رایحه ظهور

نگاهی کوتاه به تحولات شش ماه پایانی ، افتتاح کانال و گروه تلگرامی سایت همزمان با جشن بیعت

حوادث بزرگ و تحولات عظیمی که از چند دهه گذشته در جهان و علی الخصوص در منطقه ما و سرزمین های اسلامی آغاز گردید ، بسیاری را بر آن داشته تا در مورد انطباق آن با روایات عصر ظهور و پیش گویی ها تامل کنند.

 

» ابتدای نظرات (296)

 در طی چند سال گذشته و با آغاز حوادث عجیب سوریه ، عراق ، یمن و علی الخصوص عربستان و انطباق کلی آن با روایات عصر ظهور ، گرایشات عمومی به  مقوله مبارک ظهور  افزایش قابل توجهی یافته و بسیاری از افراد و جریانها با رصد روزانه تحولات به دنبال رسیدن به مهمترین تحول تاریخ بشریت هستند.

یکی از بهترین کتابهایی که در زمینه نشانه ها و تحولات سال ظهور و بطور مشخص شش ماه پایانی منتهی به ظهور تالیف شده است کتاب شش ماه پایانی است.

 

این کتاب نوشته مجتبی السادة است و توسط آقای محمود مطهری‌نیا به فارسی ترجمه شده است. این کتاب هرگز وقتی برای ظهور تعیین نمی‌کند بلکه حوادثی را که روایات در شش ماه قبل از ظهور بیان کرده‌اند را معرفی می‌کند و شرح می‌دهد.

ما برآنیم تا  بصورت خلاصه بخش های مهم کتاب را در چند قسمت بررسی کنیم :

خلاصه ای از کتاب شش ماه پایانی 1

اشاره‌اي‌ اجمالي‌ و كلي‌ به‌ حوادث‌ پيش‌ از ظهور
  بخش‌ اول‌ - علامات‌ پيش‌ از ظهور
  احاديثي‌ كه‌ حوادث‌ ايّام‌ نزديك‌ به‌ ظهور را ترسيم‌ و محدوده‌ آن‌ عصر را مشخص‌ مي‌كنند مي‌توان‌ به‌ چهار قسمت‌ زير دسته‌بندي‌ كرد:

1- عصر ظهور
  در برخي‌ از احاديث‌ شريفه‌ ما ويژگي‌هاي‌ كلي‌ و عمومي‌ ظهور به‌ همراه‌ اشاره‌اي‌ به‌ برخي‌ جريانات‌ مشخص‌ آن‌ زمان‌ ديده‌ مي‌شود كه‌ از جمله‌ آنها مي‌توان‌ به‌ حديث‌ مفصلي‌ كه‌ گفتگوي‌ آميخته‌ باناباوري‌ زياد سلمان‌ با حضرت‌ رسول‌(ص‌) را در مراسم‌ حج‌ بيان‌ مي‌كند ـ كه‌ در شماره‌هاي‌ پيشين‌ آورديم‌ ـ اشاره‌ كرد.

 2- سال‌هاي‌ ظهور
  احاديثي‌ كه‌ به‌ بررسي‌ سال‌هاي‌ ظهور مي‌پردازند، حوادث‌، اتفاقات‌ و نشانه‌هاي‌ بيشتري‌ را بيان‌ مي‌كنند و گستره‌ محدودتري‌ را به‌ تصوير مي‌كشند كه‌ از جمله‌ آنها همان‌ علاماتي‌ است‌ كه‌ از كتاب‌  الارشاد شيخ‌ مفيد در پايان‌ بخش‌ پيشگويي‌هاي‌ ائمه‌(ع‌) آورديم‌.

  در احاديث‌ ديگر هم‌ چنين‌ آمده‌ است‌:
  امام‌ صادق‌(ع‌) فرمودند:
 زماني‌ كه‌ مردم‌ در عرفات‌ ايستاده‌اند، وقتي‌ سواري‌ كه‌ بر شتري‌ تيزپا نشسته‌ آنها را از مرگ‌ خليفه‌ خبردار مي‌كند و با مرگ‌ او فرج‌ آل‌ محمد(ص‌) و همه‌ مردم‌ مي‌رسد. 1
  ابوبصير مي‌گويد: از امام‌ صادق‌(ع‌) شنيدم‌ كه‌ مي‌فرمودند:
  كسي‌ كه‌ مرگ‌ عبدالله‌ را براي‌ من‌ ضمانت‌ كند من‌ هم‌ ظهور قائم‌ را براي‌ او ضمانت‌ مي‌كنم‌.
  سپس‌ فرمودند:
 وقتي‌ عبدالله بميرد مردم‌ پس‌ از او با كسي‌ متحد نشوند! ان‌شاءالله و اين‌ جريان‌ بدون‌ امامتان‌ آرام‌ نمي‌شود و حكومت‌ و سلطنت‌ سالانه‌ و طولاني‌ مدت‌ از بين‌ مي‌رود، مدت‌ سلطنت‌هاي‌ پادشاهان‌ به‌ ماه‌ و روز نمي‌كشد. پرسيدم‌: آيا اين‌ دوران‌ طول‌ مي‌كشد؟ فرمودند: «هرگز!» 2
  از امام‌ باقر(ع‌) نقل‌ شده‌ كه‌ فرمودند:
 وقتي‌ بني‌فلان‌ به‌ خاطر چيزي‌ كه‌ ميان‌ آنهاست‌ دچار تشتت‌ و اختلاف‌ شدند منتظر فرج‌ باشيد و فرج‌ شما جز با اختلاف‌ بني‌فلان‌ محقق‌ نمي‌شود پس‌ آنگاه‌ كه‌ گرفتار اختلاف‌ شدند چشم‌ انتظار صيحه‌اي‌ در ماه‌ رمضان‌ و قيام‌ قائم‌(ع‌) باشيد كه‌ خدا هرچه‌ را بخواهد انجام‌ مي‌دهد. قائم‌ قيام‌ نمي‌كند و شما هم‌ آنچه‌ را عاشقش‌ هستيد نخواهيد ديد تا وقتي‌ بني‌فلان‌ بر سر آنچه‌ در بينشان‌ است‌ مبتلا به‌ اختلاف‌ و درگيري‌ شوند و وقتي‌ چنين‌ شد مردم‌ به‌ آنها (ملكشان‌) طمع‌ مي‌كنند و وحدت‌ ويكپارچگي‌ازبين‌مي‌رودو سفياني‌ شورش‌ مي‌كند. سپس‌ادامه‌دادند،بني‌فلان‌بالاخره‌ سلطنت‌ خواهند كرد و پس‌ از پادشاهي‌، آنها به‌ اختلاف‌ دچار مي‌شوند و سلطنتشان‌ به‌ باد مي‌رود و حكومتشان‌ پراكنده‌ و متشتت‌ مي‌شود... 3

 3- سال‌ ظهور
  در اين‌ قسمت‌ احاديث‌ به‌ طور دقيق‌ حوادثي‌ را بيان‌ مي‌كنند؛ خصوصاً در نيمه‌ دوم‌ سال‌ كه‌ از شورش‌ سفياني‌ در رجب‌ شروع‌ مي‌شود و با نداي‌ آسماني‌ در طبق‌ نظام‌ عددي‌ يا رقمي‌ و بر حسب‌ تقويم‌ اسلامي‌ سال‌ ظهور فرد است‌ و روز طلوع‌ آن‌ خورشيد تابان‌ هم‌ شنبه‌ دهم‌ محرّم‌ الحرام‌ كه‌ مصادف‌ با عاشوراي‌ حسيني‌ است‌ ماه‌ رمضان‌ و شهادت‌ نفس‌ زكيه‌ در 25 ماه‌ ذي‌حجة‌ ادامه‌ مي‌يابد و به‌ ظهور نور مبارك‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) در عاشورايي‌ كه‌ با شنبه‌ مصادف‌ شده‌ است‌ ختم‌ مي‌شود. اين‌ روايات‌ علامت‌هاي‌ حتمي‌ ظهور را كه‌ مدتي‌ پيش‌ از آن‌ واقعه‌ عظيم‌ واقع‌ مي‌شود در برمي‌ گيرد و از مسلماتي‌ است‌ كه‌ به‌ آنها يقين‌ داريم‌ و معتقديم‌ در مورد آنها بدأ 4  (تقديم‌ و تأخير ناشي‌ از برخي‌ علل‌) رخ‌ نمي‌دهد. همه‌ مؤمنان‌ لازم‌ است‌ كه‌ اين‌ نشانه‌ را به‌ خوبي‌ بشناسند و كساني‌ را كه‌ به‌ دروغ‌ ادعاي‌ مهدويت‌ كردند با كمك‌ آنها به‌ راحتي‌ و با قاطعيت‌ تكذيب‌ كنند. پس‌ از وقوع‌ اين‌ علائم‌ حتمي‌ است‌ كه‌ فرج‌ مؤمنين‌ مي‌آيد و خداوند تبارك‌ و تعالي‌ درد سينه‌هايشان‌ را شفا داده‌ و پريشاني‌ را از دل‌هاي‌ ايشان‌ مي‌زدايد.

  تمامي‌ ائمه‌(ع‌) وقتي‌ كه‌ از حضرت‌ مهدي‌(ع‌) و علائم‌ ظهور ايشان‌ و نزديكي‌ قيامشان‌ صحبت‌ مي‌كرده‌اند در برخي‌ موارد متذكر مي‌شده‌اند كه‌ بعضي‌ از اين‌ نشانه‌ها از حتميات‌ ظهور است‌ و به‌ طوري‌ كه‌ اگر آنها محقق‌ نشده‌ باشند حضرت‌ مهدي‌(ع‌) ظهور نخواهند كرد.

 4- نشانه‌هاي‌ برپايي‌ قيامت‌
  اين‌ نشانه‌ها كه‌ عبارتند از خارج‌ شدن‌ جنبنده‌اي‌ از زمين‌ (دابة‌الارض‌) كه‌ با مردم‌ صحبت‌ مي‌كند و طلوع‌ خورشيد از مغرب‌ و آتشي‌ كه‌ از عمق‌ زمين‌ خارج‌ مي‌شود و مردم‌ را به‌ سوي‌ محشر و قيامت‌ سوق‌ مي‌دهد و... از جمله‌ رواياتي‌ كه‌ به‌ تبيين‌ آنها مي‌پردازد اين‌ حديث‌ است‌ كه‌ حضرت‌ امير(ع‌) فرمودند كه‌ حضرت‌ رسول‌(ص‌) مي‌فرمودند:

 ده‌ چيز حتماً پيش‌ از قيامت‌ خواهد آمد: سفياني‌، دجال‌،دود، جنبده‌ (دابة‌)، خروج‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) و طلوع‌ خورشيد از مغرب‌ و فرود آمدن‌ عيسي‌ و فرو رفتن‌ زمين‌ در مشرق‌ و فرو رفتن‌ درجزيره‌ العرب‌ و آتشي‌ كه‌ از اعماق‌ زمين‌ خارج‌ مي‌شود و مردم‌ را به‌ سوي‌ محشر سوق‌ مي‌دهد. 5

 بخش‌ دوم‌ ـ علامت‌هاي‌ مخصوص‌ سال‌ ظهور
  به‌ زودي‌ به‌ حوادثي‌ كه‌ در اين‌ سال‌ بروز پيدا مي‌كند اشاره‌ مي‌كنيم‌. سالي‌ كه‌ به‌ زودي‌ با نشانه‌ها و حوادث‌ سال‌ مشرف‌ به‌ ظهور امام‌ بزرگوارمان‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) است‌ همراه‌ خواهيم‌ شد. آن‌ گونه‌ كه‌ طبق‌ ترتيب‌ زماني‌ آنها در روايات‌ معصومين‌(ع‌) بيان‌ شده‌ تا به‌ آرزو و هدف‌ خويش‌ نايل‌ شويم‌ مومنان‌ تصوري‌ كلي‌ و فراگير از اين‌ حوادث‌ و نشانه‌ها وبا علم‌ به‌ اينكه‌ آنها جزء حتميات‌ هستند داشته‌ باشند. اين‌ علائم‌ حتمي‌ آن‌ طور كه‌ در روايات‌ زيادي‌ از آنها ياد شده‌ پنج‌ نشانه‌اند؛ امام‌ صادق‌(ع‌) فرمودند:

 پنج‌ چيز قبل‌ از قيامت‌ قائم‌(ع‌) مي‌باشند:
 1- يمني‌ 2- سفياني‌ 3- منادي‌اي‌ كه‌ از آسمان‌ ندا مي‌دهد 4ـ فرو رفتن‌ (خسف‌) در بيابان‌ 5ـ كشته‌ شدن‌ نفس‌ زكيه‌.
  حوادث‌ سال‌ ظهور بسيار زيادند كه‌ به‌ بارزترين‌ و آشكارترين‌ آنها ـ البته‌ با توجه‌ به‌ ترتيب‌ زماني‌ آنها به‌ قدري‌ كه‌ با توجه‌ به‌ رواياتي‌ كه‌ در دسترس‌ داريم‌ و امكان‌ آن‌ وجود داشته‌ باشد ـ اشاره‌ مي‌كنيم‌. پيش‌ از ورود به‌ بحث‌ لازم‌ است‌ به‌ حوادثي‌ كه‌ به‌ طور اجمالي‌ به‌ آنها اشاره‌ شده‌ و به‌ طور كلي‌ و عمومي‌ بر سال‌ ظهور و ويژگيهاي‌ آن‌ دلالت‌ مي‌كند نظري‌ بيفكنيم‌.

 1- فرد بودن‌ رقم‌ سال‌ ظهور
  از امام‌ صادق‌(ع‌) نقل‌ شده‌ كه‌ فرمودند:

 حضرت‌ جز در سال‌ فرد مانند يك‌، سه‌، پنج‌، هفت‌ يا نه‌ قيام‌ نمي‌كنند. 7
  اين‌ حديث‌ سال‌ ظهور را به‌ طور اجمالي‌ معرفي‌ مي‌كند و ليكن‌ زمان‌ ظهور مبارك‌ حضرتش‌ را برخي‌ احاديث‌ دقيق‌تر مشخص‌ مي‌كنند. ابوبصير از امام‌ صادق‌(ع‌) نقل‌ كرده‌اند:
 در روز عاشورا كه‌ روز به‌ شهادت‌ رسيدن‌ حسين‌ بن‌ علي‌(ع‌) مي‌باشد قيام‌ خواهند كرد: «گويا در روز شنبه‌اي‌ كه‌ عاشورا است‌ با او هستم‌ در حالي‌ كه‌ ميان‌ ركن‌ و مقام‌ ايستاده‌ و جبرئيل‌ در مقابلش‌ براي‌ بيعت‌ با او دعوت‌ مي‌كند و شيعيان‌ از نقاط‌ مختلف‌ زمين‌ با طي‌ الارض‌ به‌ سوي‌ او مي‌شتابند كه‌ با او بيعت‌ كنند و خداوند تبارك‌ و تعالي‌ به‌ وسيله‌ ايشان‌ زمين‌ را همان‌طور كه‌ از ظلم‌ و جور پر شده‌ از عدالت‌ و دادگستري‌ پر كند.»
  با توجه‌ به‌ اين‌ روايت‌ها و ديگر روايات‌ كه‌ در دسترس‌ داريم‌ مي‌توانيم‌ بعضي‌ از ويژگي‌هاي‌ سالي‌ را كه‌ ان‌شاءالله ظهور خواهند كرد بيان‌ كنيم‌ كه‌ طبق‌ نظام‌ عددي‌ يا رقمي‌ و بر حسب‌ تقويم‌ اسلامي‌ سال‌ ظهور فرد است‌ و روز طلوع‌ آن‌ خورشيد تابان‌ هم‌ شنبه‌ دهم‌ محرّم‌ الحرام‌ كه‌ مصادف‌ با عاشوراي‌ حسيني‌ است‌.

 2- سالي‌ همراه‌ با باران‌ فراوان‌
  از نشانه‌هاي‌ سال‌ ظهور اين‌ است‌ كه‌ در آن‌ سال‌ باران‌ بسياري‌ مي‌بارد و به‌ خاطر اين‌ بارش‌ زياد محصولات‌ و ميوه‌ها و خرماهاي‌ مختلف‌ خراب‌ شده‌ و از بين‌ مي‌روند چرا كه‌ باران‌ گاهي‌ رحمت‌ است‌ و نعمت‌ و گاه‌ عذاب‌ و نقمت‌. از امام‌ صادق‌(ع‌) روايت‌ شده‌ كه‌ فرمودند:

 پيش‌ از ظهور قائم‌(ع‌) در آن‌ سال‌ باران‌ فراواني‌ مي‌بارد كه‌ محصولات‌ و خرماهاي‌ مختلف‌ نخلستانها از بين‌ مي‌رود ولي‌ شما از اين‌ حادثه‌ شكايت‌ نكنيد. 9
  و سعيد بن‌ جنيده‌ چنين‌ نقل‌ كرده‌ است‌:
 در سالي‌ كه‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) ظهور مي‌كنند بيست‌ و چهار باران‌ نازل‌ مي‌شود كه‌ اثرات‌ و بركات‌ آن‌ مشهود خواهد شد. ان‌شاءالله 10
  و بر همين‌ اساس‌ است‌ كه‌ مي‌توان‌ به‌ معناي‌ چنين‌ احاديثي‌ پي‌ برد كه‌: امام‌ صادق‌(ع‌) فرمودند:
 در سال‌ پيروزي‌ حضرت‌ فرات‌ چنان‌ شكافته‌ مي‌شود كه‌ آب‌ وارد كوچه‌هاي‌ كوفه‌ مي‌شود
 و در روايتي‌ ديگر:
 در سال‌ پيروزي‌ فرات‌ شكافته‌ شده‌ و آب‌هاي‌ آن‌ وارد كوچه‌هاي‌ كوفه‌ مي‌شود. 11

 3- سالي‌آكنده‌اززمين‌لرزه‌هاوخوف‌وفتنه‌هاي‌ بسيار:
  امام‌ صادق‌(ع‌) فرموده‌اند:

