رایحه ظهور

یمن گام به گام بسوی انقلاب بزرگ!

(با قوت گرفتن احتمال مداخله نظامی آمریکا و ورود علمای دینی و اعلام جهاد در صورت حمله آمریکا ، اوضاع یمن همچمون آتشفشان آماده فوران ، هر لحظه بسوی تحولات بزرگ پیش می رود) علماي ديني يمن مخالفت خود را با هرگونه مداخله سياسي، امنيتي و نظامي خارجي در امور داخلي كشورشان اعلام كردند. به گزارش خبرگزاري ها، بيش از 150 تن از علماي يمن با امضاي بيانيه اي، تاكيد كردند: با هرگونه توافقنامه امنيتي، نظامي با طرف هاي خارجي مخالف بوده و آن را مغاير با دين و به ضرر منافع كشور مي دانند.

» افزودن نظر جدید

 

 

احتمال اعلام جهاد همگانی توسط علماء دینی در یمن

 

(با قوت گرفتن احتمال مداخله نظامی آمریکا و ورود علمای دینی و اعلام جهاد در صورت حمله آمریکا ، اوضاع یمن همچمون آتشفشان آماده فوران ، هر لحظه بسوی تحولات بزرگ پیش می رود)

علماي ديني يمن مخالفت خود را با هرگونه مداخله سياسي، امنيتي و نظامي خارجي در امور داخلي كشورشان اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، بيش از 150 تن از علماي يمن با امضاي بيانيه اي، تاكيد كردند: با هرگونه توافقنامه امنيتي، نظامي با طرف هاي خارجي مخالف بوده و آن را مغاير با دين و به ضرر منافع كشور مي دانند.
به گزارش ايسنا، علماي يمني در بيانيه خود خاطر نشان كردند: در صورت هرگونه جنگ در كشورمان، دعوت به مقابله به مثل و جنگ متقابل خواهيم كرد.
در اين بيانيه، علماي ديني يمن مخالفت خود را با هرگونه پايگاه نظامي در خاك يمن و يا آب هاي اين كشور اعلام كرده و روحانيون يمن، كشتار بي گناهان و هرگونه حمله عليه آنها را حرام دانستند.
در بيانيه علماي يمني، حمله نيروهاي آمريكايي به استان «ابين» كه موجب كشته شدن 62 زن و كودك گرديد به شدت محكوم شده است.
در اين حمله كه طي ماه گذشته ميلادي با شليك موشك هاي كروز و هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي و هماهنگي يمن صورت گرفت دو كشور ادعا كردند، پايگاه آموزش القاعده در استان ابين را هدف قرار دادند.
يكي از روحانيون برجسته يمني نيز با هشدار درباره تلاش كشورهاي غربي براي سلطه بر اين كشور، بر ضرورت احترام به استقلال يمن و دخالت نكردن در امور داخلي آن تاكيد كرد.
شيخ «عبدالمجيد الزنداني» عضو هيئت علماي يمن و رئيس دانشگاه «الايمان» در گفت وگو با شبكه خبري «العالم» اظهار داشت: مسئولان كشورهاي بزرگ از چند ماه پيش اذعان مي كنند كه يمن به سوي ناآرامي و شكست پيش مي رود و يمن به افغانستان يا عراق ديگري تبديل خواهد شد و آنها كنفرانسي براي بررسي مسائل اين كشور برگزار خواهند كرد. وي هشدار داد: دخالت هاي خارجي موجب تحميل سلطه بيگانگان در يمن خواهد شد و اهداف هرگونه كنفرانسي درباره يمن، بايد واضح و روشن باشد.
اعتراض 150 روحاني شاخص يمني به توافقنامه سري دولت علي عبدالله صالح با مقامات نظامي آمريكا كه مبتني بر واگذاري غيررسمي دائمي جزيره استراتژيك «سكوترا» و تبديل آن به بزرگترين پايگاه نظامي آمريكا در جهان مي باشد، تحولات داخلي يمن را به نقطه حساس و تعيين كننده اي رسانده است.
توافقنامه سري صنعا - واشنگتن درگيري هاي داخلي با دولت علي عبدالله صالح را مشروعيت و عمق بيشتري بخشيده و باعث تشديد اين درگيري ها شده است. دولت صنعا 12 سال پس از آنكه از حملات مستقيم مخالفان خود در بخش جنوبي يمن آسوده بود اينك با فعال شدن جنبش جنوبي ها مواجه گرديده است. نيروهاي الحوثي نيز كه اينك به بخش اعظم مناطق شمالي يمن احاطه دارند و راههاي استراتژيك منتهي به استانهاي صعده، حجه، عمران، اب و ابين را در اختيار گرفته اند، خواستار توقف فوري همكاري هاي نظامي دولت با نظاميان آمريكايي شده اند.
روزنامه كيهان شنبه هفته گذشته در يادداشت روز خود پرده از تلاش آمريكا براي تصرف جزيره حساس «سكوترا» كه در دهانه باب المندب واقع و بر شاخ آفريقا، درياي سرخ، خليج عدن و شبه جزيره عربستان اشراف دارد، برداشت. اين افشاگري موجي از اعتراضات را در سطح جهان اسلام و عرب در پي داشت. اعتراض 150 روحاني شيعه يمني مبارزه نيروهاي حوثي با نفوذ آمريكا و اسرائيل در يمن را وارد مرحله تازه اي مي كند و اين مي تواند به يك دگرگوني اساسي در يمن طي ماههاي آينده منجر شود.
همچنين خالد العبود «دبيرمجلس مردم سوريه با بيان اينكه آتش درگيري و جنگ در يمن را قدرت هاي بين المللي برپا كرده اند اظهار داشت: اين جنگ براي تضعيف عربستان و نه يمن به راه افتاده است.
وي در گفت وگو با برنامه «مع الحدث» (با رويدادها) شبكه خبري العالم گفت: آتش جنگ يمن، زماني شعله ور گرديد كه عربستان از بازي آمريكا در منطقه خارج شد.
در همين حال، منابع آمريكايي از تماس هاي محرمانه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا)، با عزت الدوري معاون ديكتاتور معدوم سابق عراق و سركرده بعثي ها در يمن پرده برداشتند.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري آمريكايي «يوپي اي»، مسئولان سيا مدعي شده اند كه هدف از اين تماس ها، تلاش براي گفت وگو درباره توافقنامه سياسي ميان شورشيان و دولت عراق است؛ اما منابع مطلع تصريح كردند: مزدوران مبارزه با تروريسم آمريكا با افسران سازمان اطلاعاتي سابق بعث براي مقابله با تهديد القاعده و جنگجويان الحوثي در يمن همكاري مي كنند.
گزارش خبرگزاري فارس نيز حاكي است، «اكمل الدين احسان اوغلو» دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي با اشاره به درگيري هاي يمن درباره تبديل شدن اين كشور به افغانستان دوم هشدار داد.
اوغلو، شرايط جغرافيايي يمن را مشابه افغانستان دانست.
روزنامه کیهان ۲۶/۱۰/۸۸ : http://www.kayhannews.ir/881026/16.htm#other1608

آخرین ویرایش در

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد