رایحه ظهور

اوضاع عراق در آستانه ظهور

سرزمين عراق در عصر ظـهور بـر طبق  روايـات  معتبر کانـون  تحـولات  بسيـار  مهمی  اسـت  و منشا، معبر و محل برخورد اکثر قيامهای دوران ظهور است .

 

 

» افزودن نظر جدید

 

 

حـاکم ستمگري كـه در عراق حكومت دارد  در نزديکی ظـهور از  ايـن مکان  جـنگ  را آغاز می کند . سفيانی بعد  از کودتـا  در سوريه سرزمين عراق را فتح می کند سيـد خـراسانی  بعـد از قيـام به  سـوی عراق حرکت می کنـد و امـام زمـان (عج ) نيز بعد از قيام در مکه به سمـت عـراق پيـش می رود  و سرانجام پس از پيروزی نهايی مرکز حکومت خود را در کوفه قرار می دهد .

 

در شرايط فعـلی نيز لحظـه به لحظـه عـراق  به سمت تحـولات عظيـم و مهم پيـش مـی رود  و آنگونه که  از روايـات ذکر شـده است در حـال تبديل شدن به مرکز تحولات جهانی در  عصر ظهور می باشد . امـام علی(ع) در مورد تحولات و  فتح عراق در زمان  ظهور می فرمايد:

 

 … قلعه ها  را  بگشايند  عراق  را  فتح  کنند  هر  اختلافی را با خـونريزی پـاسخ گـويند در چـنين زمـانی ظهور صاحب الزمان (عج)  ر ا  انتظار کشيد … حوادث جانکاه و کمـرشکنی روی دهـد شکافـنده هـا ( موشـک ها ) بشکافند تيزپروازان( هواپيـماها) به پـرواز درآيند …

 

 عراق  را فتح کنند  هر اختلافی را با خونريزی پاسخ گويند ( بشاره الاسلام ص74) حضـرت در اشـاره بـه خـروج سفيـانی در نهـج البـلاغـه مـی فـرمايند: گـويا او را می بينـم  که  در شـام فـرياد برداشته و با پرچم هايش در حول و حوش کوفـه مـی گـردد  و بـه اهـل کـوفـه همچـون شتـر سرکـش رو می آورد زمين را از  سرهای بريـده فـرش می کند دهانـش گشوده قدمش  در زمين سنگـين جـولانش گسـترده  و هيبتش عظيم است.

 

به خـدا قسـم شمـا را در ايـن طـرف و آن  طـرف زمين پـراکنـده می کند تـا از شـما جـز به مانند باقی مانده سـرمه در چـشم بـاقی نـماند اين برنامه  ادامه دارد  تا عرب  بر سر عقل  آيد  (نهـج البلاغه خطبه 138)  در  نامه امام زمان(عج) به شيخ  مفيد(ره ): ... گروههايی  منحرف از  اسـلام  بر عراق  تسلط يابند و با کردارهای زشت خود موجـب کمبـود ارزاق (مـحاصره اقتـصادی) در عـراق مـی شـوند. سـپس بـا هـلاکت طـاغوتـی از طواغيت اين فاجعه بر طرف می شود... (بحارالانوار ج 53 ص 175) اوضـاع فعـلی عـراق نشـان مـی دهـد که ما چقدر به ظهور نزديک شده ايم.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد