رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

هدفمندی یارانه هاگامی بزرگ به سوی ظهورعدالت


انقلاب اسلامی ایران که با قیام مردی از قم بار دیگر پس از سالها پرچم اسلام را در افق نگاه بشر برافراشت ،گفتمان عدلِ علی را دوباره به یاد شیعیان آورد...عدالتی که می رفت تا در دهکده کوچک جهانی به فراموشی سپرده شود...

 

'گفتمانی که درمسیر راه نورانی آن ، علمدار این انقلاب، امام خامنه ای و ایرانیان زمینه ساز ظهور طیِ طریق می کنند تا انشالله به زودی شاهد عدل گستر موعود و تحقق وعده الهی باشیم.

» ابتدای نظرات (653)

انقلاب اسلامی ایران که با قیام مردی از قم بار دیگر پس از سالها پرچم اسلام را در افق نگاه بشر برافراشت ،گفتمان عدلِ علی را دوباره به یاد شیعیان آورد...عدالتی که می رفت تا در دهکده کوچک جهانی به فراموشی سپرده شود...

'گفتمانی که درمسیر راه نورانی آن ، علمدار این انقلاب، امام خامنه ای و ایرانیان زمینه ساز ظهور طیِ طریق می کنند تا انشالله به زودی شاهد عدل گستر موعود و تحقق وعده الهی باشیم.دراین مسیر هرقدمی که به سوی عدالت برداشته می شود یک قدم به ظهورعدالت نهایی درزمین نزدیک می شویم. ایران کشور امام زمان عج و منتظر ظهور اوست پس خود درمسیر عدالت گام می دارد .هدفمندی یارانه ها گامی بزرگ درجهت عدالت و پیشرفت ملت ایران است و مقدمه ای برای جهش به سوی قله ی نهایی و آرمانی حرکت ملت ایران است؛ مقدمه ای که به یقین مارا به ظهور آن عدالت گستربزرگ نزدیک می کند.

 

 

 

عدالت ،غایت رسالت انبیا

همه پيامبران الهی كه از طرف خدای متعال در ميان بشر مبعوث شده‏اند، برای دو هدف اساسی بوده است؛ هدف نخست، برقراری ارتباط صحيح ميان بنده و خالق خویش، ميان بنده و خداست؛ به تعبير ديگر منع بشر از پرستش هر موجودی غير از خالق خویش كه در كلمه طيبه «لا اله‏ الا الله» خلاصه می‏شود. هدف دومی كه برای بعثت پيامبران از طرف‏ خداوند متعال تبیین شده است، برقراری روابط حسنه و صالحه ميان افراد بشر، بر پایه ی عدالت، محبت، احسان، تعاون وخدمت به يكديگر است ، و رسیدن جوامع بشری به این کمالات، غایت آرزوی آفرینش است.

 

قرآن كريم راجع به این هدف والای پیامبران می فرماید: «لقد ارسلنا رسلنا بالبينات و انزلنا معهم الكتاب و الميزان ليقوم‏ الناس بالقسط» (حديد/25)، ما پيامبران خويش را با دلايل روشن فرستاديم و با آنها كتاب و معيار فرود آورديم تا مردم عدل و قسط را به پا دارند.

قرآن با صراحت هدف انبياء و بلكه‏ مأموريت و رسالت آنهارا برقراری عدل در ميان بشر بيان می‏كند.همانطورکه در اين آيه می‏فرمايد ما فرستادگان خودمان را با دلائل روشن فرستاديم و همراه آنها كتاب و دستور و نوشته فرستاديم «ليقوم الناس بالقسط »، برای اينكه همه‏ افراد بشر به عدالت رفتار كنند و اصل عدالت در ميان افراد بشر بر قرار گردد.


بنابراين مسأله برقراری عدالت، هدف اصلی و عمومی همه انبيا بوده است، يعنی انبيا كه آمده‏اند يك كار، يك‏ وظيفه، يك مأموريت و يك رسالت انجام بدهند وآن تلاش برای ایجاد قسط ومساوات و در یک کلام عدل وعده داده شده است.

دغدغه اصلی اولیای الهی و عموما بشر از آغاز، بهره مندی از یک زندگی توام با آرامش در جامعه ، در کنار انسانهای دیگر بوده است.

واین آرامش تحقق نمی یابد مگر با اینکه هر چیز و هر کس عادلانه در جایی که باید ،باشند.

و داعیه عدالتخواهی در اذهان مردم نهادینه وبه خواست اصلی آنها تبدیل شود وبالطبع این گفتمان در جامعه به وجود نمی آید ،مگر اینکه مردم از عادل بودن حاکمان نا امید نشده باشند.

 

انتظار ظهور ، حرکت به سوی عدالت

اسلام به عنوان دین برگزیده حق، به نحو اتمّ، دین عدل و عدالت است. از ابتدای ظهور ِاسلام، رسول اعظم صلی الله عیله و اله، امیرمومنان علی علیه اسلام و سایر ائمه هدی علیهم السلام همواره پرچمداران عدالت در طی اعصار مختلف بود ه اند و جامعه را به مجاهدت برای تحقق آن فرا خوانده اند ، وهمین موجب شده است که تا به امروز، این جریان عظیم در مسیر نورانی ظهور "عدل مطلق" ، که وعده بر حق الهی است، به حرکت خود ادامه دهد.

انقلاب اسلامی ایران که با قیام مردی از قم بار دیگر پس از سالها پرچم اسلام را در افق نگاه بشر برافراشت ،گفتمان عدلِ علی را دوباره به یاد شیعیان آورد...عدالتی که می رفت تا در دهکده کوچک جهانی به فراموشی سپرده شود...

گفتمانی که مسیرش را حضرت روح الله ،بزرگ پرچمدار انقلاب صغری به ملت های جهان نشان داد و در ادامه این راه نورانی علمدار این انقلاب، امام خامنه ای و ایرانیان زمینه ساز ظهور طیِ طریق می کنند تا انشالله به زودی شاهد عدل گستر موعود و تحقق وعده الهی باشیم.دراین مسیر هرقدمی که به سوی عدالت برداشته می شود یک قدم به ظهورعدالت نهایی درزمین نزدیک می شویم . راه ظهور امام عصرعج راهی ست که یک ملت با یاری خداوند باید طی کند .بنابراین هرقدرموفق به اجرای عدالت درجامعه خودشویم یک گام به سوی ظهور امام زمان ارواحنافداه نزدیک شده ایم.

 

درد بزرگ بشريت؛ فقدان عدالت‏

درد بزرگِ بشريت، امروز همين مسأله فقدان عدالت است. هميشه دستگاههاى ظلم و جور در سطح دنيا به شكلهاى مختلف بر مردم جفا كرده‏اند؛ بشريت را زير فشار قرار داده‏اند و انسانها را از حقوق طبيعى خود محروم كرده‏اند؛ اما امروز اين معنا از هميشه تاريخ بيشتر است و رفع اين را انسان از ظهور مهدى موعود مى‏طلبد و انتظار مى‏برد. بنابراين، مسأله، مسأله طلبِ عدالت است.

برادران و خواهران عزيز! نياز عمده امروزِ كشور ما عدالت است. مردم از تبعيض رنج مى‏برند. مسؤولان كشور - كه بحمداللَّه مسؤولان ارشد كشور مؤمن و پاكيزه‏اند - اگر مى‏خواهند آنچه را كه نياز حقيقى مردم است، اعمال كنند، بايد به عدالت بينديشند. اگر فكر و انگيزه عدالت در دلها زنده باشد، آن‏گاه فرصت، كار و توفيق براى بازكردن گره‏ها يكى يكى به وجود خواهد آمد؛ بيكارى و مسائل اقتصادى و مشكلات گوناگونى كه در زمينه‏هاى فرهنگى وجود دارد، حل مى‏شود و رشد علم در دستگاههاى علمى و در دانشگاهها ممكن خواهد شد.

بی تردید انقلاب ما آغازحرکت به سوی عدالت بود.اما بودندکسانی که ازین مسیرمنحرف شدند و با تساهل خود دراجرای امرالهی عدالت این حرکت آرمانی را با مشکل مواجه کردند.ولی امر مسلمین در  دولت اصلاحات  خلاء بزرگ موجود در کشور و درسطح کلان تر در دنیا را نبود گفتمان عدالت بیان می کنند.شرایطی که مردم از تبعیض رنج می برند اشرافیگری و فاصله طبقاتی در جامعه نهادینه شده و آحاد جامعه از بی عدالتی موجود در عذابند.

برادران و خواهران عزيز! نياز عمده امروزِ كشور ما عدالت است.

مردم از تبعيض رنج مى‏برند. مسؤولان كشور - كه بحمداللَّه مسؤولان ارشد كشور مؤمن و پاكيزه‏اند - اگر مى‏خواهند آنچه را كه نياز حقيقى مردم است، اعمال كنند، بايد به عدالت بينديشند. اگر فكر و انگيزه عدالت در دلها زنده باشد، آن‏گاه فرصت، كار و توفيق براى بازكردن گره‏ها يكى يكى به وجود خواهد آمد؛ بيكارى و مسائل اقتصادى و مشكلات گوناگونى كه در زمينه‏هاى فرهنگى وجود دارد، حل مى‏شود و رشد علم در دستگاههاى علمى و در دانشگاهها ممكن خواهد شد..بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه شعبان در مصلّاى تهران‏.30/7/1381

 

اما حرکت آرمانی ملت ایران ادامه می یابد . مطالبه عدالت درجان مردم سبب می شود که فضای جامعه به دنبال تحولی تازه باشد ،زیرا این یک ملت است که  تحقق آرمانهای انقلاب را می خواهد. ومگرآرمان انقلاب این ملت چیزی بجز سپردن پرچم بدست آن عدالت گسترنهایی ست ؟ در انتخابات ۸۴ ، مردم مردی را بر می گزینند که اصلی ترین شعارش گفتمان عدالت است و احیا گر روح عدالت طلبی است."مردی از جنس صبح" که آمدنش آغازی برای تحولی شگرف در این مسیر حق طلبانه است....

مسیر ِهمان انقلابی که پیر طریقتمان از آن پابرهنگانش می دانست و سرنوشت محتوم را برای آن همان وعده حق الهی می داند ...زمینه ساز بودن برای انقلاب منجی وعدالت موعود.

مردی از جنس مردم که نشان داد انقلابی که خمینی کبیر به دستمان سپرده امانتی است که در مسیر حقانیت  وبایدآن را  به سر منزل مقصود که همان عدالت موعود است برسانیم. حرکت ملت ایران به سوی عدالت گسترحقیقی روز به روز شتاب بیشتری می گرفت و گواه آن محبوبیت کسی بود که به سوی عدالت گام برمی داشت. رهبرعزیزمان علت محبوبیت دکتراحمدی نژاد را این گونه بیان می کنند:

"سخن صريح و قاطع و صادقانه ايشان در تعهّد به خدمتگذاري و رفع‌محروميّت و مبارزه با فساد و لحن افتخارآميز ايشان در پايبندي به اسلام و آرمان‌هاي ‌انقلاب كه با منش‌مردمي و ساده‌زيستي همراه بود، دل‌ها و آراي مردم را متوجّه ايشان (آقاي‌احمدي‌نژاد) كرد. "مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري ـ 12/5/84

 سخن صريح و قاطع و صادقانه ايشان در تعهّد به خدمتگذاري و رفع‌محروميّت دل‌ها و آراي مردم را متوجّه ايشان كرد

علت محبوبیت دکتراحمدی نژاد این بودکه...نشانی از عدالت همراه داشت...نشانی از نهج البلاغه...مردی که راهی را آغاز کرد که رایحه خوش خدمت و عدالت را در جامعه طنین افکند و گفتمان جامعه عادل موعود را در کشور به یاد همگان آورد. با ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد فضای جدیدی در کشور به وجود می آید.دیگر اولویت خدمت با باج خواران و رانت خواران و با باند زور و زر و تزویر نبود.این بار همان هدف الهی حکومت اسلامی سرلوحه کار قرار گرفت،مستضعفینی که وارثین زمین هستند ،می شوند اولویت خدمت.مستضعفینی که داشتند در کشاکش نرخ ارز و دلار و دست به دست شدن سرمایه های کلان جامعه در میان قشری اقلیت وخاص نادیده گرفته شده بودند وشهروند درجه دو به حساب می آمدند.این بار دولتمردانی زمام امور را در دست داشتند که از متن مردم برخواسته بودند و مهمتر از آن به آرمان های انقلاب وخمینی کبیر افتخار می کردند و تمام تلاششان این بود که در این مسیر گام بردارند.

از روزهای اول استقرار دولت رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه مورد نظر قرار می گیرد و همین امر دنبال می شود.دولت با انجام سفرهای استانی ورسیدگی به اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه که تا آن زمان مورد بی مهری مسئولین بودند وکم کم داشتند فراموش می شدند موجی از امید به احیای آرمانهای انقلاب را در میان احاد ملت به وجود آورد

موجی از امید به احیای آرمانهای انقلاب

اميد اين را نداشتند كه حتى يك مدير درجه‏ى سه به آنها سركشى كند!!

شما مى‏بينيد مسئولين كشور، هيأت دولت، رئيس جمهور به سرتاسر كشور مسافرت ميكنند. اين معنايش اين است كه نگاه و عواطف و همت مسئولين بايد ميان همه‏ى شهرهاى كشور تقسيم شود. اينجور نباشد كه يك شهرى، يك منطقه‏اى كه دوردست است، از شعاع همت و تصميم مسئولين دور بماند؛ نه، دور و نزديك ندارد. امروز در اين كشور شهرهائى و مناطق دوردست و كوچكى موفق ميشوند كه مسئولان كشور را، يعنى رئيس جمهور را، دولت را، وزرا را از نزديك ببينند، به آنها نامه بدهند يا حرف بزنند و از زبان آنها و حنجره‏ى آنها مستقيماً سخن بشنوند كه در روزگارهاى گذشته در طول تاريخ، اميد اين را نداشتند كه حتى يك مدير درجه‏ى سه به آنها سركشى كند. پس اين يك عامل، يعنى عامل احساس مسئوليت از سوى مسئولان كشور و مديران ارشد كشور امروز وجود دارد.

15/10/1386 در ديدار عمومى مردم ابركوه

در طول اين مدتها يك بعضى از شهرهائى كه مسئولان كشور - رئيس‏جمهور و وزرا - به آنجا رفتند، هرگز در طول اين مدتها شايد يك مديركل را هم نديده بودند كه برود و از آنها احوالى بپرسد؛ سئوالى بكند.مديركل را هم نديده بودند!

9/4/1386 در ديدار رئيس‏جمهور، مسئولان و كارگزاران نظام‏

امروز اين دولت در تاريخ صدساله كشورمان، محبوب‌ترين دولت‌هاست.بيانات رهبری در حرم مطهر حضرت امام خميني (ره) ـ 14/3/85

ما علت محبوبیت این دولت چیست ؟ آیا چیزی بجزحرکت یک ملت به سوی عدالت و طلب عدالت او . و آیا همین طلب عدالت نیست که زمینه ساز ظهور امام زمان عج است ؟
لمس مشکلات مردم توسط بدنه دولت وشخص رییس جمهور وسعی در برطرف ساختن آنها موانعی را که قبل ها در پیچ و خم های اداری برای رسیدن اعتبار به محل مورد نظر وجود داشت از بین برد وکارها با سرعت بیشتری انجام می پذیرفت و طعم شیرین عدالت را حتی در دور افتاده ترین نقاط چشیدند. مردم محرومی که حتی شاید روزی تصور هم نمی کردند مسئولی به دیدارشان بیاید ،مورد مهر و دلجویی رییس جمهور قرار می گرفتند ،رییس جمهوری که پای درد ودل آنان می نشیند و مشکلاتشان را از نزدیک حس می کند.امید به انقلاب و آرمانهایش در دلهای مردم دوباره شکوفا می شود و باور قلبی و اعتمادشان به جمهوری اسلامی ، به ایران و انقلابشان دو چندان می شود، اعتبارات به مسائل هدف اختصاص می یابند و صرفه جویی در هزینه ها و هدر روی های معمول کاهش محسوسی می یابد.آیا این ها گامهایی بزرگ به سوی عدالت گسترنهایی نیست ؟

 

 

 محبوبیت دولت عدالت محور به این دلیل بود که رسیدگی به ولی نعمتان انقلاب امام خمینی ره را بار دیگر در صدر برنامه ها قرار داده بود .این نکته درست است که تا رسیدن به عدالت مطلق راهی به طولِ رسیدن به ظهور در پیش رو داریم اما همین گام نهادن در این مسیر الهی ،رشادت وشجاعتی طلب می کند که مردم تا قبل از این جز از زبان ولی امرِ خود امام خامنه ای نشنیده بودند و این بار در امتداد فرمایشات امیرِ علمدار عصر ظهور ،مردی آمده بود تاگامهای حرکت یک ملت به سوی ظهور را سرعت بخشد.رهبرعزیزمان می فرمایند:

 مردم تشنه‌ي عدالت، تشنه‌ي مبارزه با فساد و تشنه‌ تمسك به اصول‌ انقلاب بودند، كه وقتي ديدند يك‌ نفر صادقانه اين شعارها را سردست گرفته و مطرح ‌مي‌كند، حول‌محور او جمع‌شدند. خود اين نعمت‌ بزرگي است كه اين تفكر به صورت يك گفتمان مسلّط درجامعه درآمد و همچنان ادامه‌دارد و بعد از روي‌ كارآمدن اين ‌دولت، بحمدا... تقويت هم شده ‌است.
ديدار با رئيس جمهور و هيئت وزيران ـ 6/6/85

 

ایجاد عدالت اقتصادی یکی از مهمترین مباحث است ،بهره مندی عادلانه از بیت المال که نیاز ضروری برای برقراری مساوات است که باید به صورت اصلاحات زیر بنایی در کشور صورت بگیرد.

هدفمندی یارانه ها یکی از مهمترین مسائل زیر بنایی است که می تواند اقتصاد کشور رادرمان کند، اهمیت این مسئله تا بدان جاست که امام خامنه ای از آن با عنوان"ارزوی نظام"یاد می کند

آرزویی که در دولت های قبل با وجود تاکیدات معظم له مورد اهمال واقع شده بود.

آرزویی که در دولت نهم ودهم مورد اهتمام ویژه دولت قرار گرفت ویکی از موارد اصلی در دستور کار دولت بود.

آرزویی که همچون بسیاری از کارهای بر زمین مانده ای که سالها مردم تحققش را می خواستند توسط دولت خدمتگذار و عدالت محور انجام پذیرفت.

 

البته در مورد عدالت - عدالت خيلى مسئله‏ى مهمى است - ما حرفهاى زيادى عرض كرده‏ايم و در ذهن هست. حالا اين جمله را عرض بكنيم. عدالت را اولاً بايد تعريف كنيد - به نظرم من اين را جداگانه هم اينجا نوشته باشم - و مشخص كنيد كه اين عدالتى كه ميخواهيم به آن برسيم، چيست. اولاً عدالت فقط عدالت در مسائل اقتصادى نيست، يك بخش عمده‏اش مسئله‏ى اقتصاد است. در قضاوتها، در داورى‏ها، در نگاه‏ها، در نظرها، در اظهارات، در موضعگيرى‏ها، همه بايستى شاخص عدالت را در نظر داشته باشيم. از همه مبتلابه‏تر، همين مسئله‏ى عدالت اقتصادى و عدم توزيع عادلانه‏ى ثروت عمومى و درآمد عمومى ملى بين آحاد جامعه است كه نمونه‏هاى فراوانى دارد كه زياد است و يكى‏اش همين يارانه‏هاست كه ما خودمان يارانه ميدهيم؛ به فقير كمتر ميدهيم، به غنى بيشتر ميدهيم! الان اينجور است ديگر. الان يارانه‏هائى كه دولت دارد ميدهد، بيت‏المال دارد ميدهد، به فقرا داريم كمتر يارانه ميدهيم، به اغنياء بيشتر داريم ميدهيم. اين هدفمند كردن يارانه‏ها كه مطرح شده، واقعاً يك امر مهمى است. سالهاست كه اين جزو آرزوهاست، جزو كارهاست. بنده در دولتهاى قبل دو سه مرتبه كتباً و شفاهاً به دولتها گفته‏ام، منتها دنبال اين نميرفتند؛ كار سختى است، كار پردردسرى است. همين طور ترجيح ميدادند كه بماند. خوب، حالا اين دولت دنبال اين كار رفته. بالاخره بايد اين را دنبال كنيد، كه كار ظريفى هم هست.

بيانات در ديدار اعضاى هيئت دولت - شهریور 88

 

اين مسئله‏ى طرح تحول هم كه اخيراً دولت مطرح كرده، اين هم از همان كارهاى بزرگ و از همان كارهايى است كه جرئتِ اقدام به آن كار، خودش باارزش است. خب، همه اين سرفصلها را قبول كرده‏اند و قبول دارند. همين مسئله‏ى هدفمند كردن يارانه‏ها، واقعاً چيز خيلى مهمى است؛ در دولتهاى قبل هم مطرح بوده - بارها صحبت شده بود و گفته شده بود - منتها پيشرفت نميكرد. يا مشكلاتى كه در قضيه‏ى بانكها و ماليات و بيمه و گمرك و ساير چيزهايى كه در بخشهاى مختلف اين طرح تحول وجود دارد، كارهاى بسيار بزرگ و مهمى است؛ حتماً هم بايد انجام بگيرد. من توصيه ميكنم در اين كار حزم به خرج بدهيد؛ يعنى مطلقاً نگذاريد در اين قضيه‏ى بزرگ، شتابزدگى به وجود بيايد. اين كار، كار مهم و كار بزرگى است؛ اگر ان‏شاءاللَّه بتوانيد اين را خوب انجام بدهيد، يك قدم بلند براى پيشرفت كشور برداشته‏ايد؛

امام خامنه ای در ديدار رئيس‏جمهوری و اعضاى هيئت دولت - شهریور 87


در تاریخ مدیریت اقتصاد ایران ، بحث اصلاح یارانه ها چند بار به عنوان راهی برای برون رفت از اقتصاد متکی به نفت مطرح شده است همچنانکه در تجربه سایر کشورها متناسب با شرایط خاص آنها ، طرح هدفمندسازی یارانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. دست کم در سه دهه حیات جمهوری اسلامی برای موضوع هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی مطرح شده است. بنابراین دولت دهم امروز با اجرای این طرح در واقع به احیای یکی از قوانین بر زمین مانده همت گماشته است. البته تصمیم دولت دهم برای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها ، این تفاوت را با طرح دولت های پیشین دارد که جهت گیری اصلی این طرح در کابینه احمدی نژاد حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و رفع فاصله و شکاف طبقاتی میان فرادستان و فرودستان جامعه است این در حالی است که طراحان این موضوع در گذشته در چشم انداز جراحی اقتصادی فقط به پیشرفت طرح توسعه خویش می اندیشیدند بنابراین چندان خود را مکلف به تنظیم برنامه‌های حمایتی مثل بسته های دهگانه دولت دهم نمی کردند.

طی 30 سال گذشته همواره مباحث مربوط به افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله موضوعات مهم و پرحاشیه بوده است. این مساله بارها در مراحل مختلف تا مرز تصمیم‌گیری نهایی پیش رفته و هر بار به دلیلی متوقف یا به طور ناقص به اجرا درآمده است. نخستین بار در برنامه اول توسعه در سال 1368 اصلاح قیمت انرژی گنجانده شد و در مجلس به تصویب رسید، اما در اجرا متوقف شد. در برنامه دوم توسعه، دولت اصلاح قیمت انرژی را پیشنهاد داد اما مجلس به دلایلی با آن موافقت نکرد. سرانجام در برنامه سوم توسعه دولت در ماده 117 اصلاح قیمت انرژی را گنجاند که پس از بحث‌های چالشی در مجلس حذف گردید. در ماده 3 برنامه چهارم موضوع اصلاح قیمت انرژی و اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت نفت مطرح شد که به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید، اما بعداً ماده 3 دو باره در مجلس هفتم حذف شد.


بنابراین چنان که پیداست به طور مشخص طرح اصلاح یارانه ها اولین بار در برنامه سوم توسعه مطرح شد. ماده 46 قانون برنامه سوم دولت را مکلف کرده است تا پایان سال دوم برنامه سوم مطالعات هدفمند کردن یارانه‌های حامل‌های انرژی، گندم، برنج، روغن نباتی، قند، شکر، پنیر، دارو، شیرخشک، کود، بذر و سم را انجام داده، از سال سوم برنامه اجرایی شود.همچنین ماده 95 قانون برنامه سوم که دولت را مکلف کرده است از طریق هدفمند کردن یارانه ها و تخصیص برنامه‌های جامع عدالت اجتماعی را به اجرا بگذارد و نیز قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت که در آن دولت مکلف شده است تا در جهت توسعه حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری نسبت به بهینه‌سازی عرضه خدمات حمل و نقل، تولید خودرو و خروج بنزین و گازوئیل از سبد حمایتی حداکثر از ابتدای سال 1391 اقدام کند.
البته در قانون برنامه توسعه سوم و چهارم ، اصلاح یارانه ها هیچ گاه به صورت یک قانون مرجع و در سرلوحه تصمیم های دولت های وقت مطرح نشد. بلکه در حاشیه و کنار قوانین و تصمیم های اقتصادی دیگرارائه گردید. این نکته بدون شک یکی از تفاوت های تصمیم امروز دولت دهم با دولت های پیشین است زیرا در این دوره طرح هدفمند سازی یارانه ها به عنوان محور برنامه های دولت به منصه ظهور رسیده است.

http://hadafmandsazi.ir/province/123-2010-09-09-12-44-07

 

شجــاعت وقاطــــعیت مقدمه ای برای اجرای عدالت

دولت با علم به اینکه باند زور و زر وتزویر با کارشکنی های متعدد سعی در سنگ اندازی در راه این هدف مهم را دارد،با نهایت تلاش شجاعانه خود این راه را انتخاب و مصمم در آن حرکت کرد.راهی با پیچ وخم های فراوان که به دلیل گستردگی وعظمت طرح پتانسیل فراوانی می خواهد و همینطور شجاعتی که جز در دولت مهر و شخص دکتر احمدی نژاد وجود ندارد.شجاعتی که در دولت های قبل با تمام ادعایی که وجود داشت،نمودار نشد وفرمان رهبری مسکوت ماند واین بود که از زمان برنامه سوم توسعه این لایحه با کارشکنی ها و بی میلی دولتمردان رو به رو شده بود و جز با دستان توانمند خادم ملت نشان داده نشد.

 

خصوصيت ديگر، شجاعت اين دولت و قاطعيت اوست. اين كار بزرگى كه شما براى سهميه‏بندى بنزين انجام داديد كه يك قدم اولى است تا يارانه‏ها هدفدار و هدفمند شده و به آن سرمنزل خود هدايت و مصرف بشوند - البته من مى‏بينم در برخى از گوشه‏كنارهاى دولت، خودشان هم گاهى به عظمت اين كار توجه ندارند؛ خيلى كار بزرگى انجام گرفته كه ان‏شاءاللَّه اگر يادم ماند، بعد ممكن است اشاره كنم كه اين كار بايستى تا آن منزل آخر پيش برود و نبايد در اين كار هيچ توقفى و اختلالى ايجاد كرد - يا بقيه‏ى اقدامهايى كه شده، حاكى از شجاعت و قاطعيت اين دولت است.بيانات دراجتماع بزرگ زائران ومجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع)- فروردین 88

ما احتياج داريم به اقدامات شجاعانه. يكى از چيزهائى كه من در مورد اين دولت خدا را شكر ميگويم، همين است كه شجاعت اقدام وجود دارد. با ترديد، با تزلزل، با ترس و لرز نميشود كارهاى بزرگ را انجام داد؛ لازم است با شجاعت وارد شد.

9/4/1386 در ديدار رئيس‏جمهور، مسئولان و كارگزاران نظام‏

هدفمنـــــــدی یارانه ها،زمینه ســـاز عــــــــدالت

اميدواريم ان‌شاءاللَّه خداوند متعال به همه توفيق بدهد، همه‌تان را تأييد و كمك كند. ان‌شاءاللَّه اين مسئله‌ى هدفمند كردن يارانه‌ها هم كه حالا شنيدم باز يك توافقهائى دارد صورت ميگيرد، به بهترين شكل توافقى صورت بگيرد و كارهاى خوبى انجام شود و مردم بتوانند طعم تدابير شماها و تلاش شماها را ان‌شاءاللَّه بچشند و بهره ببرند.بیانات امام خامنه ای در ديدار جمعى از مسئولان نظام جمهورى اسلامى- فروردین 89

يكي از مهمترين طرح ها هدفمند كردن يارانه هاست اين طرح يك گام بلند در جهت اجراي عدالت است.این طرح اصلاح‌کننده وضع اقتصاد کشور و پرکننده فاصله‌هاست البته شیاطین دور و نزدیک با هر قدمی در راه عدالت مخالف هستند؛ چرا که شعار عدالت و حرکت در جهت عدالت انسان‌ها را به عدالت گستر حقیقی نزدیک می‌کند به همین دلیل آنها مخالفت می‌کنندرییس جمهور در دیداربیرجند - اسفند 88

 

الان خوشبختانه دولت هم منابع خود و هم مجوزها را در آمایش صنعت و کشاورزی در سراسر کشور توزیع کرده است و به استانی که می رویم تصمیم می گیریم که 20 تا صنعت در انجا ایجاد شود ، این عدالت با توجه به شرایط هر شهرستان باید توزیع شود و فرصت دهیم همه استعدادها و توانمندیها شکوفا شود، این یعنی عدالت، ما می خواهیم پیشرفت کنیم همراه عدالت ، وقتی عدالت هست سرعت پیشرفت هم بالا می رود.رییس جمهور در گفت و گو با شبکه خبر- 26 شهریور 89

 

طرح هدفمند کردن یارانه ها از طرح های بسیار مهم و اساسی در جهت عدالت و احیاء اقتصاد ایران است .ملت ایران استعدادها و توانمندی های فراوانی دارد اما آن گونه که شایسته است مورد حمایت و هدایت قرار نگرفته است از این رو طرح هدفمند کردن یارانه ها اولا اجرای عدالت است و ثانیا هدایت و حمایت درست از همه استعدادها و توانمندی های ملت ایران در مسیر پیشرفت و شکوفایی است. رییس جمهور در اجتماع مردم گرگان؛- مهر 89

 

هدفمندی یارانه ها ،کاری بزرگ که جرات انجام آن فقط از مردی برمی آید که سرباز صالح روح الله است،با صلابتی که به نسل هیبت امام ره بر می گردد.قاطعیتی که باعث می شود تمام آنچه که باید در طول دوره های گذشته انجام می گرفت و بیماری اقتصاد ایران درمان میشد در این زمان به دوش دولت نهم ودهم قرار بگیرد و با تمام مخالفت ها و دشمنی های کارشکنانه به انجام برسد.

طرح تحول اقتصادي، ضروري‌ترين ومهم ترین اقدام اقتصادي تاريخ ايران است، كاري كه ابعاد سياسي و اجتماعي‎اش، كمتر از ابعاد اقتصادي‌ آن نيست. البته ضرورت اين تحول مهم هميشه احساس مي‌شد ،ولی در دهه گذشته مورد اغفال دولتمردان واقع شد، اما اين دكتر احمدي‌نژاد بود كه وظيفه سنگين و مأموريت خطير اجراي آن را برعهده گرفت. پس وظيفه همه اجزاء تأثيرگذار جامعه است كه از شجاعت او و دولتش، دفاع و حمايت كرده و براي برطرف ساختن مشكل تاريخي سيستم اقتصاد یارانه ای، با او همراه شوند.
تا بتوان به هدف اصلی این طرح یعنی عدالت در تقسیم بیت المال رسید.طرحی که مستلزم بسیج عمومی کشور برای اجرا می باشد.

پـــرچم داری عــــــــدالت گامی به سوی ظهور

شما هم دولتى هستيد كه اين دو خصوصيت را جزو شعارها و برنامه‏هاى عملكرد خودتان قرار داده‏ايد؛ هم به مردم اميد مى‏دهيد، هم وعده‏ى عدالت مى‏دهيد. همان اميد هم به خاطر اين است كه شما پرچم عدالت را بلند كرده‏ايد و دم از عدالت مى‏زنيد. حقيقتاً هم خلأ امروز دنيا، بيش از همه چيز خلأ عدالت است. در كشور و جامعه‏ى خود ما هم بيشترين چيزى كه اين جامعه تشنه‏ى اوست، عبارت است از عدالت. وقتى ما به مشكلات، كمبودها، توقعات و انتظارات مردم و آرزوهاى بلندى كه در ذهن خود ما براى مردم هست، نگاه مى‏كنيم، مى‏بينيم تقريباً همه‏ى اينها برمى‏گردد به مسئله‏ى تأمين عدالت؛ كه اگر عدالت تأمين بشود، همه‏ى اين چيزها حل خواهد شد. شما عدالت را مطرح كرديد، خيلى خوب است. البته ممكن است در اين وادى طولانى و پرخطر و دشوار، شما بتوانيد قدمهايى را طى كنيد؛ ممكن است تا پايان راه، عمرهاى ما يا فرصتهاى خدمتگزارى كفاف ندهد؛ اما همين قدمى كه مى‏گذاريد و جهتى كه اتخاذ كرده‏ايد، بسيار باارزش و زنده‏كننده‏ى اين شعار است.


بيانات معظم له در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت به مناسبت هفته دولت - شهریور 86

 

لكن نفس رويكرد شما به عدالت، چيز بسيار باارزشى است و هر مقدارى كه مى‏توانيد بايستى حركت كنيد كه:به راه باديه رفتن به از نشستن باطل ‏ كه گر مراد نجويم به‏قدر وسع بكوشم .بهتر از اين است كه انسان اصلاً دم از عدالت نزند، عدالت را فراموش كند، عدالت را در لابه‏لاى مفاهيم ديگرى مخفى و گم كند و از ذهن و چشم انسان دور بشود. اينها جايز نيست.4/6/1386 در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت به مناسبت هفته دولت و در آستانه‏ى نيمه‏ ى شعبان

 

دولت نهم و در ادامه آن دولت دهم با ایجاد گفتمان عدالت رو حی تازه را در میان آحاد جامعه می دمد و دغدغه عدالت خواهی را در جان و دل مردم زنده می کند،عدالت خواهی نیاز روز می شود و مردم خواهان مطالبه آن.ممکن است در برخی زمینه ها به دلیل مسائل زیر بنایی و کارشکنی ها هنوز شامل شکفتن جوانه های عدالت نشده باشیم اما همین که بستر این جوانه زدن در اقصی نقاط کشور فراهم آمده است،نشاطی مضاعف را به وجود می آورد،نشاطی که توام با امید رسیدن به عدالت مطلق"وعده خدا"می باشد.

 

آمـادگی ملت برای جــهـشــی بلنــد به سوی عدالـت

اين دهه را ده سال پيشرفت و عدالت كشور و نظام جمهورى اسلامى ناميديم؛ در حالى كه از آغاز انقلاب، ملت ايران با حركت عظيم خود و با ايجاد و استقرار نظام جمهورى اسلامى، به سمت پيشرفت و عدالت حركت كرده است. ده سال آينده چه خصوصيتى دارد كه آن را به عنوان دهه‏ى پيشرفت و عدالت نامگذارى كرده‏ايم؟ به نظر ما تمايز ده سال آينده با سه دهه‏ى گذشته، در آمادگى‏هاى بسيار وسيع و عظيمى است كه در كشور عزيزمان براى پيشرفت و عدالت به وجود آمده است، كه اين آمادگى‏ها به ملت بزرگ و مصمم ما اجازه ميدهد كه در اين زمينه يك جهش و يك گام بلند نشان بدهد. ملت، آماده‏ى يك حركت پرشتاب و بزرگى به سمت پيشرفت و عدالت است؛ چيزى كه در دهه‏هاى قبل، اين امكان با اين گستردگى براى ملت فراهم نبود

...من عرض ميكنم چند عنصر تأثير زيادى دارد: يكى حضور نسل جوانِ تحصيلكرده‏ى ماست

عنصر ديگر، تجربه است. نخبگان و مسئولان كشور در طول سالهاى گذشته در مواجهه‏ى با مشكلات گوناگون، تجربه‏هاى بسيار ذى‏قيمتى كسب كرده‏اند. اين تجربه‏ها امروز در اختيار مردم است.

نمونه‏ى ديگر، همين مسئله‏ى هدفمند كردن يارانه‏هاست، كه اين ناشى از تجربه‏ى بلندمدت نخبگان كشور است كه در طول اين سالها به اين نقطه رسيده‏اند كه يارانه‏هائى كه از كيسه‏ى بيت‏المال - يعنى از جيب عموم مردم - بيرون ميرود و به عموم تعلق ميگيرد، بيشتر متوجه به قشرهائى بشود كه نياز آنها بيشتر است؛ يعنى قشرهاى محروم و طبقات متوسط به پائين جامعه، از بيت‏المال و از كيسه‏ى عمومى ملت بيشتر برخوردار شوند تا طبقات بسيار مرفه و كسانى كه در حقيقت احتياجى هم به اين يارانه‏ها ندارند. رسيدن به اين حقيقت و تصميم و عزم راسخ بر اجراى آن، ناشى از تجربه‏ى طولانى‏مدتى است كه در طول اين سالها متراكم شده است و به مرحله‏ى عمل درآمده است.

عنصر ديگر، زيرساختهاى كشور است. امروز كشور ما مثل دهه‏ى اول يا دهه‏ى دوم انقلاب نيست كه زيرساختهاى علمى و مورد نياز را در كشور فاقد باشد. امروز جوانهاى ما و متخصصين ما و دانشمندان در هر رشته‏اى كه وارد ميشوند، ميتوانند كارهاى بزرگ انجام دهند؛

...

همين سركشى كردن مسئولين به گوشه و كنار اين كشور، نقاط محروم، استانهاى دوردست، در استانها به شهرهاى گوناگون رفتن، با مردم تماس گرفتن، اوضاع را از نزديك ديدن، با چشم مشكلات را مشاهده كردن، يك تجربه‏ى عظيم و گرانقدرى براى مأمورين ما و مسئولان كشور به وجود آورده است؛ اينها زمينه‏ى يك جهش است براى اينكه كشور بتواند ان‏شاءاللَّه در طريق پيشرفت و عدالت حركت كند؛ و اين ايجاب ميكند كه دهه‏ى آينده - يعنى ده سالى كه از امسال آغاز ميشود - براى كشور ما و براى نظام جمهورى اسلامى، ده سال پيشرفت و عدالت باشد؛ كه همه بايد در اين قسمت تلاش و كار كنند.

يكى از مصداقهاى عدالت، مبارزه‏ى با فساد مالى و اقتصادى است كه بايستى جدى گرفته شود. من سالها پيش هم اين را گفته‏ام، بارها هم تأكيد كرده‏ام، تلاشهاى خوبى هم انجام گرفته است و دارد انجام ميگيرد؛ اما مبارزه‏ى با فساد، كار دشوارى است؛ كارى است كه انسان، مخالف پيدا ميكند. شايعه درست ميكنند، دروغ ميگويند و آن كسى كه در اين ميدان جلوتر از ديگران حركت كند، بيشتر از همه مورد تهاجم قرار ميگيرد. اين مبارزه هم لازم است و بايد انجام بگيرد. خوب، كسانى كه بخواهند اين كارهاى بزرگ را چه در زمينه‏ى پيشرفت، چه در زمينه‏ى عدالت انجام دهند، بايد مديرانى باشند كه به اين چيزها معتقد باشند؛ حقيقتاً عقيده داشته باشند كه بايد عدالت برقرار شود، بايد با فساد مبارزه شود. مديران معتقد و مؤمن به اين مبانى كه داراى شجاعت باشند، داراى اخلاص باشند، داراى تدبير و عزم راسخ باشند، قطعاً ميتوانند اين مقاصد و اين اغراض عالى الهى را تحقق ببخشند. اين مطلب اوّلى كه لازم بود عرض كنم.
يك اقدام اساسى در زمينه‏ى همين پيشرفت و عدالت، آن مسئله‏اى است كه من در پيام نوروزى خطاب به ملت عزيز ايران عرض كردم؛ و آن مسئله‏ى مبارزه‏ى با اسراف، حركت در سمت اصلاح الگوى مصرف، جلوگيرى از ولخرجى‏ها و تضييع اموال جامعه است؛ اين بسيار مسئله‏ى مهمى است

بيانات امام خامنه ای دراجتماع بزرگ زائران ومجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع)- فروردین 88

هدفمندی یارانه ها که حاصل هزاران ساعت کار کارشناسی است،مهمترین راه برای ایجاد توازن در تقسیم بیت المال و مساوات در آن می باشد،وزمینه عدالت گستری در دیگر زمینه ها را فراهم می کند.به راستی این زمینه پیشرفت وعدالت چگونه در بین آحاد ملت به وجود آمده است؟

ملتی که مستعد گامهای بلند در پیشرفت هستند ،ملتی که این استعداد را در میان بحبوحه زور وزر وتزویر به فراموشی سپرده بودند،با دم مسیحایی مردی از جنس عدالت ،به پا می خیزد و به دنبال هدف خود به راه می افتند .

 

کارشکنی شیاطین در اجرای این طرح عظیم

به فضل الهی هرایرانی هرجا که هست یک لوکوموتیو است.قطارپیشرفت ملت ایران روزبه روز درحرکت است.هرکس هرکجا هست.کشاورز کسبه دانشجو محصل معلم
بایدکشور را بسازیم.طرح های بسیاری دردست اجراست.یکی ازین کارهای هدفمندیارانه هاست.حق هرکس درجیب خودش،این یعنی عدالت....
روستایی که دسترسی به منابع ندارد؛همه خانه های همه کسانی که درپی 70 سال گذشته درشرایط اقتصادی نامناسب تحت فشارقرارگرفته اند
امروز حقشان درجیب خودشان قراربگیرد.فرصت ها دراختیارخودشان قراربگیرداین طرح یعنی عدالت،عدالت وقتی محقق خواهد که همه احاد مردم قیام کنند،همه بایستیم تا عدالت محقق بشودیک گوشه ای ازعدالت اجراشودهمه بایدمحکم بایستسم.عدالت وقتی محقق خواهد که همه احاد مردم قیام کنند.همه بایستیم تا عدالت محقق بشود یک گوشه ای ازعدالت اجراشودهمه بایدمحکم بایستسم،تا این طرح زیبا،طرح مردمی،طرح عدالت محوراجراشودهرجاکاری بخواهد درجهت عدالت انجام شود،شیطان ناراحت می شود.چرا ؟چون کینه ها ازبین می رود،محبت ایجاد می شود، الان شیاطین ناراحتند.الان می گن ایران بایدتحت فشارباشد چطورمی خوادهدمفندی رو اجراکند من می گم بهشون.به فضل الهی،ملت ایران همه طرح های بزرگ رو،ازجمله هدفمندی را اجرمی کند.اون یک بهانه یک فرصت یک پله هست باید ازش بریم بالا اگرملت باهم هستند،هیچ مشکلی وجود ندارد.ممکنه درگوشه کنارشیطان کسی راوسوسه کند،مثلا به کارخانه داری وسوسه کند مثلا یک روی این برچسب یک ذره عدد را ببربالااین وسوسه شیطان است.مگه میشه با ایجاد سختی برای دیگران جیبش رو پرکند باد اورده را بادمی برد.ما مسلماینم،موحدیم،اهل حلال وحرام هستیم،اهل عشق ومحبتیم.پیامیرعزیزما فرموده:
اگرکسی سر به بالش بگذارد و درهمسایگی او تا چهل خانه مشکلی پیش می ایدمسلمان نیست
اگرهرجا مشکلی پیش بیاید 75 میلیون،مسلح می شن کمکش می کنند،بگم اولااگر کسی چنین کند ،سودی نمی برد،مثل میکروبی به مال او می افتد
و رحمت بودن،وخاصیت مال او را ازاو خواهد گرفت وثانیامردم اجازه نمی دهند کسی با شایعه بخواد جیب هاشو پرکنه.ثالثا مامورینی هستندکه اگرچنین چیزی شود.اسم اون کارخانه را درتلویزوین اعلام می کندتا برای هیمشه ازکارش پیشمون شود.اونایی تحت تاثیروسوسه بودن توبه کنن به درگاه الهی چه خبرشده مگه دولت پول مردم رو گذاشته درجیب خودشون چی شده،خبری نشده که؟البته بعضی ها هستن نگاه سیاسی دارن:کسایی که به فکرکشور به فکرملت برن یک گوشه ای کارشکنی کنن.مردمی در رنج بیفتن،اونها تبلیغات کنن،بسیارمتاسفیم برای اونها ،اونها جایی ندارن دربین مردم.ما نوکرمردمیم.ما جاروکش مردمیم.ما خادم مردمیم.یک کسی می خواد تولیدی کنه کاری کنه،باید موانع برداریم از جلوش.افتخارو عزت ما درخدمت گذاری به این مردم مومن و افتخارافرین است../رییس جمهور-درجمع پرشور مردم-خراسان شمالی


البته مي دانيد كه هرگامي درجهت عدالت يعني مبارزه با شيطان و شياطين. چرا كه شياطين با كلمة عدالت مخالف اند. رمزش را شما بهتر از من مي دانيد. چون وقتي اسم عدالت مي آيد، بلافاصله در ذهن انسان كامل و عادل واقعي و آن كسي كه بايد بيايد و عدالت را برپا كند، تصوير مي شود و شيطان با او مخالف است و به همين دليل نمي خواهد اسمي از عدالت بيايد و قدمي در راه عدالت برداشته بشود؛ شياطين جن و انس. خارج، از امريكا و اذنابشان و صهيونيستها بگيريد تا نزديكيهاي من.
سخنراني رییس جهور در ديدار با علما و روحانيون خراسان شمالي - مهر 88

 

قدرت طلبانی که تا کنون با چپاول بیت المال از نردبان های مادی به سرعت بالا رفته و کاخ نشین شده اند ،با آمدن دولت عدالت محور و کوتاه شدن دستشان از بیت المال از هر روشی برای ضربه زدن به بدنه دولت استفاده کردند،سیاست مداران و اقتصاد دانانی که تا قبل از تصور شجاعت دولت نهم ودهم در پیشبرد و اجرای این جراحی عظیم اقتصادی فریادِ اقتصاد بیمار و وابسته به نفت و...شکایت از وضع موجود را بر آورده بودند.

 

بعد از مشاهده این شجاعت وهمت در دولت ساکت شدند ودیگر حرفی از هدفمندی یارانه ها نزدند.

البته بیمار دلانی که قصد تخریب چهره دولت را داشته و دارند و شیاطینی که موقعیت های سیاسی و اقتصادی خود را در خطر می دیدند از روزی که همت دولت را در به اجرا در آوردن این طرح بزرگ مشاهده کردند،از راههای مختلف با انتقاد های مغرضانه سعی در سنگ اندازی در مسیر هدفمندی یارانه ها دارند و سعی کنند زمینه ای را فراهم کنند تا بتوانند به خاطر اهمیت و حساس بودن آن خرده حساب های سیاسی را اینجا تصویه کنند و به خاطر ضربه به دولت در این طرح ملی اخلال ایجاد کنند.

وبی شک در این ورطه حساس که دولت به کمک آحاد جامعه برای اجرای این طرح عظیم ملی نیاز دارد،وقت را برای انتقام مناسب دیده و در صددضربه به دولت بر می آیند.

شیاطینی که به تعبیر رییس جمهور شجاع و بی باک منافع خود را در خطر می بینند وبا کوته فکری آخرت خود را ویران می کنند وسعی در صدمه وارد کردن به وجهه این طرح عظیم وعدالت محور می کنند.

مخالفان عجله کردند، هدفمند کردن یارانه‌ها آغاز شد

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=66149

جزييات جديدي از سناريوي زمين زدن هدفمندي يارانه ها

http://www.bultannews.com/fa/pages/?cid=31437

 

تلاش برای اخلال در هدفمند کردن یارانه‌ها

http://mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=12188

 

عــدالت مطرح شـده زمینـه سـاز عــدالت وعـده داده شــده

عزيزان من، امروز دورانشان (جبهه دشمن)به پايان رسيده و اين مسئوليت ما و علما را مضاعف مي كند. همة اين عالم خلق شده است براي اينكه روزي در سرتاسر زمين دين خدا و ارزشهاي الهي و حاكم بشود و كرامت انسان احيا بشود. عدالت، محبت، برادري و عشق حاكم بشود و اين نيازمند دو امر است و هر دو بر عهدة ماست؛

اول اينكه بايد همين انديشه را تبيين كنيم و به دنيا معرفي كنيم.....

اگر ما موفق بشويم عدالت و اخلاق را دو گام جلو ببريم، ببينيد چه خواهد شد. و اين هم مأموريت دوم ماست و باز اتفاقاً در اينجا علما در ساختن جامعة اسلامي و متعالي نقش كليدي دارند.
عزيزان من، هر دوي اينها در گرو حقيقت بالاتري است كه اگر آن نباشد هيچ يك از اين دو به جايي نخواهد رسيد. آن حقيقت بالا كجاست؟ همان چيزي كه روح، آرمان و غايت هستي است. همان چيزي كه بشر چند هزار سال منتظر اوست. همان چيزي كه همة انبياي الهي وعده داده اند؛ يعني برپايي حكومت جهاني به دست مولايمان حضرت مهدي (عج) است. او كه فرزند پيامبر ماست؛ البته پيامبر ما يعني پيامبر همة عالم.

عزيزان من، آنچه كه به كار ما روح، اثر و جهت مي دهد، ميزان ارتباط با اين حقيقت است. اصلاً بدون ارتباط با اين حقيقت عمل صالحي اتفاق نمي افتد. محال است كسي بتواند كار صالحي را انجام بدهد. نشدني است. خداي متعال مسير خيرات و عمل صالح و حيات واقعي را از اين طريق قرار داده است. چقدر دلمان متصل به امام است، همان مقدار موفق به عمل صالحيم، همان قدر كلام ما نافذ است و همان مقدار عمل ما تأثيرگذار است.
....

يارانه را حكومت بايد به جايي بدهد كه نياز هست. جايي بدهد كه خلأها را پر كند و فاصله را از بين بردارد. عدالت را برپا كند. نه اينكه يارانه را جوري بدهد كه خودش ضدعدالت بشود.سخنراني رییس جمهوردر ديدار با علما و روحانيون خراسان شمالي - مهر 88

دونقطه برجسته انتظار : امید و عدالت

اين تصادف هم تصادف جالب توجهى است كه اين روزها با نيمه‏ى شعبان و ولادت حضرت حجت (سلام اللَّه عليه و عجّل اللَّه تعالى له الفرج) مصادف شده است؛ چون خصوصيت نيمه‏ى شعبان و جشن ولادت حضرت بقية اللَّه (ارواحنا فداه) عبارتست از اميد و عدالت. دو نقطه‏ى برجسته‏اى كه در انتظار ما و جشن‏گيرى ما براى نيمه‏ى شعبان وجود دارد، يكى مسئله‏ى اميدزايى است كه نويد اين ولادت و آينده‏اى كه بر اثر اين ولادت، دنياى بشر در انتظار آن است، خود اين اميدزاست؛ و ديگر اين‏كه در آن جهانى كه پس از آمدن آن بزرگوار شكل خواهد گرفت، برجسته‏ترين خط، خط عدالت است. شما وقتى در همه‏ى روايات و آثارى كه راجع به آن بزرگوار و راجع به آن دوران آمده نگاه مى‏كنيد، مى‏بينيد اغلب تكيه بر روى اين نيست كه مردم در آن دوران ديندار مى‏شوند - با اينكه ديندار هم مى‏شوند - بلكه تكيه بر روى اين است كه مردم در آن وقت برخوردار از عدالت مى‏شوند و قسط و عدل اقامه مى‏شود؛ اين مطلب در دعاها و زيارتهاى آن بزرگوار و روايات هست. يعنى نقطه‏ى برجسته در آن آينده‏ى پر از نويد، عبارتست از عدالت؛ بشر تشنه‏ى عدالت است.
شما هم دولتى هستيد كه اين دو خصوصيت را جزو شعارها و برنامه‏هاى عملكرد خودتان قرار داده‏ايد؛ هم به مردم اميد مى‏دهيد، هم وعده‏ى عدالت مى‏دهيد. همان اميد هم به خاطر اين است كه شما پرچم عدالت را بلند كرده‏ايد و دم از عدالت مى‏زنيد. حقيقتاً هم خلأ امروز دنيا، بيش از همه چيز خلأ عدالت است. در كشور و جامعه‏ى خود ما هم بيشترين چيزى كه اين جامعه تشنه‏ى اوست، عبارت است از عدالت. وقتى ما به مشكلات، كمبودها، توقعات و انتظارات مردم و آرزوهاى بلندى كه در ذهن خود ما براى مردم هست، نگاه مى‏كنيم، مى‏بينيم تقريباً همه‏ى اينها برمى‏گردد به مسئله‏ى تأمين عدالت؛ كه اگر عدالت تأمين بشود، همه‏ى اين چيزها حل خواهد شد. شما عدالت را مطرح كرديد، خيلى خوب است. البته ممكن است در اين وادى طولانى و پرخطر و دشوار، شما بتوانيد قدمهايى را طى كنيد؛ ممكن است تا پايان راه، عمرهاى ما يا فرصتهاى خدمتگزارى كفاف ندهد؛ اما همين قدمى كه مى‏گذاريد و جهتى كه اتخاذ كرده‏ايد، بسيار باارزش و زنده‏كننده‏ى اين شعار است. بنابراين امسال، تصادف هيأت دولت و اين هفته‏ى مبارك با نيمه‏ى شعبان يك تصادف دلنشينى است و معناهايى را در ذهن انسان تداعى مى‏كند.
بيانات امام خامنه ای در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت به مناسبت هفته دولت - شهریور 86

ولی امر مسلمین تقارن هفته دولت و روز میلاد منجی عادل بشر را به فال نیک گرفته و بیان می دارند،این تقارن زیبا معناهایی را در ذهن تداعی می کند.

به راستی چه معنایی غیر از اینکه راهی که دارد طی می شود،میانه ی مسیری است که آرمان شهرِ شیعیان،حکومت مهدوی را زمینه ساز است ودر پی خود دارد؟

امروز نام ايران با خداپرستي، عدالت، ايستادگي در برابر ظالمان، حمايت از مظلومان، احترام و كرامت براي همه انسان‌ها بر هم زدن معادلات ظالمانه جهاني مترادف شده است و ايران به عنوان پايگاه مستحكم و پرچم بلند امام عصر(عج) مطرح است و جهانيان به سرعت به سمت ايران در حال حركت هستند.چهارشنبه 5 خرداد 1389 - رييس‌جمهور در ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران: كرمان

قدمهایی بر سوی ظهور برداشته می شود که امید وعدالت را در فضای جامعه پراکنده و شمیم خوش عدالت طلبی را در روح جامعه تزریق می کند ،گامهایی بزرگ و مهم که پس از سالها فرامین بر زمین مانده خمینی کبیر وخلف صالحش امام خامنه ای را راس هدف خود قرار داده، گامهایی که توسط رئیس جمهوری برداشته می شود که گفتمان علوی تبار ومهدوی نشان مساوات وکرامت انسانی را سرلوحه اهداف خود قرار داده و در مسیر ولایت به عهد خود به عدالت گام بر می دارد.این دولت  حتی به اذعان متفکران غربی وصاحب نظران سیاسی تمام تلاش خود را برای زمینه سازی آمدن امام مهدی عج شیعیان انجام می دهد و به راستی که شایسته است که از سوی نائب مولا ،امام زمان عج تداعی کننده آرمان مهدوی خطاب شود. آیا شعیب بن صالح ذکرشده در روایات همان کسی نیست که سردارامام زمان عج است و برای ظهور او مقدمه سازی می کند ؟

امام زمان(عج) خود را بر بشريت تحميل نخواهد كرد او حقيقتي است كه بايد انسان ها او را بخواهند در اين صورت است كه خواهد آمد اگركسي او را دوست دارد بايد كاري كند همه او را بطلبند و از او دعوت كنند كه بيايد. او مي آيد تا برادري ، صلح و محبت را تقويت كند بنابراين مومنان مي توانند با اصلاح خود و محيطشان ،مطالبه عدالت و دعا براي امام زمان (عج) در ظهور ايشان تعجيل ايجاد كنند.مصاحبه دکتراحمدی نژاد با شبكه «الان» امارات

و چه برازنده است لقبی که علمدار ولایت به سردار خود می دهد که شما "پرچم دار عدالت" هستید. و چه زیباست ، به برکت نام امام حسین ع ، جامعه  ای که منتظر ظهور آن عدالت گسترحقیقی ست ، قدم به قدم تا رسیدن به قله اجرای عدالت درتمام جهان نزدیک می شود. به یقین ایران با اجرای عدالت همان آرمانشهری خواهد شد که الگوی تمام جهان درمسیر عدالت خواهد بود و به یقین آنروز که  این ملت رشید ،استحقاق درمیان گرفتن نگین زیبای مهدی فاطمه ارواحنافداه را درمیان خود پیداکند روز به روز نزدیک تر می شود و یقینا با حضور اوست که عدالت درتمام جهان برپامی شود و وعده خداوند حق و گفتار اولیاء او حق است .همانگونه که امیرمومنان حضرت علی علیه السلام به سالارشهیدان امام حسین علیه السلام فرمود: ای حسین! نهمین فرزند تو، قیام كننده به حق است. او دین را آشكار می كند و عدالت را می گستراند».و آن روز بسیار نزدیک است.

 

اللهم عجل لولیک الفرج و اجعلنامن خیرانصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه.

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #653 اصلاح طرح لبخند 1398-10-23 12:23

کهتر نمی توانم با این مقاله تغار یا موافقت کنم چون خرد کافی درون زمینه این مقاله و بلاگ ندارم
نقل قول کردن
0 #652 محمد 1390-01-05 19:48
یک سری به سایت اقای مکارم شیرازی بزنید قسمت اخبار و بیانیه
نقل قول کردن
0 #651 امیرحسین 1389-11-09 10:55
اگه بنپتونی اینو با فوتوشاپ تغییرش بدی بد نمیشه من خودم از یه جایی پیداش کردم منتها وقتشو ندارم
نقل قول کردن
+1 #650 علی 1389-10-22 15:34
با این حساب کشور های غربی، انگلیس، آلمان، آمریکا و .. و یا کافر هایی مثل ژاپن و چین و کره ... که سال ها قبل از ما اقدام به هدفمند کردن یارانه ها کرده اند، بسیار به ظهور حضرت کمک کرده اند. خدا خیرشان بدهد!!
بنازم به این استدلال و دلیل علمی!!
نقل قول کردن
+1 #649 یوسف 1389-10-14 22:42
دانشگاه آزاد و یارانه ها

در این نظر سنجی شرکت کنید

hec-malayer.blogfa.com/page/yaraneha.aspx
نقل قول کردن
+2 #648 پویا 1389-10-11 21:24
ظهور بسیار نزدیک است
نقل قول کردن
+2 #647 پویا 1389-10-11 21:21
=D> :-? به نقل از علي:
به نقل از احمد سبحان:
[quote name="احمد سبحان"]در آستانه روز 9 دی
مرگ بر....

مرگ بر موسوی و کروبی و خاتمی و خویینی ها و مهدی هاشمی و فایزه هاشمی و موسوی خویینی ها و مهاجرانی و اکبر گنجی و سازگارا و بهزاد نبوی و علی مطهری و منتظری و صانعی و علیمحمد دستغیب و کدیور و شجریان و مخملباف و مسعود رجوی و مریم رجوی و بنی صدر و.....

شما هم اگه کسی رو یادتون میاد به لیست اضافه کنید ;)

من تا اینجا نوشتم بعضی ها رو هم ننوشتم تا شما اضافه کنید و توی صوابش شریک باشید :D

lمرگ بر علیرضا نوری زاده و رضا نصف پهلوی و فرح دیبا و اشرف پهلوی .هاشمی رفسنجانی و محسن رضایی هم منتظر باشند.
نقل قول کردن
+4 #646 علي 1389-10-07 14:20
به نقل از alimohammad:
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن
خدایا، ولىّ‏ ات حضرت حجّه بن الحسن

صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ
که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد

فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ
در این لحظه و در تمام لحظات

وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً
سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش،

حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"
تا او را به صورتى که خوشایند اوست ساکن زمین گردانیده،
و مدّت زمان طولانى در آن بهره‏مند سازى

آمين يا رب العالمين
نقل قول کردن
+2 #645 alimohammad 1389-10-07 10:51
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن
خدایا، ولىّ‏ ات حضرت حجّه بن الحسن

صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ
که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد

فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ
در این لحظه و در تمام لحظات

وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً
سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش،

حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"
تا او را به صورتى که خوشایند اوست ساکن زمین گردانیده،
و مدّت زمان طولانى در آن بهره‏مند سازى
نقل قول کردن
0 #644 سیدهادی 1389-10-07 00:08
به نقل از قاسم نصراله:
سلام دوستان عزيز @};-

در رابطه با مرگ ملك عبداله

ديروز كه با يكي از دوستانم كه از نيروهاي زير مجموعه آقاي تائب مي باشد صحبت مي كردم پرسيدم از ملك عبداله چه خبر داري؟

گفت مسئله بسيار ساده است نه پيچيده و مبهم به اين دليل كه با اين مرضي كه گرفته و ديگر قادر به برآورده كردن خواسته هاي آمريكا نبود مهره سوخته به حساب مي آمد وقتي بندر بن سلطان رو وارد كردند يعني طراحي كودتا از قبل صورت گرفته و وقتي ملك عبداله رو از عربستان جهت مداوا به آمريكا بردند يعني مي خواهند سر به نيستش كند آيا بندر بن سلطان نمي تونه همون غلامه يا نيروي زيردست ملك عبداله باشه ؟ گفتم چرا .
گفت نمونه اش رو هم قبلا" ديديم وقتي ياسر عرفات ديگه بدرد نخور شد جهت مداوا بردندش فرانسه و سر به نيستش كردند و محمود عباس رو گذاشتند كه چند سالي است مردم مظلوم فلسطين و منطقه رو سر كار گذاشته ، منتها ابهامي كه درمورد ملك عبداله است اينه كه نمي دونيم كارش رو تموم كردند يا نه ولي قطعا" اين كار را خواهند كرد . اينه اون تضميني كه تو حديث شريف ازش صحبت ميشه .
اميدوارم نكته خوبي باشه و مثمر ثمر و شادي بخش و زياد عجله نكنيم .

دوستان اگه میتونن سخنرانی آقای مهدی تائب رو تو شب عاشورا تو هیات محبان الحسین ، پیدا کنن و بزارن رو سایت .
ایشون تو سخنرانیشون علنا گفتن که دیگه کار تمومه ، ما منتظر مرگ عبدالله بودیم که الحمدالله یا مرده یا در حال موت ....
نقل قول کردن
+2 #642 .u313.ir 1389-10-06 15:31
.u313.ir ۱۳۸۹-۱۰-۰۵ ۱۷:۰۷
با سلام
دوستان عزیز،یک نکته را فراموش کردید و اون اینکه از کجا معلوم که عبدالله حجاز ،واقعا یک روز قبل از عرفه امسال ، به درک واصل شده که حالا ما منتظر اون چهل روز باشیم که مثلا 5 دیماه 1389 باشه.......!!!!؟؟؟؟(89/10/05).
شاید هنوز در قید حیاته ،و دارن روی کم و کیف مرگ اون(کشتن) فکر میکنند.
نقل قول کردن
0 #641 مهدی سامنی 1389-10-06 15:30
سلام

ما 9 دی راهپیمایی داریم ؟
نقل قول کردن
+1 #640 یوسف -تاریخ و آینده- 1389-10-06 15:25
راستی . . . نهم دی بر همگان مبارک @};-

تقدیم به کسی که به نامش آلرژی دارم : هاشمی برهمایی :

نقل قول کردن
+3 #639 یوسف -تاریخ و آینده- 1389-10-06 15:15
قابل توجه اونهایی که هنوز هم فکر می کنند این عصر آخرالزمان نیست !

هتک حرمت مجدد قرآن در آمریکا با حضور "تری جونز"




"تری جونز" کشیش افراطی که در بین مسیحیان قبطی بود، با خواندن آیاتی از قرآن، این کتاب آسمانی و بویژه سوره انفال را تحریک کننده ای برای نفرت و خشونت دانست و پس از آن شروع به پاره کردن صفحه های قرآن کرد و آن را به زمین ریخت و یک زن مسیحی نیز روی قرآن پاره پاره شده پا گذاشت.
نقل قول کردن
0 #638 یوسف 1389-10-06 14:39
به نقل از یوسف -تاریخ و آینده-:
تمجید محسن رضایی از اقدام شجاعانه احمدی‌نژاد!


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه هدفمندسازی یارانه‌ها در برنامه همه دولت‌ها بوده است، گفت: امروز دولت احمدی‌نژاد اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را شجاعانه آغاز کرده است.




بله که غیر دکتر احمدی نژاد کسی جرات انجامش رو نداشت !

با سلام
با آنکه تعریف از زبان رقیب زیباست
اما بدانید که
لابد میخاد بعد از این تعریف یه انتقاد اساسی از دولت کنه
حالا ببینید ....
والله اعلم
نقل قول کردن
-1 #637 احمد سبحان 1389-10-06 14:30
به نقل از احمد سبحان:
در آستانه روز 9 دی
مرگ بر....

مرگ بر موسوی و کروبی و خاتمی و خویینی ها و مهدی هاشمی و فایزه هاشمی و موسوی خویینی ها و مهاجرانی و اکبر گنجی و سازگارا و بهزاد نبوی و علی مطهری و منتظری و صانعی و علیمحمد دستغیب و کدیور و شجریان و مخملباف و مسعود رجوی و مریم رجوی و بنی صدر و.....

شما هم اگه کسی رو یادتون میاد به لیست اضافه کنید ;)

من تا اینجا نوشتم بعضی ها رو هم ننوشتم تا شما اضافه کنید و توی صوابش شریک باشید :D
نقل قول کردن
+3 #636 احمد سبحان 1389-10-06 14:29
در آستانه روز 9 دی
مرگ بر....

مرگ بر موسوی و کروبی و خاتمی و خویینی ها و مهدی هاشمی و فایزه هاشمی و موسوی خویینی ها و مهاجرانی و اکبر گنجی و سازگارا و بهزاد نبوی و علی مطهری و منتظری و صانعی و علیمحمد دستغیب و کدیور و شجریان و مخملباف و مسعود رجوی و مریم رجوی و بنی صدر و.....

شما هم اگه کسی رو یادتون میاد به لیست اضافه کنید ;)
نقل قول کردن
+3 #635 بشارت 1389-10-06 13:46
اولین بیعت کننده با امام زمان(عج)
از روایات رسیده از جانب معصومین(ع) چنین استفاده می شود که اوّلین کسی با حضرت مهدی(عج) بیعت کرد و به دست مبارک آن جناب بوسه می زند، حضرت جبرییل امین فرشته مقرّب الهی است.
مفضّل بن عمر از امام صادق(ع) روایت کرده است که فرمود: آنگاه که خداوند به حضرت قائم(عج) اجازه خروج دهد، آن حضرت به منبر رود، پس مردم را به سوی خویش دعوت کند و به خداوند سوگندشان دهد و به حق خویش آنها را بخواند و به این که بین ایشان و روش رسول خدا(ص) رفتار کند و به کردار آن حضرت عمل کند.

آنگاه خداوند جبرییل را می فرستد که نزد او بیاید، جبرییل در حجر اسماعیل نزد آن حضرت می آید و می گوید: به چه چیز مردم را می خوانی؟ حضرت قائم(عج) دعوت خود را به او خبر دهد. جبرییل می گوید: من نخستین کسی هستم که با تو بیعت می نمایم، دست خویش را برای بیعت باز کن، پس دست به دست آن حضرت گذارد و متجاوز از سیصد و ده مرد نزد او بیایند و با او بیعت نمایند و در مکه می ماند تا یارانش به 10 هزار نفر برسد، سپس از آنجا به مدینه رهسپار شود.(۱)

همچنین نقل شده است که حضرت قائم(عج) پشت به حرم (خانه کعبه) می دهد و دست خود را دراز می کند مثل دست موسی ... آنگاه می فرمایند: این دست خداست و از جانب خداست و به امر خدا کشیده شد و این آیه را تلاوت می کند :ان الذین یبایعونک انما یبایعون الله یدالله فوق ایدیهم، فمن نکث فانما ینکث علی نفسه ... . پس اول کسی که دست آن حضرت را می بوسد جبرییل است و با آن جناب بیعت می نماید و پشت سر او فرشتگان و نجبای جنّ و نقیبان آن حضرت بیعت می کنند. (۲)

منابع:
۱-مهدی موعود، ترجمه و نگارش علی دوانی، ص۱۱۵۴
۲-اسرار العقائد، ج ۲، ص ۱۰۰ به نقل از کتاب "یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان(عج)"، از علیرضا رجالی تهرانی،‌ انتشارات نبوت
www.bfnews.ir/vdcgzn9w.ak9yz4prra.html
نقل قول کردن
+1 #634 بشارت 1389-10-06 13:44
آیت الله مصباح یزدی:
صدا و سیما باید رضایت خداوند را بیشتر از مخاطب در نظر بگیرد
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی گفت: باید قبل از ورود در بحث به مفرد آن وارد شده تا بیشتر اشکالات رفع و سوء تفاهمی پیش نیاید.

وی افزود: تعبیر دین دایره وسیعی دارد و از باورهای انسان شروع تا ارزشهای اخلاقی، حقوقی، سیاسی و مسائل اعتقادی و اجتماعی همه را در بر می گیرد.

آیت الله مصباح در ادامه بیان کرد: رابطه دین و رسانه بسیار ساده است و دلیل این رابطه را نباید تقاضای مردم دید.

وی دینی که به معنای بیننده باشد را رد کرد و گفت: اگر دین به معنای بیننده باشد مکافات های متمادی در پیش دارد و برای مسئولین فرهنگیٰ مسئولیت ایجاد کرده و قیامتی در کار است.

آیت الله مصباح افزود: در ساخت برنامه های رسانه فقط علاقه مردم مطرح نیست و باید خدار را در نظر گرفت و باید برنامه ریزی صورت پذیرد که مردم در عالم ابدی نیز شاد باشند.

وی عنوان کرد: صرفا شاد بودن مردم مطرح نیست و باید به شادی آخرت انسانها نیز اهمیت داده شود و نگوییم « چو فردا شود فکر فردا کنیم»

وی اظهارداشت: این عمر صد ساله مانند جنینی است که باید خود را برای تولد آخرت مهیا سازد و باید بدانیم بینش دینی با بینش غیر دینی متفاوت است.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآورشد: مسئولین صدا و سیما در مقابل مردمٰ مجلس و دولت مسئول نیستند و قبل از آن باید بدانند در مقابل خداوند مسئولیت دارند و باید برنامه ای برای شادی آخرت افراد بسازند.
نقل قول کردن
+2 #633 بشارت 1389-10-06 13:31
حمله‏ی صهیونیست‌ها به شیعیان شیلی
abna.ir/data.asp?lang=1&id=218549

به علت ترس از نشر آموزه‏های شیعی
ایالت سلانگور مالزی زندان ویژه شیعیان می‏سازد
abna.ir/data.asp?lang=1&id=218647

نظر ميرباقري درباره تصوير حضرت عباس (ع) و آغاز دوباره‏ی بحث تكراري
در حالی که مسوولان صدا و سیما از نشان ندادن چهره مبارک حضرت عباس(ع) در یریال مختارنامه خبر داده‏اند، كارگردان این مجموعه تلويزيوني در اظهاراتی عجیب گفت: اين امر مسأله ساده‌اي نيست و بايد مديريتش كنيم!
abna.ir/data.asp?lang=1&id=218575
نقل قول کردن
+2 #632 بشارت 1389-10-06 13:29
دستگيري3جاسوس جديد رژيم صهيونيستي در لبنان
به گزارش روزنامه "النهار " لبنان، طرف‌هاي امنيتي لبنان سه متهم به جاسوسي براي رژيم صهيونيستي را هفته گذشته در منطقه بقاع غربي دستگير كردند كه يكي از آنها به تازگي از كانادا وارد لبنان شده بود و به طور مستمر به لبنان رفت و آمد داشت.
اين روزنامه افزود: نيروهاي امنيتي لبنان همچنين تجهيزات تازه جاسوسي رژيم صهيونيستي را در منطقه "جبل تومات نيحا " كشف كردند كه حزب‌الله در برچيدن اين تجهيزات با سازمان اطلاعات ارتش لبنان همكاري كرد.
نيروهاي امنيتي لبنان اخيرا نيز در دو منطقه "الباروك " و "جبل صنين "تجهيزات جاسوسي رژيم صهيونيستي را كشف كردند.
تاكنون چندين شبكه جاسوسي رژيم صهيونيستي در لبنان كشف و شمار زيادي از جاسوسان اين رژيم در لبنان دستگير شده‌اند.
نقل قول کردن
+2 #631 بشارت 1389-10-06 13:23
اعتراض شدید علامه مصباح یزدی به سیمای ضرغامی
....
آنروز یامین پور حیا کرد و خطاب به حضرت علامه مصباح نگفت که علت تعطیلی برنامه "دیروز امروز فردا" و آغاز مجدد آن با سبک و اجرایی که نشان از " دیروز، دیروز و بازهم دیروز" دارد، درست از همان علتی نشات می گیرد که مسئولین صدا و سیما از ترس آنها و ایادی داخلیشان در رسانه ملی، سخنرانی های شما( علامه مصباح) را یا پخش نمی کنند.
www.bibaknews.com/fa/pages/?cid=9081
نقل قول کردن
+4 #630 احمد سبحان 1389-10-06 13:13
دوستان از من میشنوید این سخنرانی رو دانلود کنید و چند بار گوش کنید .درباره بصیرت و ولایت پذیری در زمان فتنه ها هستش

modafeclip.com/1864872.htm

دوباره میگم: از دست ندید
نقل قول کردن
+2 #629 بشارت 1389-10-06 13:10
در تحقیقی که موسسه صهیونیستی " سایمون وزنتال" آمریکا به مناسبت سال نوی میلادی منتشر کرد، نام 10 شخصیت سیاسی ورسانه ای جهانی که آزار دهنده ترین جملات را علیه صهیونیستها به زبان رانده اند را در ذیل می آید.
در این میان خانم " هلن توماس" خبرنگار کارکشته وقدیمی ترین خبرنگار (وقت) فعال در کاخ سفید در راس این لیست قرار دارد وبعد از وی نام شخصیت هایی همچون اولیور استون کارگردان مشهور آمریکایی ومهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی قرار دارند.
به اعتقاد تحلیلگران این موسسه، گفته های خانم توماس در مه گذشته که از یهودیان خواسته بود فلسطین اشغالی را ترک وبه وطن اصلیشان در آلمان ، لهستان ، آمریکا وغیره بازگردند را آزرده ترین جملات طی سال 2010 توصیف کرده اما خاطر نشان کردند که این جملات برای وی بسیار گران تمام شد واین زن 90 ساله مجبور شد به خاطر فشارهای بعد از این گفته ها که از سوی لابی حامی صهیونیستها در واشنگتن وارد شد از شغل خود کناره گیری کند.
در رتبه دوم این لیست اولیور استون قرار دارد که ژوئن گذشته اعلام کرد:" توجه به هلوکاست به یهودیان دارندگان بزرگترین لابی در ایالات متحده برای قبضه کردن رسانه ها کمک می کند" ، او در بخش دیگری از سخنان خود گفته بود : "اسرائیل سیاست خارجی آمریکا را برای سالها به تباهی کشانده است" .
به گفته این موسسه جملات استون هم برایش واکنش های خشمگینانه ای را به ارمغان آورد.
مهاتیر محمد هم به این دلیل در رتبه سوم این لیست قرار گرفت که از وی نقل شد: یهودیان همواره مشکلی برای کشورهای اروپایی بودند، هر از چندگاهی منزوی شده وکشته می شدند، آنها حتی بعد از کشتار نازی ها هم زنده ماندند تا منبع مشکلات بزرگتری برای جهان گردند".
در رتبه چهارم این لیست المتوکل طه قرار دارد، او معاون وزیر اطلاع رسانی تشکیلات خود گردان است که در رابطه با صهیونیستها گفت : یهودیان هیچ ارتباط تاریخی یا دینی با حرم قدسی ودیوار براق ندارند ، دیواری که آنها بر آن نام دیوار ندبه گذارده اند.
در رتبه پنجم این لیست مدیر اجرایی بانک مرکزی آلمان قرار گرفته است، "تیلو سرازین" سال 2010 گفته بود " هر یهودی ژنی دارد که او را از بقیه مردم متفاوت می سازد".
نقل قول کردن
+2 #628 احمد سبحان 1389-10-06 12:59
به نقل از مالک اشتر:
چون عده ای منتظر خبر مرگ این ملعون هستن من این بشارت را عرض می کنم
.....
سال 81 از شدت سختی زندگی یک سوال ناخود اگاه از یکی از بزرگان اولیا پرسیدم که ..
ایا پس پرده خبری هست من خیلی دارم اذیت می شم
ایشان با لبخند فرمودن پس پرده خیلی خبر ها است و یک دستور اختصاصی دادن و پیش بینی هایی راجع من کردن که بماند
..
من بعدا متوجه شدم ان خبر ها ظهور است وبه ارامی مقدمات دارد فراهم می شه با این حساب زیاد عجله نکنید

مثلا چه اشکال دارد تا فراهم شدن بقیه مقدمات مرگ این ملعون روی مرز کما بماند مثل مرگ شارون ...تا این اندازه هم خودش یه دلگرمی هست ..
بابا من هشت سال که فکر می کنم این هفته ..این ماه یا حداکثر این سال یه خبری می شه .. ولی بله می شه منتها به ارامی این را هم بگم خیلیها منتظر ن و اماده شان کردن حتی به زور تقدیر سخت اماده شان کردن


داداشم میگفت چندین سال پیش بهلول(عارف مشهور) اومده بوده دبیرستانشون(یا دانشگاهشون دقیق یادم نیست)بعد دادشم به صورت خصوصی ازش سوال کرده بود کی امام زمان ظهور میکنه؟ و خلاصه اصرار کرده بود.اون عارف بزرگوار هم گفته بود از 4 سال دیگه نشانه های ظهور نمایان میشه.میگفت داداشم میگه بعد چهار سال آمریکا به عراق حمله کرد و...
نقل قول کردن
+2 #627 احمد سبحان 1389-10-06 12:54
به نقل از قاسم نصراله:
سلام دوستان عزيز @};-

در رابطه با مرگ ملك عبداله

ديروز كه با يكي از دوستانم كه از نيروهاي زير مجموعه آقاي تائب مي باشد صحبت مي كردم پرسيدم از ملك عبداله چه خبر داري؟

گفت مسئله بسيار ساده است نه پيچيده و مبهم به اين دليل كه با اين مرضي كه گرفته و ديگر قادر به برآورده كردن خواسته هاي آمريكا نبود مهره سوخته به حساب مي آمد وقتي بندر بن سلطان رو وارد كردند يعني طراحي كودتا از قبل صورت گرفته و وقتي ملك عبداله رو از عربستان جهت مداوا به آمريكا بردند يعني مي خواهند سر به نيستش كند آيا بندر بن سلطان نمي تونه همون غلامه يا نيروي زيردست ملك عبداله باشه ؟ گفتم چرا .
گفت نمونه اش رو هم قبلا" ديديم وقتي ياسر عرفات ديگه بدرد نخور شد جهت مداوا بردندش فرانسه و سر به نيستش كردند و محمود عباس رو گذاشتند كه چند سالي است مردم مظلوم فلسطين و منطقه رو سر كار گذاشته ، منتها ابهامي كه درمورد ملك عبداله است اينه كه نمي دونيم كارش رو تموم كردند يا نه ولي قطعا" اين كار را خواهند كرد . اينه اون تضميني كه تو حديث شريف ازش صحبت ميشه .
اميدوارم نكته خوبي باشه و مثمر ثمر و شادي بخش و زياد عجله نكنيم .


واقعا نکته جالبی بود.دستتون درد نکنه.تا حالا به این نکته توجه نکره بودم
نقل قول کردن
+3 #626 علی رضایی 1389-10-06 12:49
سلام خدا قوت .

لینک مستند عصر ظهور

قسمت 1 - راز 2012
www.4shared.com/video/HQumoQ8C/2012.html

قسمت 2 - اسامه بن لادن
www.4shared.com/video/zIuo7jny/ben_ladan.html

قسمت 3 - سازمان شیعه
www.4shared.com/video/E2c6Eq3a/shi-e.html

قسمت 4 - جهان موعود
www.4shared.com/video/lpjO9WIi/__online.html

قسمت های بعدی در راهست.
نقل قول کردن
0 #625 امین 1389-10-06 12:29
دوست عزیز مالک اشتر میشه با این ایمیل تماس بگیرید

نقل قول کردن
+11 #624 قاسم نصراله 1389-10-06 12:04
سلام دوستان عزيز @};-

در رابطه با مرگ ملك عبداله

ديروز كه با يكي از دوستانم كه از نيروهاي زير مجموعه آقاي تائب مي باشد صحبت مي كردم پرسيدم از ملك عبداله چه خبر داري؟

گفت مسئله بسيار ساده است نه پيچيده و مبهم به اين دليل كه با اين مرضي كه گرفته و ديگر قادر به برآورده كردن خواسته هاي آمريكا نبود مهره سوخته به حساب مي آمد وقتي بندر بن سلطان رو وارد كردند يعني طراحي كودتا از قبل صورت گرفته و وقتي ملك عبداله رو از عربستان جهت مداوا به آمريكا بردند يعني مي خواهند سر به نيستش كند آيا بندر بن سلطان نمي تونه همون غلامه يا نيروي زيردست ملك عبداله باشه ؟ گفتم چرا .
گفت نمونه اش رو هم قبلا" ديديم وقتي ياسر عرفات ديگه بدرد نخور شد جهت مداوا بردندش فرانسه و سر به نيستش كردند و محمود عباس رو گذاشتند كه چند سالي است مردم مظلوم فلسطين و منطقه رو سر كار گذاشته ، منتها ابهامي كه درمورد ملك عبداله است اينه كه نمي دونيم كارش رو تموم كردند يا نه ولي قطعا" اين كار را خواهند كرد . اينه اون تضميني كه تو حديث شريف ازش صحبت ميشه .
اميدوارم نكته خوبي باشه و مثمر ثمر و شادي بخش و زياد عجله نكنيم .
نقل قول کردن
+3 #623 علی 1389-10-06 12:00
درد ما جز به ظهور تو درمان نشود
نقل قول کردن
+5 #622 بشارت 1389-10-06 11:42
برنامه 'دیروز امروز فردا' این هفته به جای یک شب، دو شب به روی آنتن خواهد رفت و 4 میهمان نام آشنا خواهد داشت.
این برنامه معمولا پنج شنبه شبها از شبکه سوم سیما پخش می شود اما این هفته برنامه "دیروز امروز فردا" هم چهارشنبه شب و هم پنج شنبه شب از این شبکه به روی آنتن خواهد رفت.

در برنامه چهارشنبه شب حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان و حجت الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید حضور خواهند داشت.

همچنین در برنامه پنج شنبه شب حسین صفار هرندی وزیر سابق ارشاد و حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخن خواهند گفت.
گفته می شود محور بحث های این هفته برنامه "دیروز امروز فردا" فتنه های دهه 70 و کالبدشکافی فتنه 88 و حماسه 9 دی خواهد بود.
نقل قول کردن
+9 #621 مجید شیرازی 1389-10-06 11:41
دوستان عزیز ظهر شرعی نزدیک است مبادا مشغولیات دنیا ما را از نماز اول وقت باز بدارد. خداوند همه ما را از نماز گزاران قرار دهد. التماس دعا.


خدایا به حق سوز دل حضرت زینب کبری(س) در فرج آقامون صاحب الزمان(عج) تعجیل بفرما! @};- @};- @};-
نقل قول کردن
+4 #620 بشارت 1389-10-06 11:30
نقل قول کردن
+5 #619 بشارت 1389-10-06 11:28
اعتراف دوباره لدين؛ شكست تاريخي سرويس‌هاي جاسوسي در ايران
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8910060537
نقل قول کردن
+3 #618 متولد نیمه خرداد 1389-10-06 11:27
حجت‌الاسلام قائم‌مقامی؛

دولت اصولگرا شرایط لازم را برای تدوین الگوی اسلامی-ایرانی فراهم کرده است

www.saharnews.ir/view-14113.html
نقل قول کردن
+4 #617 بشارت 1389-10-06 11:24
تبلیغات علیه اسرائیل در خیابانهای آمریکا + فیلم
www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=19753

اهالی شهر! این نقاشی به زودی از تهران پاک خواهد شد+عکس
www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=21026
نقل قول کردن
+3 #616 مجید شیرازی 1389-10-06 11:20
عکس های جدید از اشرار جنوب شرق ایران
نقل قول کردن
+4 #615 شاهرخl 1389-10-06 11:17
آیا سفرهمزمان فرستادگان ویژه به اردن و یمن، ارتباطی با ظهور دارد؟

در برخی روایات مربوط به علائم ظهور كه به شدت مورد توجه این حلقه می باشد، از اردن و یمن و نقش دولتهای این دو كشور در ظهور سخن به میان آمده است و همچنین مرگ فردی به نام عبدالله به عنوان حاكم حجاز در شرایطی كه ملك عبدالله پادشاه عربستان در بستر به سر می برد و برخی منابع مورد علاقه حلقه مذكور خبر از شناسایی سفیانی می دهند، زمینه تصور فرارسیدن زمان ظهور را برای برخی پدید آورده است


سفر اسفندیار مشایی و حمید بقایی، فرستادگان ویژه آقای احمدی نژاد به اردن و یمن، با توجه به اعتقادات ویژه این محفل درباره ظهور امام زمان (عج) سوالاتی را درباره علت این سفرها برانگیخته است.
به گزارش خبرنگار «آینده»، در فاصله چند روز و در یك اقدام غیرمتعارف، اسفندیار رحیم مشایی، قدرتمندترین فرد دولت كه از نظر احمدی نژاد اسلام شناسی بزرگ است، به همراه پیام ویژه احمدی نژاد به اردن هاشمی سفر كرده و با پادشاه این كشور ملاقات كرد.
در فاصله چند روز حمید بقایی، نزدیكترین فرد به مشایی و جانشین وی در سازمان میراث فرهنگی نیز دقیقا با همین عنوان، حامل پیام ویژه احمدی نژاد برای رییس جمهور یمن در سفر به این كشور شد.
این اقدامات در حالی رخ داد كه در شرایط فعلی، تحول خاصی در رابطه ایران و این كشورها كه نه دارای مرز مشترك و نه دارای مسائل خاص دوطرفه‌ای با ایران هستند، رخ نداده و در موضوع فلسطین هم اكنون لبنان و سوریه كانون تحولات دیپلماتیك هستند و در موضوع یمن نیز ناآرامی های داخلی این كشور مدتهاست فروكش كرده است.
این درحالی است كه در برخی روایات مربوط به علائم ظهور كه به شدت مورد توجه این حلقه می باشد، از اردن و یمن و نقش دولتهای این دو كشور در ظهور سخن به میان آمده است و همچنین مرگ فردی به نام عبدالله به عنوان حاكم حجاز در شرایطی كه ملك عبدالله پادشاه عربستان در بستر به سر می برد و برخی منابع مورد علاقه حلقه مذكور خبر از شناسایی سفیانی می دهند، زمینه تصور فرارسیدن زمان ظهور را برای برخی پدید آورده است.
در این شرایط مشخص نیست اقدام غیرمترقبه و بی سابقه در اعزام دو فرستاده ویژه به اردن و یمن آیا با موضوع ظهور ارتباط دارد یا مساله ‌دیگری مطرح است.
نقل قول کردن
+5 #614 بشارت 1389-10-06 11:14
اردن در آستانه مرگ سياسي است
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8910051742

آماده‌باش صهيونيست‌ها براي مقابله با كاروان آسيايي شكست حصر غزه
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8910051561

تعطيلي 75 سايت در هفته‌هاي اخير توسط وزارت امنيت داخلي آمريكا
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8910051403
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (653)