 از نشانه‌هاي‌ قيام‌ آن‌ حضرت‌ اين‌ است‌ كه‌ در سالي‌ پر از زلزله‌ و سرما اتفاق‌ مي‌افتد. 12
 مهدي‌ را به‌ شما بشارت‌ مي‌دهم‌ كه‌ پس‌ از پديد آمدن‌ اختلافات‌ در ميان‌ امتم‌ و زلزله‌هاي‌ بسيار ظهور خواهد كرد. 13
 در آن‌ زمان‌ اختلافات‌ شديد و فتنه‌هاي‌ بسيار در زمين‌ پيش‌ مي‌آيد. 14
 پيش‌ از اين‌ كشتار «يبوح‌» پيش‌ خواهد آمد. «حاضران‌ پرسيدند:» «يبوح‌» يعني‌ چه‌؟ حضرت‌ فرمودند: «يعني‌ دائمي‌ است‌ و بدون‌ وقفه‌ ادامه‌ مي‌يابد. 15
 پيش‌ از آمدن‌ قائم‌ دو مرگ‌ مشاهده‌ خواهد شد، مرگ‌ قرمز و مرگ‌ سفيد به‌ طوريكه‌ از هر هفت‌ نفر 5 نفر بميرند.» 16
 حضرت‌ علي‌(ع‌) فرمودند:
 پيشاپيش‌ حضرت‌ مهدي‌ مرگ‌ سرخ‌ و مرگ‌ سفيد پيش‌ مي‌آيد و حمله‌ ملخ‌ها در زمان‌ او و در غير زمانش‌ مانند رنگ‌هاي‌ خون‌ كشتار قرمز (ناشي‌ از جنگ‌) و شمشير است‌ و مرگ‌ و مير سفيد به‌ خاطر طاعون‌ خواهد بود. 17
  عبدالله بن‌ بشار از اميرالمومنين‌ علي‌(ع‌) نقل‌ كرده‌ است‌ كه‌ فرمودند:
 زماني‌ كه‌ خداوند تبارك‌ و تعالي‌ اراده‌ كند كه‌ قائم‌ آل‌ محمد(ع‌) را ظاهر نمايد با جنگي‌ كه‌ آغاز و پايانش‌ در ماه‌ صفر است‌ شروع‌ مي‌كند كه‌ اين‌ ابتداي‌ قيام‌ قائم‌ ما (اهل‌بيت‌) است‌. 18
  جابربن‌ جعفي‌ مي‌گويد: «از امّام‌ باقر(ع‌) پرسيدم‌ كه‌ معناي‌ آيه‌  «ولنبلونكم‌ بشي‌ء من‌ الخوف‌ والجوع‌» 19 چيست‌؟» حضرت‌ فرمودند:
 «جابر (اين‌ آيه‌) يك‌ معناي‌ خاص‌ دارد و يك‌ معناي‌ عام‌. معناي‌ خاص‌، گرسنگي‌ دركوفه‌ است‌ كه‌ خداوند آن‌ را مخصوص‌ دشمنان‌ آل‌ محمد عليهم‌السلام‌ قرار داده‌ و به‌ وسيله‌ آن‌، آنها را هلاك‌ مي‌كند. ولي‌ معناي‌ عام‌ آن‌ در شام‌ محقق‌ مي‌شود كه‌ اهل‌ آنجا به‌ خوف‌ و هراس‌ و گرسنگي‌ مبتلا مي‌شوند كه‌ احدي‌ به‌ مانند آن‌ مبتلا نشده‌ باشد و گرسنگي‌ پيـش‌ از قيـام‌ قائـم‌(ع‌) اسـت‌ و خــوف‌ و هـراس‌ پـس‌ از قيـام‌ قائـم‌(ع‌). 20»
  امام‌ باقر(ع‌) مي‌فرمايند:
« حضرت‌ مهدي‌(ع‌) جز در شرايط‌ زير ظهور نمي‌كند. مردم‌ شديداً دچار هراس‌ و گرفتار زلزله‌هاي‌ بسيار و طاعون‌ شوند و جنگ‌ نمايان‌ و شديدي‌ ميان‌ اعراب‌ واقع‌ شود. اختلاف‌ در دين‌ و آيين‌ پيدا كرده‌ و وضعيت‌ و احوالشان‌ متغير گشته‌ باشد. هر كس‌ آرزويي‌ داشته‌ باشد آرزويش‌ در هر صبح‌ و عصر مرگ‌ است‌ تا آنجا كه‌ فرمودند: قيام‌ ايشان‌ پس‌ از يأس‌ و نااميدي‌ (مردم‌) است‌ خوشا به‌ حال‌ كسي‌ كه‌ او را درك‌ كند و از ياورانش‌ باشد واي‌ و صدها واي‌ بر آن‌ كه‌ با او مخالفت‌ كند و از امرش‌ نافرماني‌ و سرپيچي‌ نمايد. 21»
  ابوبصير از امام‌ صادق‌(ع‌) نقل‌ كرده‌ كه‌ فرمودند:
« ناچار پيش‌ از قيام‌ فتنه‌اي‌ پيش‌ مي‌آيد كه‌ مردم‌ در آن‌ گرسنه‌ مي‌شوند و هراس‌ شديدي‌ از كشتارها در دلشان‌ مي‌افتد و مبتلا به‌ كاستي‌ و كم‌ شدن‌ اموال‌ و محصولات‌ و جان‌هايشان‌ مي‌شوند. اين‌ مسأله‌ در قرآن‌ مطلبي‌ روشن‌ و واضح‌ است‌ و سپس‌ حضرت‌ اين‌ آيه‌ را تلاوت‌ فرمودند:
 و لنبلونكم‌ بشي‌ء من‌ الخوف‌ والجوع‌ و نقص‌ من‌ الاموال‌ والانفس‌ والثمرات‌ و بشر الصابرين‌ 22»
  از اين‌ مجموع‌ احاديث‌ شريفه‌ كه‌ سال‌ ظهور را توصيف‌ مي‌كنند در مي‌يابيم‌ كه‌ آن‌ سال‌، سالي‌ است‌ با زمين‌ لرزه‌ها و فتنه‌هاي‌ بسياري‌ كه‌ حكايت‌ از نبود و فقدان‌ ثبات‌ سياسي‌ در برخي‌ كشور و كثرت‌ اختلافات‌ و جنگ‌ها مي‌كنند كه‌ آن‌ هم‌ به‌ جنگي‌ جهاني‌ ختم‌ مي‌شود كه‌ در روايات‌ از آن‌ به‌ جنگ‌ و معركه‌ قرقيسيا ياد شده‌ است‌ (كه‌ به‌ زودي‌ به‌ آن‌ اشاره‌ خواهيم‌ كرد) و نتيجه‌ زياد شدن‌ جنگ‌ها، خوف‌ و هراس‌ و گرسنگي‌ و كشتارها و مرگ‌ و ميرها مي‌باشد و حوادث‌ و اتفاقات‌ اين‌ سال‌ به‌ ظهور حضرت‌ مهدي‌(ع‌) منتهي‌ شده‌ جهان‌ پر از عدل‌ و قسط‌ مي‌گردد.
  پس‌ از ذكر اين‌ احاديث‌ كه‌ اشاره‌اي‌ گذرا به‌ احاديث‌ سال‌ ظهور داشتند طي‌ بخش‌هاي‌ آتي‌ به‌ احاديثي‌ كه‌ دقيق‌ترين‌ سال‌ و خصوصاً نيمه‌ دوم‌ آن‌ را توصيف‌ مي‌كنند، خواهيم‌ پرداخت‌.

 پي‌نوشت‌ها :
 1-  غيبت‌ نعماني‌، ص‌ 179،بحارالانوار، ج‌ 52، ص‌ 240؛ بشارة‌الاسلام‌، ص‌122.
 2- بحاراالانوار، ج‌52، ص‌210؛ بشارة‌الاسلام‌، ص‌123.
 3-  غيبة‌النعماني‌، ص‌171؛ بحارالانوار، ج‌52، ص‌232.
 4-  به‌ مسأله‌ بدأ درشماره‌هاي‌ بعدي‌ مفصلاً خواهيم‌ پرداخت‌.
 5-  الغيبة‌، شيخ‌ طوسي‌ ص‌267، بحارالانوار، ج‌52، ص‌209؛ بشارة‌الاسلام‌ 14.
 6-  الارشاد، شيخ‌ مفيد، ج‌2، ص‌279؛ كمال‌الدين‌، ص‌649؛ الغيبة‌، شيخ‌ طوسي‌، ص‌267؛ اعلام‌ الوري‌. ص‌426.
 7-  اعلام‌ الوري‌، ص‌430؛ بحارالانوار، ج‌2، ص‌291؛ منتخب‌ الاثر، ص‌464.
 8-  الارشاد، شيخ‌ مفيد، ج‌2، ص‌379؛ اعلام‌ الوري‌، ص‌430.
 9-  اعلام‌ الوري‌، ص‌428؛ بشارة‌الاسلام‌، ص‌125؛ الارشاد، شيخ‌ مفيد ج‌2، ص‌377.
 10- اعلام‌الوري‌، 429، الغيبة‌، شيخ‌ طوسي‌، 269.
 11-  اعلام‌ الوري‌، ص‌429؛ بشارة‌الاسلام‌، ص‌125؛ الارشاد، شيخ‌ مفيد ج‌2، ص‌377؛ الغيبة‌ شيخ‌ طوسي‌، ص‌274.
 12-  يوم‌الخلاص‌، ص‌543، بيان‌ الائمه‌(ع‌) ج‌2، ص‌431.
 13- كمال‌الدين‌، ص‌655، بحارالانوار ج‌52، ص‌182.
 14-  المهدي‌ والممهدون‌، ص‌ 49، كمال‌الدين‌ ص‌655، بحارالانوارج‌52، ص‌182.
 15-  كمال‌الدين‌، ص‌655، بحارالانوار، ج‌52، ص‌182.
 16-  كمال‌الدين‌، ص‌655، بحارالانوار ج‌52، ص‌182.
 17-  الغيبة‌، نعماني‌، 185، الارشاد، شيخ‌ مفيد، ج‌2، ص‌372؛ الغيبة‌، شيخ‌ طوسي‌، ص‌267.
 18-  بيان‌الائمه‌ ج‌1، ص‌335.
 19-  سوره‌ بقره‌(2) آيه‌155.
 20-  الغيبة‌، نعماني‌، ص‌168؛ بحارالانوار، ج‌52، ص‌229.
 21-  بحارالانوار، ج‌52، ص‌231؛ الزام‌الناصب‌، ج‌2، ص‌162؛ المهدي‌، آيت‌الله صدر، ص‌198.
 22-  الغيبة‌، نعماني‌، ص‌168؛ بحارالانوار ج‌52، ص‌229.
 

......................

پ .ن :

با سلام و درود به دوستان عزیز

با توجه به درخواست های مکرر عزیزان سایت دریکی دو سال گذشته مبنی بر معرفی گروه یا کانال تلگرامی برای استفاده بهتر و بیشتر از مطالب و دنبال کردن و رصد سریعتر و بهتر تحولات ، گروه فرهنگی مبشران ظهور ، همزمان با سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) وجسن ولایت کانال " شش ماه پایانی" و گروه " مبشران ظهور " را افتتاح و به عزیزان معرفی می نماید.

 

کانال شش ماه پایانی


گروه تلگرامی مبشران ظهور

(گروه تلگرامی مبشران ظهور محل بحث و تبادل نظر و ارسال مطالب مهدوی و ظهوری دوستان گرامی بوده و گلچین مطالب گروه به همراه مطالب دیگری پیرامون نزدیکی ظهور و مباحث مهدوی و کلیات مسائل سیاسی و مهدوی در کانال منتشر خواهد شد)

ما اعتقاد داریم که جهان به لطف مجاهدتهای انسانهای شریف در سراسر کشورهای اسلامی و خونهای پاک شهیدان به ظهور مبارک منجی عالم بشریت بسیار نزدیک شده است ، اما اینکه شش ماه پایانی منتهی به ظهور چه موقع آغاز گردد را کسی نمی داند ، این امر مبارک ، وابسته به عملکرد شیعیان بعنوان یاران اصلی ظهور و آزادگان جهان از هر قومیت و دینی ممکن است قریب الوقوع بوده یا به طول بینجامد.

ان شالله به لطف حق و مدد الهی زمینه های کامل امر مبارک ظهور هرچه سریعتر فراهم گردد و چشم جهانیان به جمال ملکوتی منجی عالم بشریت روشن شود.

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

-1 #296 یاور احمدی نژاد 1396-09-16 07:38
به نقل از منتظر:
جناب tebyan ازاین کامنت ها زیاد بزار تا این ناظر سپیده وسعاح دربه داغون برن پی کارشان

سلامتی جناب آقای سعاح صلوات بلند
نقل قول کردن
+4 #295 رایحه ظهور 1396-09-15 19:11
با سلام به دوستان عزیز / مقاله جدید سایت منتشر شد

حدیث خروج «کاسر العین» در صنعاء، حدیث بشارت آمیز در عصر ظهور/افتتاح کانال و گروه تلگرامی سایت

www.u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1366-2017-12-06-15-30-07.html
نقل قول کردن
-5 #294 منتظر 1396-09-15 18:33
جناب tebyan ازاین کامنت ها زیاد بزار تا این ناظر سپیده وسعاح دربه داغون برن پی کارشان
نقل قول کردن
+2 #293 ناظر سپیده 1396-09-15 18:13
به نقل از شاداب:
این در مورد شما هم صدق میکنه آیا آقا به شما اجازه داده به دولت و قوه قضائیه و علمای دینی تهمت و افترا بزنید ؟ آیا آقا به احمدی نژاد و حامیانش اجازه داده به رئیس مجلس و سران نظام بد و بیراه بگویند؟اول خودتون و درست کنید بلد از باقی ایراد بگیرید

بله اجازه داده
تهمت رو که اراجیفه ولی انتقاد رو رهبر اجازه داده حتی توصیه کرده.الان هم همه در مقام نقد هستن نه تهمت
شما بگو رهبر کجا گفته از قوه قضائیه انتقاد نشه
دعا میکنم یه روز گذرت به قوه قضائیه بیافته و متشاکیت هم یه ادم قالتاق باشه بعد ببینم نظرت همیجوری میمونه
کنار گود نشستن رو که همه بلدن . امیدوارم یه روز بخاطر یه کامنت دوسال بری زندان اب خنک بخوری . ببینم بعدش بازم میگی به ق ق انتقاد نکنید ؟!
نقل قول کردن
+5 #292 ناظر سپیده 1396-09-15 18:05
به نقل از مفتش:
این نخود چطوریاست همه جا حضور دارد

عزیز کسی مجبورت نکرده تربیت خانوادگیتو اینجا به همه نشون بدی
نقل قول کردن
+4 #291 ناظر سپیده 1396-09-15 17:32
به نقل از سعاح:

اسم خودمونو گذاشتیم مسلمان ولی حتی اون مقدار انصاف رو که کفار رعایت میکنن رعایت نمیکنیم. اگه اسم احمدی نژاد رو تو این تصویر حذف میکردید همه موافقش میشدن چون هم قانونی و هم منطقیه. اسلام میگه کسی مجرم رو نباید بیش از حکمش مجازات کنید. اما چون اسم احمدی نژاد اینجا اومده و جو بر علیهشه پس همه مجازند قوانین اسلام رو زیر پا بگذراند
امان از تعصب کوووور
گیریم اونها متخلف باشن ایا نباید با عدل و انصاف اسلامی باهشون برخورد بشه؟
بحث من اینجا طرفداری از شخص نیست، دارم درباره رفتار خودمون صحبت میکنم . با این شرایط نمیدونم امام تشریف بیاره بتونیم از منیت خودمون بگذریم یا نه
نقل قول کردن
+2 #290 عالم 1396-09-15 17:30

چه بزرگوار بودی که خداوند عزو جل به وجود نازنینت سوگند یاد کرد ....
لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفِي سَكْرَتِهِمْ يَعْمَهُونَ

-:as
نقل قول کردن
+3 #289 سعاح 1396-09-15 16:44
نقل قول کردن
+1 #288 سعاح 1396-09-15 16:42
نقل قول کردن
-4 #287 سعدالدین 1396-09-15 16:38
به نقل از سعاح:

ما كه ایرانی هستیم به این چیزا کاری نداریم بعد توئه پاکستانی چرا اینقدر این مسائل سیاسی ایران واست مهمه؟ از این گذشته ما هیچی از دولت کشور شما و سیاستش نمیدونیم
نقل قول کردن
+9 #286 tebyan 1396-09-15 16:05
حدیث خروج «کاسر العین» در صنعاء یمن، حدیث بشارت آمیز در عصر ظهور/ احتمالات سه گانه در تفسیر کاسر عینیه بصنعاء/ چرایی ارتباط حادثه کسر العین در صنعاء با خروج سفیانی در منطقه شام

rajanews.com/.../...
نقل قول کردن
-2 #285 سعاح 1396-09-15 13:55
به نقل از شاداب:
این در مورد شما هم صدق میکنه آیا آقا به شما اجازه داده به دولت و قوه قضائیه و علمای دینی تهمت و افترا بزنید ؟ آیا آقا به احمدی نژاد و حامیانش اجازه داده به رئیس مجلس و سران نظام بد و بیراه بگویند؟اول خودتون و درست کنید بلد از باقی ایراد بگیرید

کسی که تهمت و افترا بزند غلط حسابی کرده است اما نقد و اعتراض حق مسلم هر مسلمان آزاده است و فقط صاحبان زرو و زور و تزویر از آن ترسیده علیه ناقدان و معترضان تهمت میزنند۔ ادبیات آقای احمدی نژاد و مسئولین ق ق رو مقایسه کنید معلوم میشود کدام یکی دستپاچه شده به اتهام و دشنام طرازی رویی آورده است۔ اما شما این رو قبول نخواهی کرد چون عاقبت کار میخواهی دشمن احمدی نژاد محشور شوید چون ثواب داره۔
نقل قول کردن
-5 #284 شاداب 1396-09-15 12:34
به نقل از شاه بیکی:
سلام.
اگر ما به واقع پیروی حضرت آقا،امام خامنه ای هستیم پس خواهشمندم که از ایشان اصولی پیروی کنیم.
هرکجا و در هر زمینه ای لازم بوده است حضرت آقا وارد میدان شده است.نسبت به همه امور،
اینهایی که دارند به خادم ملت ،دکتراحمدی نژاد بد وبیراه و تهمت و ناسزا و فحش میدهند، و خود را رهروی آقا میدانند،
آیا آقا به انها اجازه ی چنین رفتاری را داده است؟
آیا آقا تا بحال یکبار هم شده در مورد دکتر و اطرافیانش واژه انحراف را بکار برد؟
پس آگاه باشید و در کار خود از محاسبه حق تعالی بترسید بترسید بترسید.
اتفاق های شگفت انگیز هستی،در حال رخدادن است.

این در مورد شما هم صدق میکنه آیا آقا به شما اجازه داده به دولت و قوه قضائیه و علمای دینی تهمت و افترا بزنید ؟ آیا آقا به احمدی نژاد و حامیانش اجازه داده به رئیس مجلس و سران نظام بد و بیراه بگویند؟اول خودتون و درست کنید بلد از باقی ایراد بگیرید
نقل قول کردن
-6 #283 ........... 1396-09-15 12:27
به نقل از علی جعفری:
امام‌ صادق‌(ع‌): مهدي‌ را به‌ شما بشارت‌ مي‌دهم‌ كه‌ پس‌ از پديد آمدن‌ اختلافات‌ در ميان‌ امتم‌ و زلزله‌هاي‌ بسيار ظهور خواهد كرد.
(محمدالساده‌، شش‌ ماه‌ پاياني‌، ترجمه‌ محمود مطهري‌نيا، ص‌64)

همچنين‌ ایشان فرموده‌اند: از نشانه‌هاي‌ قيام‌ آن‌ حضرت‌ اين‌ است‌ كه‌ در سالي‌ پر از زلزله‌ و سرما اتفاق‌مي‌افتد.
(محمدالساده‌، شش‌ ماه‌ پاياني‌، ترجمه‌ محمود مطهري‌نيا، ص‌64)

کرمانشاه ، ایلام ، لرستان ، آذربایجان ، کرمان ، بوشهر و گیلان در فاصله زمانی بسیار اندک از هم لرزیدند که شاید کشور زمینه ساز ظهور قبل از سایر ملتها و پیش از واقعه ای عظیم که در راه است از خواب غفلت بیدار شوند. به هیچ عنوان این یک امر عادی نمیتواند باشد و حکمتی در پس این تکانهای مکرر است. امیدواریم پایان این اضطرابها با حضور ولی الله الاعظم عج آرامش ابدی زمین و اهلش را رقم بزند.

t.me/rayehe313/5155

فعلا یک طرفست سرما نیست
نقل قول کردن
+6 #282 فرج 1396-09-15 12:10
سفیانی کاری را که در شام می تواند انجام دهد در عراق هم انجام می دهد. سفیانی جنایاتش خیلی شدیدتر و بالا تر است سفیانی وقتی که در شام پیروز می شود به سمت عراق حرکت کرده و در عراق کشتار بسیار بی رحمانه ای انجام می دهد
نقل قول کردن
+20 #281 علی جعفری 1396-09-15 12:07
امام‌ صادق‌(ع‌): مهدي‌ را به‌ شما بشارت‌ مي‌دهم‌ كه‌ پس‌ از پديد آمدن‌ اختلافات‌ در ميان‌ امتم‌ و زلزله‌هاي‌ بسيار ظهور خواهد كرد.
(محمدالساده‌، شش‌ ماه‌ پاياني‌، ترجمه‌ محمود مطهري‌نيا، ص‌64)

همچنين‌ ایشان فرموده‌اند: از نشانه‌هاي‌ قيام‌ آن‌ حضرت‌ اين‌ است‌ كه‌ در سالي‌ پر از زلزله‌ و سرما اتفاق‌مي‌افتد.
(محمدالساده‌، شش‌ ماه‌ پاياني‌، ترجمه‌ محمود مطهري‌نيا، ص‌64)

کرمانشاه ، ایلام ، لرستان ، آذربایجان ، کرمان ، بوشهر و گیلان در فاصله زمانی بسیار اندک از هم لرزیدند که شاید کشور زمینه ساز ظهور قبل از سایر ملتها و پیش از واقعه ای عظیم که در راه است از خواب غفلت بیدار شوند. به هیچ عنوان این یک امر عادی نمیتواند باشد و حکمتی در پس این تکانهای مکرر است. امیدواریم پایان این اضطرابها با حضور ولی الله الاعظم عج آرامش ابدی زمین و اهلش را رقم بزند.

t.me/rayehe313/5155
نقل قول کردن
+17 #280 مبشر ظهور 1396-09-15 10:22
با سلام

ميلاد باسعادت و پر بركت خاتم النبيين ، سيدالمرسلين ، رحمت للعالمين حضرت محمد مصطفي ص و همچنين ميلاد با سعادت و مبارك ششمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت امام صادق ع به پيشگاه مقدس حضرت بقيه الله اعظم عج ارواحنا فداء و شما شيعيان آن حضرات تبريك و تهنيت عرض ميكنم . انشاالله فرج مولايمان را درك كنيم .
اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نقل قول کردن
+6 #279 سعاح 1396-09-15 08:29
کاخ سفید [بخونید سیاه]: ترامپ تصمیم گرفته است که اورشلیم رو بعنوان پایتخت اسرائیل اعلام نماید اما انتقال سفارت آمریکا به 'دلایل لجستیکی' به سالهای آینده موکول شده است۔
نقل قول کردن
+10 #278 شاه بیکی 1396-09-15 07:35
سلام.
اگر ما به واقع پیروی حضرت آقا،امام خامنه ای هستیم پس خواهشمندم که از ایشان اصولی پیروی کنیم.
هرکجا و در هر زمینه ای لازم بوده است حضرت آقا وارد میدان شده است.نسبت به همه امور،
اینهایی که دارند به خادم ملت ،دکتراحمدی نژاد بد وبیراه و تهمت و ناسزا و فحش میدهند، و خود را رهروی آقا میدانند،
آیا آقا به انها اجازه ی چنین رفتاری را داده است؟
آیا آقا تا بحال یکبار هم شده در مورد دکتر و اطرافیانش واژه انحراف را بکار برد؟
پس آگاه باشید و در کار خود از محاسبه حق تعالی بترسید بترسید بترسید.
اتفاق های شگفت انگیز هستی،در حال رخدادن است.
نقل قول کردن
-4 #277 ........... 1396-09-15 06:54
عجب زمانه ای شده عده ای در رفااه مطلق عین قارون عده ای در فقر مطلق و گروه های زیادی در سردر گمی وبی عاقبتی شاید عالم دخان همین است گروهی ولایت معاش وگروهی بدعت گذار
دین تغییر ده برای همنوایی وآرامش روحی
زمانه داد می زنه که ای منجی زمان-زمان طقیانست
و من وما حیران در این وادی در این وادی بی دادی از این جرثومه ها فریاد هم نمی بینم
دلا سنگ شد زمین قرمز از این رنگ شد ولی بیدار نمی گردد
نقل قول کردن
+23 #276 فرج 1396-09-15 03:13
عجله کن برای ظهور یا مولا. العجل العجل العجل...
نقل قول کردن
+25 #275 رایحه ظهور 1396-09-14 19:53


روحانی:اگر با کشورهای منطقه تعامل نمی‌کردیم اکنون موصل،حلب و بوکمال آزاد نمی‌شد !
خیلی شرم آوره بعد از 5 سال اونقدر دستت خالی باشه که بخوای از سردارسلیمانی و خون مدافعان حرم بعنوان دستاورد مایه بزاری!

اما وقت هیچی نداری چاره ای نیست!
نقل قول کردن
+3 #274 مفتش 1396-09-14 19:26
به نقل از قرآنی:
نسبت به سعاح بی ادبی ممنوع...تونیا !کی دعوتت کرد!هری!

ادب از که اموختی ها
میگما این دوربینی کیه همه جا حضور داره
نقل قول کردن
-12 #273 سعاح 1396-09-14 19:02
نقل قول کردن
+4 #272 سعاح 1396-09-14 18:58


لینک دانلود:
uplod.ir/5juh5gprnhlb/rni.mp4.htm

[یعنی رسماً به شعور مردم توهین کرده خواسته های برحق شون رو به سخره می گیرند!]
نقل قول کردن
+11 #271 سعاح 1396-09-14 18:48
نقل قول کردن
+7 #270 سعاح 1396-09-14 18:31
ضرغامی در دانشگاه تهران پاسخ اهانت منتظری به چاوز را داد/ یک موی چه گوارای انقلابی به هزار نماز شب خوان منحرف و خائن به مردم شرف دارد/ قوه قضائیه دامان خود را از شبهات پاک کند

دولت بهار: ضرغامی با تاکید بر اینکه دانشگاه محور اصلی‌اش باید علم و فناوری باشد، خاطرنشان کرد: نقد قوه قضائیه به هیچ وجه تضعیف یا مقابله با نظام نیست. مساوی قرار دادن برخی رفتار مسئولان با کل نظام یک خطای راهبردی است که برخی دلسوزان مرتکب آن می‌شوند.
...
www.dolatebahar.com/view-453975.html
نقل قول کردن
0 #269 تش 1396-09-14 18:06
به نقل از قرآنی:
نسبت به سعاح بی ادبی ممنوع...تونیا !کی دعوتت کرد!هری!

جناب یعنی چی توهین! حالت خوبه
نقل قول کردن
+14 #268 عالم 1396-09-14 17:21


فرا رسیدن میلاد رسول اکرم(ص) بزرگترین امام (Imam) ما مسلمانان و هم چنین میلاد ششمین امام شیعیان امام جعفر صادق را به همه مومنین تبریک می گوییم.
ضمن توجه دادن شما عزیزان به کلام الله مجید :انَّ اللهَ وَمَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِىِّ یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما
خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود مى فرستند اى کسانى که ایمان آورده اید- بر او درود فرستید و (در برابرفرمان های او) تسلیم باشید ;
از همه افراد که این متن را می خوانند تقاضا داریم به مناسبت میلاد این دو خورشید تابان امت اسلامی دو عدد صلوات بر محمد و آل محمد بفرستید .

-:as
نقل قول کردن
-6 #267 قرآنی 1396-09-14 16:43
به نقل از مفتش:
این نخود چطوریاست همه جا حضور دارد

نسبت به سعاح بی ادبی ممنوع...تونیا !کی دعوتت کرد!هری!
نقل قول کردن
-15 #266 abcdefghijklmnop 1396-09-14 13:43
به نقل از طرفدارین:
مصاحبه تفصیلی علامه کورانی/ ایرانیان اصلی ترین یاران @};- امام زمان(عج) @};- هستند/ فرمانده کل قوای حضرت حجت، ایرانی است

.....شیخ صالح حنیفر از تونس به ایران آمده بود. شیخ در برف لیز می‌خورند و به زمین می‌خورند. شیخ صالح می‌گوید.... :x
..................... =D> ...یک نفر که هم طرفدار هیتلر بود و هم طرفدار امام خمینی بود را ایران آوردیم و کمک کرد تا صنعت موشکی شکل بگیرد =D> .

همیشه روزنه ای برای گریز از وضع موجود وجود دارد
قدما گویند
گرتو دزد باشی تاریکی شب بسیار
در مثل مناقشه نیست
نقل قول کردن
-13 #265 مفتش 1396-09-14 13:37
به نقل از سعاح:
صدا و سیما هم مافیا شده است واسه خودش! آن بیچاره ملقب به دوربینی پشت سر حدادیان ساکت و آروم وایستاده بود اما هولش دادند و تحقیرش کردند۔ کسی نیست این خود خفن پندارها رو به راه راست هدایت شون کند؟!

اگر دوربینی شدن جرم است باید خیلی ها رو کتک زد!

این نخود چطوریاست همه جا حضور دارد
نقل قول کردن
-17 #264 محلل 1396-09-14 13:36
به نقل از رایحه ظهور:
وقتی می گوییم جهان بشریت به مصلحی جهانی نیاز دارد ، دقیقا از چه چیزی صحبت می کنیم :

cdn.mashreghnews.ir/d/2017/12/05/4/2128303.jpg


«بن سلمان» شخصیت سال 2017 مجله تایم شد
به گزارش مشرق، مجله تایم، شاهزاده محمد بن سلمان را به عنوان شخصیت سال 2017 خود انتخاب کرد. ولیعهد سعودی با کسب 24 در صد آرا، این لقب را به خود اختصاص داد.

mashreghnews.ir/.../...

در طول تاریخ بشریت غیر از برهه های کوتاهی همیشه دارندگان زر و زور با تزویر تطمیع قدرت همیشه خود را مطرح کرده اند وچندصباحی لذت دنیا محسورشان کرده ولی از مرگ گریزی نداشته اند اکنون نیز همینطور است وسراسر زندگی بشر در زمین نیز همینطور خواهد بود چون سرشت بشر به بدی میل دارد
در این دنیا هرگز عدالت بر فرار نخواهد شد هرچند ما مامور به اجرای آنیم
نقل قول کردن
+17 #263 رایحه ظهور 1396-09-14 13:10
وقتی می گوییم جهان بشریت به مصلحی جهانی نیاز دارد ، دقیقا از چه چیزی صحبت می کنیم :




«بن سلمان» شخصیت سال 2017 مجله تایم شد
به گزارش مشرق، مجله تایم، شاهزاده محمد بن سلمان را به عنوان شخصیت سال 2017 خود انتخاب کرد. ولیعهد سعودی با کسب 24 در صد آرا، این لقب را به خود اختصاص داد.

mashreghnews.ir/.../...
نقل قول کردن
+20 #262 رایحه ظهور 1396-09-14 13:00


چند سال پیش اگر از بسیج و حرکت مردمی بسوی عراق و سوریه و بیت المقدس در هنگام ظهور صحبت می شد عده ای باور نمی کردند ، اما معجزه اربعین ، باور تحولات ظهور را آسان کرد ...
نقل قول کردن
+3 #261 سعاح 1396-09-14 12:07
صدا و سیما هم مافیا شده است واسه خودش! آن بیچاره ملقب به دوربینی پشت سر حدادیان ساکت و آروم وایستاده بود اما هولش دادند و تحقیرش کردند۔ کسی نیست این خود خفن پندارها رو به راه راست هدایت شون کند؟!

اگر دوربینی شدن جرم است باید خیلی ها رو کتک زد!
نقل قول کردن
+3 #260 سعاح 1396-09-14 11:56
نقل قول کردن
-3 #259 سعاح 1396-09-14 11:25
مستند از چهار دیواری تا آزادی که نخستین بار در دولت بهار منتشر شد:

www.dolatebahar.com/view-453884.html
نقل قول کردن
-18 #258 عالم 1396-09-14 11:16
به نقل از فرج:
قریشیان پس از شکست در غزوه بدر و به خونخواهی کشتگان بدر، آماده نبردی دیگر به فرماندهی ابوسفیان، باپیامبر(ص) و مسلمانان شدند. نقشه پیامبر(ص) و بزرگانمهاجران و انصار برای رویارویی با حمله قریش آن بود که از مدینه خارج نشوند و همان جا دفاع کنند، ولی جوانان وحمزه عموی پیامبر، خواهان جنگ در بیرون مدینه بودند. سرانجام پیامبر(ص) تصمیم گرفت برای جنگ از شهر خارج شود.


سلام.
من مطالب شما رو بعضی وقت ها می خونم نکات خوب و کلیدی داره.می شه ایمیل تونو داشته باشم .
نقل قول کردن
-2 #257 امیر 1396-09-14 10:14
حرف زور و با ضرب چماق و شلاق بله ! البته!
به نقل از کمال:
در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد