است؟ صدا زد: «یَا عَمِّ أَحْلَى مِنَ الْعَسَلِ» عموجان! شیرین‌تر از عسل است، امام حسین جواب داد «إِی وَ اللَّهِ فَذَلِکَ أَحْلَى‏»(19) درست است عزیز دلم! دارند با هم نرد عشق بازی می‌کنند، درست است عزیزم! شیرین‌تر است.

بعد فرمود قاسمم! آره عزیزم! تو هم کشته می‌شوی، همه کشته می‌شوند، حتی علی اصغرم هم کشته می‌شود. جوان‌ها کجای مجلس نشستند، غیرت قاسمی‌شان به جوش بیاید، فریاد بزنند برای حسین؟ یک‌دفعه‌ای صدا زد: «یَا عَمِّ وَ یَصِلُونَ إِلَى النِّسَاء؟» مگر آنها می‌آیند به خیمه؟ علی که در گهواره است...

-----------------------------

(1) غافر/51

(2) روم/47

(3) کافی، ج2، ص351

(4) محمد(ص)/7

(5) صف/14

(6) طلاق/2

(7) و (8) طلاق/3

(9) کافی، ج5، ص83

(10) نهج البلاغه

(11) آل عمران/154 و نساء/77 و 78 و لهوف/67

(12) «...فَقَالَ عَلِیٌّ ع: مَا أُصِیبَ وَاحِدٌ مِنْکُمَا إِلَّا بِذَنْبِهِ. أَمَّا أَنْتَ یَا فُلَانُ وَ أَقْبَلَ عَلَى أَحَدِهِمَا، أَ تَذْکُرُ یَوْمَ غَمَزَ عَلَى سَلْمَانَ الْفَارِسِیِّ فُلَانٌ وَ طَعَنَ عَلَیْهِ لِمُوَالاتِهِ لَنَا؟ فَلَمْ یَمْنَعْکَ مِنَ الرَّدِّ وَ الِاسْتِخْفَافِ بِهِ  خَوْفٌ عَلَى نَفْسِکَ وَ لَا عَلَى أَهْلِکَ وَ لَا عَلَى وُلْدِکَ وَ مَالِکَ أَکْثَرُ مِنْ أَنِ اسْتَحْیَیْتَهُ؟ فَلِذَلِکَ أَصَابَکَ. فَإِنْ أَرَدْتَ أَنْ یُزِیلَ اللَّهُ مَا بِکَ فَاعْتَقِدْ أَنْ لَا تَرَى مُزْرِئاً عَلَى وَلِیٍّ لَنَا ـ تَقْدِرُ عَلَى نُصْرَتِهِ بِظَهْرِ الْغَیْبِ ـ إِلَّا نَصَرْتَهُ ـ إِلَّا أَنْ تَخَافَ عَلَى نَفْسِکَ وَ أَهْلِکَ وَ وُلْدِکَ وَ مَالِکَ» (مستدرک الوسائل/ج12/ص336)

(13) وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ(بقره/195)

(14) بقره/171

(15) فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدیلاً وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْویلاً- فاطر/43

(16) کمال الدین شیخ صدوق، ج1، ص317

(17) غیبت نعمانی، باب13، حدیث113 و غیبت طوسی، ص188

(18) ارشاد مفید، ج2، ص108.

(19) الهدایة الکبری، ص204.

منبع : شبکه ایران

.............

پ . ن : استاد پناهیان در بعد از ظهر عاشورای امسال در هیئت محبین اهل بیت(ع) در شهر قم نیز مطالب بسیار مهمی در باب نزدیکی ظهور و شرایط بسیار حساس منطقه بیان فرمودند ، علی رغم تلاشمان ، متاسفانه فعلاً فایل صوتی این جلسه هنوز به دست ما نرسیده است تا برای استفاده دوستان ارائه دهیم ، به محض اینکه این سخنرانی به دستمان رسید در سایت منتشر خواهیم کرد ، اگر کسی از دوستان فایل صوتی جلسه را دارد ، برای استفاده دیگر عزیزان آن را منتشر نماید.

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1063 علی 1392-02-21 18:41
دکتر سعید جلیلی کاندیدای ریاست جمهوری شد + عکس
به گزارش ستاد مردمی حیات طیبه دکتر جلیلی لحظاتی پیش با حضور در وزارت کشور رسما برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.


به گزارش ستاد مردمی حیات طیبه دکتر جلیلی لحظاتی پیش با حضور در وزارت کشور رسما برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.






این ها هم عکس هایی از دکتر جلیلی به همراه یک سری طراحی های گرافیکی برای دکتر سعید جلیلی:









عکس سعید جلیلی در دوران دانشجویی:
ببنید از اول تیپش تیپ حزب اللهی بوده


نقل قول کردن
0 #1062 .... 1391-11-17 16:51
شوخی مرسی با مشایی!



پس مشایی مشایی که میگن تویی؟! به قیافت نمی خوره!! :D

خیلی تعریفت رو شنیدم! :))

ولی در شلوغکاری دست ما رو بستی ها!! =))
نقل قول کردن
+9 #1060 soha 1391-10-17 12:14
واقعا این استاد پناهیان یه چیز دیگست.
نقل قول کردن
+6 #1059 کربلایی مهدی 1391-09-27 10:43
با درو بر مبشر بزرگ امت اسلام حضرت امام خامنه ای و علما و مبلغین راستین در خط ولایت فقیه
نقل قول کردن
-1 #1057 حاج مراد 1391-09-25 15:51
.... ادامه 5. در مورد سید حسنی مطلبی را به غلط جاانداخته اند و ان اینکه سید حسنی همان سید خراسانیست.و حتی برای تایید ان از نقل اوتات و اولیاالله هم مثال اورده اند اقا سید خراسانی و سید حسنیست.که هیچ اشکالی ندارد که حضرت اقا هم سید حسینی و هم سید حسنی باشند.ولی انچه از احادیث کاملا روشن است سید حسنی غیر از سید خراسانی میباشد.اولا تعداد احادیث وارده در مورد سید حسنی کمتر از احادیث وارده در مورد سید خراسانی نمیباشد.دوما در متن احادیث وارد برای به قدرت رسیدن سید خراسانی صرفا ذکر گردیده مردم بعد از ارتحال قیامگر اصلی (از قم) با سید خراسانی بیعت میکنند. که همان است که پرچم را تقدیم صاحب اصلی مینماید.ولی در متن تمام احادیث برای به قدرت رسیدن سید حسنی قیام و اعتراض ذکر گردیده است.که بعد از ان در کنار سید خراسانی اماده نبرد با نا ارامی های داخلی(سیتان و بلوچستان و اهواز و کردستان) گردیده و سپس با لشکریان سفیانی نبرد سنگینی کرده و انان را شکست سختی میدهند.در اینجا رمزیست که بماند تا در زمانش روشن شود.ولی گفتنی هستم زمانی که حضرت حجت سلام الله به جنوب ایران میرسد و سید خراسانی و سید حسنی برای تسلیم پرچم و بیعت که به خدمت حضرت(عج) میرسند امر میفرماین که سید حسنی پرچم خود را تسلیم سید خراسانی نموده و سپس سید خراسانی پرچم را تقدیم امام زمان (ع) تقدیم مینمایند.که اهمیت و عمق استرازدی وحدت مومنین را نشان میدهد.و لازم است از هم اکنون قدر وحدت و محور واقعی انرا بدانیم.
نقل قول کردن
+2 #1056 حاج مراد 1391-09-25 15:24
به نقل از zohoor:
[quote name="علی رضا"]دوستان باور کنید من یقین دارم که سرلشگر صفوی حتما شعیب بن صالح هست.
دقت کنید آقای صفوی شهریور سال 86 دستیار نظامی امام خامنه ای شده و شهریور سال 92 میشه 6 سال یعنی 72 ماه!
یعنی شهریور سال 92 از 6 سال از منصوب شدن ایشون به دستیاری فرمانده کل قوا یعنی 72 ماه میگذره.

خیلی ها معتقدا سمتی که الان صفوی داره خیلی بالاتر از فرماندهی کل سپاه هست. و حتی بعضی از ضد انقلاب گفتند ایشون ((فرمانده اتاق موشکی)) ایران هستش که مسئولیت آغاز هر جنگی را داره.
در حقیقت ایشون مهمترین نظامی ایران هستند.

تازه خود ایشون گفته که سال آینده به سمت اتفاقات بزرگ پیش می ریم. سال آینده 72 ماه از انتصاب می گذره


من شنیدم اولین کسیکه آقا رو سید خراسانی خطاب کرده هم ایشون بوده.
چهرش هم کاملا منطبق بر روایات است و کوسه و کم لحیه هست دقت کنید


هرکی با من موافقه به من ایمیل بزنه. مخصوصا برادر عبدالله که دوست دارم حتما با ایشون آشنا بشم.
من هم قبول دارم چون رحیم هم دوست منه و هم آدم خوبی است

3. همانگونه که در احادیث امده شعیب ابن صالح همزمان با ظهور و به قدرت رسیدن سید حسنی (و در بعضی قیام سید حسن نام ) همزمان میباشد که هنوز از سید حسنی خبری نمیباشد. و لذا نباید عجله کرد و احساسات پاک را در گرداب های فتنه گران و دجالان زبر و زرنگ نا امید کرد و از بین برد.و لذا در اغلب احادیث تذکر جدی به عجله کنندگان داده شده و انان را جزو هلاک شوندگان قلمداد کرده اند. 4. بایستی صادقانه اعتراف کنم بنده هم مانند شما فکر میکنم حتی این باور بنده به بیش از 15 سال قبل بر میگردد(شاید باورش برای شما سخت باشد). ولی با ملزوماتی که عرض کردم و انشاالله در این یکی دو سال اینده شاهد انتساب اقا رحیم به سمت ریاست ستاد کل نیروهای مسلح باشیم. 5. در کامنت بعدی انشاالله.......
نقل قول کردن
+2 #1055 حاج مراد 1391-09-25 14:50
به نقل از zohoor:
[quote name="علی رضا"]دوستان باور کنید من یقین دارم که سرلشگر صفوی حتما شعیب بن صالح هست.
دقت کنید آقای صفوی شهریور سال 86 دستیار نظامی امام خامنه ای شده و شهریور سال 92 میشه 6 سال یعنی 72 ماه!
یعنی شهریور سال 92 از 6 سال از منصوب شدن ایشون به دستیاری فرمانده کل قوا یعنی 72 ماه میگذره.

خیلی ها معتقدا سمتی که الان صفوی داره خیلی بالاتر از فرماندهی کل سپاه هست. و حتی بعضی از ضد انقلاب گفتند ایشون ((فرمانده اتاق موشکی)) ایران هستش که مسئولیت آغاز هر جنگی را داره.
در حقیقت ایشون مهمترین نظامی ایران هستند.

تازه خود ایشون گفته که سال آینده به سمت اتفاقات بزرگ پیش می ریم. سال آینده 72 ماه از انتصاب می گذره


من شنیدم اولین کسیکه آقا رو سید خراسانی خطاب کرده هم ایشون بوده.
چهرش هم کاملا منطبق بر روایات است و کوسه و کم لحیه هست دقت کنید


هرکی با من موافقه به من ایمیل بزنه. مخصوصا برادر عبدالله که دوست دارم حتما با ایشون آشنا بشم.
من هم قبول دارم چون رحیم هم دوست منه و هم آدم خوبی است

با سلام خدمت دوست عزیز ... به فرض صحت مصداق شعیب در خصوص اقا رحیم تایین زمان ظهور به چند دلیل اشتباه اشکار است ..... 1. برابر نص احادیث و تاکید مقام معظم رهبری تایین زمان ظهور غیر ممکن و حرام میباشد. 2. و نیز برابر نص احادیث شعیب فرمانده و سپه سالار سید خراسانی میباشد نه مشاور و یا دستیار ارشد ایشان .که البته در صورت انتخاب ایشان در اینده به عنوان رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح از طرف ولی امر مسلمین احتمال صحت مصداق شعیب در مورد اقا رحیم قویتر میشود.که انزمان اغاز محسبه باید محسوب شود.نه زمان انتخاب ایشان به عنوان دستیار رهبری. 3. با توجه به ترتیب اتفاقات و نشانه های قبل از ظهور از قبیل گسترش بیداری اسلامی بین اعراب و از بین رفتن تمام شاهان منطقه خاورمیانه عربی خصوصا در کشورهای عربستان و یمن و مصر و ... و مخاصمات سنگین در بین شرق و غرب منظور امریکا و اروپا با روسیه و چین و هند و سایر اتفاقات تایین زمان یکی دو ساله اصلا منطقی به نظر نمی رسد. ادامه در کامنت بعدی ........
نقل قول کردن
-2 #1054 zohoor 1391-09-25 09:59
[quote name="علی رضا"]دوستان باور کنید من یقین دارم که سرلشگر صفوی حتما شعیب بن صالح هست.
دقت کنید آقای صفوی شهریور سال 86 دستیار نظامی امام خامنه ای شده و شهریور سال 92 میشه 6 سال یعنی 72 ماه!
یعنی شهریور سال 92 از 6 سال از منصوب شدن ایشون به دستیاری فرمانده کل قوا یعنی 72 ماه میگذره.

خیلی ها معتقدا سمتی که الان صفوی داره خیلی بالاتر از فرماندهی کل سپاه هست. و حتی بعضی از ضد انقلاب گفتند ایشون ((فرمانده اتاق موشکی)) ایران هستش که مسئولیت آغاز هر جنگی را داره.
در حقیقت ایشون مهمترین نظامی ایران هستند.

تازه خود ایشون گفته که سال آینده به سمت اتفاقات بزرگ پیش می ریم. سال آینده 72 ماه از انتصاب می گذره


من شنیدم اولین کسیکه آقا رو سید خراسانی خطاب کرده هم ایشون بوده.
چهرش هم کاملا منطبق بر روایات است و کوسه و کم لحیه هست دقت کنید


هرکی با من موافقه به من ایمیل بزنه. مخصوصا برادر عبدالله که دوست دارم حتما با ایشون آشنا بشم.
من هم قبول دارم چون رحیم هم دوست منه و هم آدم خوبی است
نقل قول کردن
-6 #1053 zohoor 1391-09-25 09:56
به نقل از zohoor:
وقوع زلزله شديد در تهران سال 1439قمری zohoor.ir


سریعا اتهران خارج شوید ته زنده بمانید
نقل قول کردن
-3 #1052 zohoor 1391-09-25 09:53
وقوع زلزله شديد در تهران سال 1439قمری

zohoor.ir
نقل قول کردن
+3 #1051 حاج مراد 1391-09-24 02:38
به نقل از منتظر:



بلی ایشون خیلی خصوصیات شعیب رو داره ای بسا خودش هم باشه اما دوست عزیز شما نباید بگویید ((یقینا)). بلکه باید بگویید شاید یا ان شاالله یا الله اعلم یا .....
یادتون باشه امام خامنه ای تطبیق رو جایز ندونستند

افرین بر شما با این بصیرت کاملا کاربردی و فارغ از کید فتنه گران و انحرافیون.شکر نعمت بزرگی چون وجود مبارک ولی امر مسلمین در این زمانه حساس برای هر مومنی همین است که حضرتعالی فرمودید.نگاه در نگاه حضرت اقا -قدم در جای قدم رهبر -پیوسته و متوکل در پشت سر رهبر-انگاه امیدوار به کسب مدال سربازی در لشکر سید خراسانی به امید پیوستن به لشکر بی پایان خورشید شرقی.انشاالله
نقل قول کردن
-1 #1050 حاج مراد 1391-09-24 02:27
به نقل از ا.و.ک.:



و همه داستانها از آن روز آغاز شد .

و ما همچنان استوار ایستاده ایم .
حتی اگر همه دنیا در کنار رفسنجانی و رفسنجانی در کنار همه دنیا قرار بگیرد که بخواهد انتقام بگیرد.
آری به همه آنها ثابت می کنیم که رهبر ما اشتباه نمی کنند .

قطعا ولی امر مسلمین اشتباه نکردند بلکه احمدی اشتباها شعارهای انقلابی داده بود که مورد حمایت حضرت قرار گرفتند و اکنون که بیش از 2 سال است ماهیت خود را نشان داده حتی یکبار هم از ایشان به عنوان رییس جمهور با پسوند محترم یاد نکرده و در عین حال تذکرات مکرری به ایشان داده که هرگز سابقه هم نداشته حتی در زمان خاتمی ضعیف النفس .این جمله شما از انجهت منافقانه است که حتی اقا را میخواهی فدای شعیب سوخته خود نمایید.که از تاکتیک های مستمر هادیان این سایت است که تمام خوبی ها را یا برای فرقه خود میخواهند یا برای هیچکس.
نقل قول کردن
-1 #1049 حاج مراد 1391-09-24 02:11
به نقل از 000:

حتي شما دوست عزيز؛در مورد آقا و عبدا... ملعون هم نميشود به قطعيت گفت!

انشاالله و به احتمال قوی که میشود گفت.
نقل قول کردن
-4 #1048 omidpak 1391-09-21 22:46
بسمه تعالی
عربده های مستانه شیخ پناهیان:
harfayebirabt.blogfa.com/post-30.aspx
نقل قول کردن
+1 #1047 bidar 1391-09-19 15:31
◄ پایگاه بیداری ►

yaghzan.ir

yaghzan.ir
- افشای فایل صوتی مکالمه محرمانه مهدی هاشمی با یک ضد انقلاب + لینک دانلود صوت
- شکست احرار جنگلی به دست اشرار بهایی
- تصویر رضارحیم مشایی و علیرضا احمدی نژاد
- سه خصلتی که در هرکس باشد هرچه حوری بخواهد در بهشت به او می‌دهند
- و ...
◄ پایگاه بیداری ►
نقل قول کردن
+3 #1046 صلوات 1391-09-16 00:15
روز ها مثل هر روز می اید و می روه اما بعضی وقتها دلم می گیره نمیدونم چکارش کنم این دلو؟انگار یکی رو گم کرده هی میاد تو این سایت هی خبرهارو دنبال میکنه!منو میبره تو عزای امام حسین(ع) دعا میکنه اخه تو رو چه به سیاست!!!توهم میزنه میره تو رویاها خودشو کنار یار میبینه خلاصه شبها تا اشک منو در نیاره ول کن نیست که نیست!دیوونم کرده اخرش کار دستم میده!!جالب اینجاست که میگه مقصرش خودتی چرا فلان گناهو کردی!چرا این کارو کردی!چرا اونجا رفتی!چرا!چرا!چر ا! با این حال خیلی دوسش دارم یه روز باهم که داشتیم کل کل میکریم یه حرفی بهش زدم تا فی خالدونش سوخت!گفتم "ای دل ساده بکش درد که حقت این است از زمانه بشو دل سرد که حقت این است"
نقل قول کردن
+4 #1045 000 1391-09-15 22:00
به نقل از محمد صادق:
سلام خدمت همه ی دوستان بزرگوار
انصافا ما کی میخواهیم دست از بررسی و کنکاش شمایل اشخاص برداریم و تا کی میخوایم به دنبال ریش کم پشت و محاسبه ی آغاز تا پایان 72 ماه باشیم ؟!
برادران متدینم
بیاییم این حس دل انگیز نزدیکی ظهور را اول با خودسازی و سپس با اکتفا به قواعد ظهور و اوضاع منطقه ای و تکیه بر رضای خدا و تصمیمات حضرت حق پر شورتر کنیم نه با شمارش ریش و صدور فتاوی متعدد که فلانی شعیب است و فلانی نیست .
هر از چندگاهی این حدیث شریف را برای خودم مرور میکنم :
"کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته"
و دوستانم را به آن توصیه میکنم . باشد که بیاد بیاریم چه مسئولیت خطیری را به عنوان یک مبشر به دوش میکشیم . بخدا قسم که خواندن با اخلاص یک دعای فرج مولای غایب به مراتب آثار و تبعاتش از زیر و رو کردن عکسهای سردار صفوی و دیگر بزرگان جبهه و جنگ بیشتر است و ما را در محضر مولایمان عزتمند تر میکند . برای بنده که کمترین شما هستم و ادعائی ندارم و تنها افتخار 15 سال انتظار را در پرونده ام دارم . فقط و فقط و فقط 2 شخصیت حتمی و قطعی است . اولی حضرت آقا به عنوان سید خراسانی و دومی ملعون بن ملعون عبداله حجازیست . الباقی را هم به فراهم آمدن شرایط و خواست خدا و مهیا شدن خودم و انفاس شیعیان مخلص سپرده ام و بیهوده به دنبال یمانی و سفیانی و شعیب و اصهب و ابقع و غیره و ذلک نمیگردم و به این وسیله از کلیه ی دوستان مستعجل و وقات اعلام بیزاری و برائت میکنم . شاید با همراهی منتظرین واقعی و به لطف خدا این رسم غلط در این سایت عزیز و وزین به فراموشی سپرده شود .
ان شا الله تا ظهور مولا همچنان لایق لقب مبشر باشیم و مجبور به انتخاب اختیاری لقب تواب نشویم . والسلام .

حتي شما دوست عزيز؛در مورد آقا و عبدا... ملعون هم نميشود به قطعيت گفت!
نقل قول کردن
+1 #1044 عبد 1391-09-15 21:24
سخنان آقای طالب پور هم اکنون در شبکه قرآن
نقل قول کردن
+7 #1043 محمد صادق 1391-09-15 19:55
سلام خدمت همه ی دوستان بزرگوار
انصافا ما کی میخواهیم دست از بررسی و کنکاش شمایل اشخاص برداریم و تا کی میخوایم به دنبال ریش کم پشت و محاسبه ی آغاز تا پایان 72 ماه باشیم ؟!
برادران متدینم
بیاییم این حس دل انگیز نزدیکی ظهور را اول با خودسازی و سپس با اکتفا به قواعد ظهور و اوضاع منطقه ای و تکیه بر رضای خدا و تصمیمات حضرت حق پر شورتر کنیم نه با شمارش ریش و صدور فتاوی متعدد که فلانی شعیب است و فلانی نیست .
هر از چندگاهی این حدیث شریف را برای خودم مرور میکنم :
"کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته"
و دوستانم را به آن توصیه میکنم . باشد که بیاد بیاریم چه مسئولیت خطیری را به عنوان یک مبشر به دوش میکشیم . بخدا قسم که خواندن با اخلاص یک دعای فرج مولای غایب به مراتب آثار و تبعاتش از زیر و رو کردن عکسهای سردار صفوی و دیگر بزرگان جبهه و جنگ بیشتر است و ما را در محضر مولایمان عزتمند تر میکند . برای بنده که کمترین شما هستم و ادعائی ندارم و تنها افتخار 15 سال انتظار را در پرونده ام دارم . فقط و فقط و فقط 2 شخصیت حتمی و قطعی است . اولی حضرت آقا به عنوان سید خراسانی و دومی ملعون بن ملعون عبداله حجازیست . الباقی را هم به فراهم آمدن شرایط و خواست خدا و مهیا شدن خودم و انفاس شیعیان مخلص سپرده ام و بیهوده به دنبال یمانی و سفیانی و شعیب و اصهب و ابقع و غیره و ذلک نمیگردم و به این وسیله از کلیه ی دوستان مستعجل و وقات اعلام بیزاری و برائت میکنم . شاید با همراهی منتظرین واقعی و به لطف خدا این رسم غلط در این سایت عزیز و وزین به فراموشی سپرده شود .
ان شا الله تا ظهور مولا همچنان لایق لقب مبشر باشیم و مجبور به انتخاب اختیاری لقب تواب نشویم . والسلام .
نقل قول کردن
+6 #1042 ... 1391-09-15 19:47
به نظر می آید این رسول جعفریان جزو همان افرادی باشند که یکی دونفر از انها مدتی فضای این سایت را متشنج می نمودند اینان یک روزی شمشیر ماهیت خویش را از نیام بر خواهند کشید و رسما" جبهه باطل را با ماهیت ناصواب خود یاری خواهند نمود
نقل قول کردن
+4 #1041 رايحه ظهور 1391-09-15 19:13
مقاله جديد سايت با عنوان :

نگاهي به انگيزه ها و پشت پرده هاي تخريب موج بشارت ظهور /وقتي نقد يك كتاب حقايق را نشان ميدهد!



www.u313.ir/.../
نقل قول کردن
+10 #1040 منتظر 1391-09-15 19:13
به نقل از علی رضا:
دوستان باور کنید من یقین دارم که سرلشگر صفوی حتما شعیب بن صالح هست.
دقت کنید آقای صفوی شهریور سال 86 دستیار نظامی امام خامنه ای شده و شهریور سال 92 میشه 6 سال یعنی 72 ماه!
یعنی شهریور سال 92 از 6 سال از منصوب شدن ایشون به دستیاری فرمانده کل قوا یعنی 72 ماه میگذره.

خیلی ها معتقدا سمتی که الان صفوی داره خیلی بالاتر از فرماندهی کل سپاه هست. و حتی بعضی از ضد انقلاب گفتند ایشون ((فرمانده اتاق موشکی)) ایران هستش که مسئولیت آغاز هر جنگی را داره.
در حقیقت ایشون مهمترین نظامی ایران هستند.

تازه خود ایشون گفته که سال آینده به سمت اتفاقات بزرگ پیش می ریم. سال آینده 72 ماه از انتصاب می گذره


من شنیدم اولین کسیکه آقا رو سید خراسانی خطاب کرده هم ایشون بوده.
چهرش هم کاملا منطبق بر روایات است و کوسه و کم لحیه هست دقت کنید


هرکی با من موافقه به من ایمیل بزنه. مخصوصا برادر عبدالله که دوست دارم حتما با ایشون آشنا بشم.




بلی ایشون خیلی خصوصیات شعیب رو داره ای بسا خودش هم باشه اما دوست عزیز شما نباید بگویید ((یقینا)). بلکه باید بگویید شاید یا ان شاالله یا الله اعلم یا .....
یادتون باشه امام خامنه ای تطبیق رو جایز ندونستند
نقل قول کردن
-14 #1039 علیرضا 1391-09-15 19:01
فیلم و تصاویر یک موجود فضایی از سوی ناسا منتشر شد

bultannews.com/.../...
نقل قول کردن
0 #1038 000 1391-09-15 18:52
به نقل از علی رضا:
دوستان باور کنید من یقین دارم که سرلشگر صفوی حتما شعیب بن صالح هست.
دقت کنید آقای صفوی شهریور سال 86 دستیار نظامی امام خامنه ای شده و شهریور سال 92 میشه 6 سال یعنی 72 ماه!
یعنی شهریور سال 92 از 6 سال از منصوب شدن ایشون به دستیاری فرمانده کل قوا یعنی 72 ماه میگذره.

خیلی ها معتقدا سمتی که الان صفوی داره خیلی بالاتر از فرماندهی کل سپاه هست. و حتی بعضی از ضد انقلاب گفتند ایشون ((فرمانده اتاق موشکی)) ایران هستش که مسئولیت آغاز هر جنگی را داره.
در حقیقت ایشون مهمترین نظامی ایران هستند.

تازه خود ایشون گفته که سال آینده به سمت اتفاقات بزرگ پیش می ریم. سال آینده 72 ماه از انتصاب می گذره


من شنیدم اولین کسیکه آقا رو سید خراسانی خطاب کرده هم ایشون بوده.
چهرش هم کاملا منطبق بر روایات است و کوسه و کم لحیه هست دقت کنید


هرکی با من موافقه به من ایمیل بزنه. مخصوصا برادر عبدالله که دوست دارم حتما با ایشون آشنا بشم.


دوست من خواهشا بس کنید این تطبیق های بی اساس رو!با این کاراتون دارین فضای انتظار فرج رو هم آلوده میکنید.خواهش کردم ازتون!مومن که دوبار از یه سوراخ گزیده نمیشه دیگه!خواهشا!
نقل قول کردن
+4 #1037 یوسف-تاریخ و آینده- 1391-09-15 18:49
.

دعوای ظهوری ها و ضد ظهوری ها !

بعد از سخنان بهجت انگیز استاد پناهیان درباره ی نزدیک بودن فرج دردانه ی عالم حضرت مهدی (ارواحنا له فدا ) که در محضر نایب امام عصر (عج) ایراد شد ، برخی ها که از مهدویت جز نامش درکی ندارند و سابقه ای من باب این عرصه ندارند با پای برهنه وارد گود شده اند که از تاثیر آن مبشرات بزرگ بکاهند .


در ادامه ی مطلب حمله ی آقای به اصطلاح حجت الاسلام ! جعفریان را نسبت به مبشرات استاد عزیز و همچنین پاسخ استاد پناهیان و جمع بندی استاد فرهیخته و پژوهشگر مهدویت حجت الاسلام و المسلمین رحیم کارگر را از سمع و نظر مبارکتان میگذرانیم .


tarikh-ayande.blogfa.com/post-162.aspx
نقل قول کردن
-5 #1036 شعیب بن ص 1391-09-15 18:46
ازاین کامنتها چنین برداشت میشه که کسی در مورد تعیین تاریخ تیرماه 1392 برای پایان مدت شش سال قمری اعتراضی نکرده !!!!! پس بشارته جواب داده /:) در روایات گفته نشده شعیب بن صالح سید است و اما سید یحیی رحیم صفوی از سادات می باشن و خفیف لحیه هم که نیست و همچنین 60 سال سن داره پس جوون هم نیست و اما بعضی خصوصیات شعیب رو داره هرچند شعیب اصلی جوون است
نقل قول کردن
+15 #1035 ا.و.ک. 1391-09-15 18:21
به نقل از مهدی:


اشتباه فرمودید. متن کامل آن قسمت تاریخی و استثنایی آقا این است:

« البته بين ايشان و بين آقاى رئيس جمهور از همان انتخاب سال 84 تا امروز اختلاف‌نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمينه‌ى مسائل خارجى اختلاف‌نظر دارند، هم در زمينه‌ى نحوه‌ى اجراى عدالت اجتماعى اختلاف‌نظر دارند، هم در برخى مسائل فرهنگى اختلاف‌نظر دارند؛ و نظر آقاى رئيس جمهور به نظر بنده نزديكتر است »
farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7190

و همه داستانها از همان روز آغاز شد...

zz:



و همه داستانها از آن روز آغاز شد .

و ما همچنان استوار ایستاده ایم .
حتی اگر همه دنیا در کنار رفسنجانی و رفسنجانی در کنار همه دنیا قرار بگیرد که بخواهد انتقام بگیرد.
آری به همه آنها ثابت می کنیم که رهبر ما اشتباه نمی کنند .
نقل قول کردن
+9 #1034 4321 1391-09-15 17:31
به نقل از علی رضا:
دوستان باور کنید من یقین دارم که سرلشگر صفوی حتما شعیب بن صالح هست.
دقت کنید آقای صفوی شهریور سال 86 دستیار نظامی امام خامنه ای شده و شهریور سال 92 میشه 6 سال یعنی 72 ماه!
یعنی شهریور سال 92 از 6 سال از منصوب شدن ایشون به دستیاری فرمانده کل قوا یعنی 72 ماه میگذره.

خیلی ها معتقدا سمتی که الان صفوی داره خیلی بالاتر از فرماندهی کل سپاه هست. و حتی بعضی از ضد انقلاب گفتند ایشون ((فرمانده اتاق موشکی)) ایران هستش که مسئولیت آغاز هر جنگی را داره.
در حقیقت ایشون مهمترین نظامی ایران هستند.

تازه خود ایشون گفته که سال آینده به سمت اتفاقات بزرگ پیش می ریم. سال آینده 72 ماه از انتصاب می گذره


من شنیدم اولین کسیکه آقا رو سید خراسانی خطاب کرده هم ایشون بوده.
چهرش هم کاملا منطبق بر روایات است و کوسه و کم لحیه هست دقت کنید


هرکی با من موافقه به من ایمیل بزنه. مخصوصا برادر عبدالله که دوست دارم حتما با ایشون آشنا بشم.


آخه برادر من! چرا این حرفا رو میزنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اولا که اینکار شما و تابعین و تایید کنندگان شما مصداق بارز تطبیقه و امام خامنه ای صراحتا همه ما رو از اینکار منع فرمودن. متوجه هستین دارین چکار میکنین؟
ثانیا یه ریش کم پشت و یه مقام فرماندهی که دلیل شعیب بودن نیست! شما چون نیتتون تطبیق سردار صفوی به شعیب هست، اون 72ماه رو هم جوری حساب میکنی که جور بشه!!!
ثالثا منظور شما از این موضوع که اینقدر داری بزرگش میکنی و حالت غیرطبیعی داره، چیه؟ میدونین اینکارتون چه تاثیر بدی روی منتظران میذاره؟
انشالله خدا به همه ما شهامت اقرار قلبی به اشتباهمون و بازگشت به راه راست رو عطا کنه.
نقل قول کردن
+7 #1033 مهدی 1391-09-15 17:29
به نقل از حسین:

البته نظر رهبر در رابطه با مسایل خارجی و بین المللی فرمودند نظرم با احمدی نژاد نزدیکتره.نه در همه موارد


اشتباه فرمودید. متن کامل آن قسمت تاریخی و استثنایی آقا این است:

« البته بين ايشان و بين آقاى رئيس جمهور از همان انتخاب سال 84 تا امروز اختلاف‌نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمينه‌ى مسائل خارجى اختلاف‌نظر دارند، هم در زمينه‌ى نحوه‌ى اجراى عدالت اجتماعى اختلاف‌نظر دارند، هم در برخى مسائل فرهنگى اختلاف‌نظر دارند؛ و نظر آقاى رئيس جمهور به نظر بنده نزديكتر است »
farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7190

و همه داستانها از همان روز آغاز شد...

zz:
نقل قول کردن
-1 #1032 علی رضا 1391-09-15 16:59
به نقل از علی رضا:
دوستان باور کنید من یقین دارم که سرلشگر صفوی حتما شعیب بن صالح هست.
دقت کنید آقای صفوی شهریور سال 86 دستیار نظامی امام خامنه ای شده و شهریور سال 92 میشه 6 سال یعنی 72 ماه!
یعنی شهریور سال 92 از 6 سال از منصوب شدن ایشون به دستیاری فرمانده کل قوا یعنی 72 ماه میگذره.

خیلی ها معتقدا سمتی که الان صفوی داره خیلی بالاتر از فرماندهی کل سپاه هست. و حتی بعضی از ضد انقلاب گفتند ایشون ((فرمانده اتاق موشکی)) ایران هستش که مسئولیت آغاز هر جنگی را داره.
در حقیقت ایشون مهمترین نظامی ایران هستند.

تازه خود ایشون گفته که سال آینده به سمت اتفاقات بزرگ پیش می ریم. سال آینده 72 ماه از انتصاب می گذره


من شنیدم اولین کسیکه آقا رو سید خراسانی خطاب کرده هم ایشون بوده.
چهرش هم کاملا منطبق بر روایات است و کوسه و کم لحیه هست دقت کنید


هرکی با من موافقه به من ایمیل بزنه. مخصوصا برادر عبدالله که دوست دارم حتما با ایشون آشنا بشم.


البته 72 ماه که در حدیث آمده اشاره است به 72 ماه قمری که تقریبا میشه 70 ماه شمسی. یعنی 72 ماه قمری که مد نظر شماست تیر ماه 1392 به پایان می رسه.
نقل قول کردن
+6 #1031 آخرین اخبار 1391-09-15 16:36
به نقل از نسیم انتظار:
سلام
لطفا ایمیل شخصی که بخش اخرین اخبار سایت را قرار میدهند و بروز میکنند لطف کنید.

سلام به همه ی مبشران ظهور

دوست گرامی
شما میتونید از بخش پیام شما در بخش منوهای صفحه اصلی سایت برای ارسال پیامتون استفاده کنید.

موفق و مهدوی باشید @};-
نقل قول کردن
+11 #1030 خودم- کاوشگر ظهور 1391-09-15 16:17
به نقل از مصطفی:

باز نشر برخی حوادث بر گرفته از روایات البته با فرض احتمال نه تطبیق:
مصر بعد از انقلاب حکومتش از هم پاشیده خواهد ماند تا ظهور

مصر بعد از انقلاب بر سر کسی به توافق نمی رسند که با او بیعت کنند(مخالفت با مرسی می تواند مصداق همین عدم توافق باشد)
روزی نیروهایی از غرب یا نیروهای غربی به مصر وارد می شوند که این امر بسیار نزدیک به ظهور خواهد بود انشاء الله

نظر شخصی من اینه که با توجه به اینکه دولت مصر تقریبا اکثر بودجه تنظیمی خودشو بر اساس کمک های دولت امریکا و غربیا میچرخونه چاره ای جز همسویی با برنامه های اونا نداره و این در تضاد با اهداف انقلاب مصر هستش، پس هر دولتی که با کمک انقلابیون بیاد سر کار خود بخود با چالش روبرو هستش و در بلند مدت اوضاع اشفته مصر که میخاد یکی به میخ بزنه و یکی به نعل به مزاق تامین کنندگان بودجه ش خوش نمیاد
پس حتما دخالتون رو پررنگتر میکنن و شاید حتی نیرو هم پیاده کنن و مدت کوتاهی رو مصر اشغال نظامی از نوع بظاهر خیر خواهانه ش کنن
پس مصر همچنان در اشوب خواهد بود :-B
نقل قول کردن
+11 #1029 خودم- کاوشگر ظهور 1391-09-15 16:07
به نقل از علی جعفری:
:D


ایران نشون داد گرفتن بهپاد اتفاقی نبوده بلکه یک رسم قاطع بوده و دارای این تکنولوژی هم شده
براش مثه گرفتن مگس شده :D
نقل قول کردن
+4 #1028 نسیم انتظار 1391-09-15 15:51
سلام
لطفا ایمیل شخصی که بخش اخرین اخبار سایت را قرار میدهند و بروز میکنند لطف کنید.
نقل قول کردن
+16 #1027 مصطفی 1391-09-15 15:37
به نقل از علی رضا:
دوستان باور کنید من یقین دارم که سرلشگر صفوی حتما شعیب بن صالح هست.

یقین دارید؟
تطبیق؟
قرار بود توی این سایت دیگر پیرو منویات رهبر عزیز کسی از این تطبیق ها نداشته باشد
شما هم حداقل بگو شاید نه یقینا
نقل قول کردن
+13 #1026 مصطفی 1391-09-15 15:33
به نقل از علی جعفری:
دیگه چه خبر ؟ che khabar

خبر دارید که حاکم مصر آقای مرسی بدجوری این روز ها گرفتاره ؟
مصر همچنان نا آرام است
ورود مرسی به کاخ ریاست جمهوری در میان تدابیر شدید امنیتی/ ادامه تجمع مخالفان
www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1758836


خبر فوری
اخوان المسلمین خواستار تظاهرات در حمایت از مرسی شد
www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1759024

باز نشر برخی حوادث بر گرفته از روایات البته با فرض احتمال نه تطبیق:
مصر بعد از انقلاب حکومتش از هم پاشیده خواهد ماند تا ظهور

مصر بعد از انقلاب بر سر کسی به توافق نمی رسند که با او بیعت کنند(مخالفت با مرسی می تواند مصداق همین عدم توافق باشد)
روزی نیروهایی از غرب یا نیروهای غربی به مصر وارد می شوند که این امر بسیار نزدیک به ظهور خواهد بود انشاء الله
نقل قول کردن
-23 #1025 علی رضا 1391-09-15 15:21
دوستان باور کنید من یقین دارم که سرلشگر صفوی حتما شعیب بن صالح هست.
دقت کنید آقای صفوی شهریور سال 86 دستیار نظامی امام خامنه ای شده و شهریور سال 92 میشه 6 سال یعنی 72 ماه!
یعنی شهریور سال 92 از 6 سال از منصوب شدن ایشون به دستیاری فرمانده کل قوا یعنی 72 ماه میگذره.

خیلی ها معتقدا سمتی که الان صفوی داره خیلی بالاتر از فرماندهی کل سپاه هست. و حتی بعضی از ضد انقلاب گفتند ایشون ((فرمانده اتاق موشکی)) ایران هستش که مسئولیت آغاز هر جنگی را داره.
در حقیقت ایشون مهمترین نظامی ایران هستند.

تازه خود ایشون گفته که سال آینده به سمت اتفاقات بزرگ پیش می ریم. سال آینده 72 ماه از انتصاب می گذره


من شنیدم اولین کسیکه آقا رو سید خراسانی خطاب کرده هم ایشون بوده.
چهرش هم کاملا منطبق بر روایات است و کوسه و کم لحیه هست دقت کنید


هرکی با من موافقه به من ایمیل بزنه. مخصوصا برادر عبدالله که دوست دارم حتما با ایشون آشنا بشم.

نقل قول کردن
+11 #1024 علی جعفری 1391-09-15 15:17
دیگه چه خبر ؟ che khabar

خبر دارید که حاکم مصر آقای مرسی بدجوری این روز ها گرفتاره ؟
مصر همچنان نا آرام است
ورود مرسی به کاخ ریاست جمهوری در میان تدابیر شدید امنیتی/ ادامه تجمع مخالفان
www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1758836


خبر فوری
اخوان المسلمین خواستار تظاهرات در حمایت از مرسی شد
www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1759024
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد