رایحه ظهور

پاسخي مختصر به نقدها و تخريبهای صورت گرفته در باب فيلم مستند

(نویسنده : حجت الاسلام محسن آشتياني مسئول موسسه نگين سبز علوي)

چندیست که مستندی به نام " ظهور بسیار نزدیک است " توسط گروهی از جوانان مومن و انقلابی و معتقد به ولایت فقیه تهیه شده و با کمال ناباوری مشاهده کردیم در سطح وسیعی به صورت خودجوش و مردمی در مراکز های مذهبی تکثیر شده و دست به دست در بین مردم میگردد .

 

» ابتدای نظرات (672)

 

(نویسنده : حجت الاسلام محسن آشتياني مسئول موسسه نگين سبز علوي)

چندیست که مستندی به نام " ظهور بسیار نزدیک است " توسط گروهی از جوانان مومن و انقلابی و معتقد به ولایت فقیه تهیه شده و با کمال ناباوری مشاهده کردیم در سطح وسیعی به صورت خودجوش و مردمی در مراکز های مذهبی تکثیر شده و دست به دست در بین مردم میگردد .

این فیلم مستند در زمانی منتشر شد که هنوز اتفاقات و تحولات کشورهای عربی آغاز نشده بود و بسياري از بينندگان فيلم با کمال ناباوری مشاهده کردند که " بیداری اسلامی" که در کشورهای عربی- اسلامی با شدت آغاز شده است انعکاس فریاد زمینه سازی ظهور هست كه در فيلم مستند نيز مورد اشاره قرار گرفته است

این فیلم با سرعت تمام اکثریت خواص و عوام ملت ایران را تحت تاثیر قرار داده است و آنها را به فکر و تامل وا داشته است و در هر کوچه و خیابانی صحبت از این فیلم و محتوای آن میباشد

در محدوده زماني بعد از انتشار فيلم ، برخي از محافل ناجوانمردانه دست به تخریب فيلم و تهمت در مورد سازندگان و مباحث فیلم زدند که اکثرا تخریبهایی سیاسی بود که در جایگاهی نیستند که وقت با ارزش منتظران ظهور در جواب  گویی به این عده تلف شود اما برخی محافل علمی نقد و انتقاد هایی هر چند ضعیف نسبت به محتوای این فیلم داشتند  که با تشکر از حساسیت آنها نسبت به مباحث"مهدویت" که نکند تجربیات تلخ گذشته تکرار شود و عده ای ناامید شوند ، لازم میدانم برای رفع ابهام به وجود آمده مطالبی را به اظهار علاقه مندان و منتقدان برسانم:

1-  قطع نظر از گفته های بزرگانی همچون امام خمینی (ره) و آیت الله بهجت که خود به تنهایی یقین آور میباشد و این را میدانیم که امام خمینی نه سخنی بی مربوط و نه بیهوده گویی میکردند و نه جایی ثبت شده است که ایشان  مبالغه آمیز حرف  بزنند و  وقتی از چنین شخصیتی سخنی در باب این که ( انقلاب را به دست امام زمان میرسانیم) و یا ( برای سه ماموریت آمدم و سومین آنها دادن پرچم به دست صاحب زمان است) که در مستند مذکور نیز ذکر شده است حجت را بر ما تمام میکند مگر آن که منتقدین مدعی باشند که  سواد و علمشان بیشتر از امام خمینی(ره) میباشد !

با این وصف ما ملاک اصلی را روایات میدانیم و بیان بزرگان را موید میدانیم ولی سئوال این است : این همه روایات که در باره شخصیت های ظهور آمده است که  هیچ کس حق ورود به این مسئله را نداشته باشد؟و فقط برای این آمده است که در کتابها ذکر شود و خاک بخورد؟

2-در یکی از نقدها به این مستند ، سعی مي شود منابع روایی  استفاده شده زیر سئوال برود  و حتی اکثر روایات مربوط به شخصیت های سفیانی و  خراسانی و  شعيب ابن صالح ضعیف السند خوانده مي شود!

اما مگر مهمترین منابع شیعه اثنی عشری برای به دست آوردن روایات دسته اول ظهور و شناسایی آنان چه منابعی هستند؟
مهم ترین منابع مربوط به این بحث همان منابع مربوط به حضرت مهدی علیه السلام و غیبت اوست.

از این جمله سه کتاب کهن شیعه: الغیبه نعمانی (متوفای 360ق)، کمال الدین شیخ صدوق (متوفای 381ق) و الغیبه شیخ طوسی (متوفای 460ق) است. تقریبا هسته ی اصلی همه روایات ظهور و علائم را همین سه کتاب تشکیل می دهند؛ به خصوص که هر یک فصلی از کتاب خود را به نشانه های ظهور اختصاص داده اند.

سهم کتاب نعمانی در این موضوع بیشتر است، چون دو باب را به آن اختصاص داده، و در یکی از همه ی نشانه ها سخن گفته و 68 روایت نقل می کند و در باب دیگر به روایات «سفیانی» پرداخته است.

و همچنین در ارتباط با این که برخی منتقدین گفته بودند که منابع روایی این مستند بر پایه کتابهای متاخرین میباشد که نمیتوان زیاد روی آن حساب باز کرد باید در جواب گفت برای مثال کتاب عصر ظهور نوشته علامه کورانی که مکررا در مستند مذکور به کار رفته است با این که جزء کتابهای متاخرین هست اما منابع اصلی این کتاب ارزشمند، عبارتند از کمال الدین شیخ صدوق که از قدما میباشند و برای بیش از هزار سال قبل و همچنین نسخه خطی ابن حماد که قدیمی ترین نسخه و کتاب اهل سنت میباشد و بیش از هزار و دویست سال قدمت دارد.

یکی از انتقاداتی که نگارنده را به تعجب انداخت که یکی از به اصطلاح پژوهشگران مهدویت به موضوع  سید خراسانی  وارد کرده است که با جملات کلی مثل " در روایت مدح خاصی از خراسانی نشده است" و یا " او انسان وارسته و عالمی نیست!" و "خراسانی به خاطر امام زمان قیام نمیکند" و " او برای زمینه سازی ظهور حرکت نمیکند" و "روایات در مورد سید خراسانی ضعیف هستند!" این موضوع را رد کرده بود و اثبات سید خراسانی بودن برای آیت الله خامنه ای را تنقیص مقام برای ایشان به حساب آورده است!

گوینده این جملات غیر علمی قطعا میداند که شیخ طوسی(ره) که دو کتاب از کتب اربعه شیعه دوازده امامی متعلق به این شخصیت گرانقدر میباشد ، در کتاب  (( الغیبه)) خود که  سابقه اش به قرن 5 ه-ق برمیگردد در روایتی قوی سند از امام صادق (ع) نقل میکند:

(( آگاه باشید که ( آنها) سپاه خراسانی ، یاران حضرت مهدی(عج) هستند و زمینه سلطنت جهانی او را فراهم میکنند)) (262)

هر چند همین یک روایت برای ابطال فرضیات مورد نظر کفایت میکند اما برای یقین بیشتر به این موضوع به چند مورد از روایات قوی السند در کتب معتبر ((شیعه)) و چند مورد از روایات معتبر اهل سنت اشاره میکنیم:

تجلیل از خراسانی در روایات محکم شیعه:

1-  هنگامي كه پرچم هاي سياه از خراسان به راه افتاد به سويش بشتابيد ولو با سينه خيز رفتن بر روي برفها باشد ، كه صاحبان آن پرچم ها  طرفداران حق هستند ، آنها حق را مطالبه مي كنند ولي به آنها داده نمي شود ، نبرد مي كنند و پيروز مي شوند ، آنچه مي خواستند به آنها داده نمي شود ، نبرد مي كنند و پيروز مي شوند آنچه مي خواستند به آنها داده مي شود ولي آنها ديگر نمي پذيرند ، گويي با چشم خود مي بينم كه شمشيرها را حمايل كرده اند ، و پيش مي تازند تا پرچم ها را به مهدي(ع) تسليم  كنند ، آگاه باش كه آنها ياران مهدي اند و زمينه سلطنت جهاني او را فراهم مي سازند ، دلهاي آنها چون قطعات آهن است ، هنگامي كه پرچم هاي سياه را مشاهده كرديد كه از سوي مشرق به حركت درآمده فارسيان را گرامي بداريد كه دولت ما در ميان آنها مي باشد. غيبت شيخ طوسي ص 262

2-رسول اللَّه(ص): اى جعفر آيا نمى‏خواهى تو را بشارت دهم؟ آيا تو را باخبر نسازم؟ عرض كرد: چرا يا رسول اللَّه، آن حضرت فرمود: چند لحظه پيش جبرئيل نزد من بود و به من خبر داد كسى كه آن پرچم را به قائم مى‏سپارد از نسل تو است، آيا مى‏دانى او كيست؟ عرض كرد: نه، فرمود: او همان كسى است كه صورتش چون دينار است و دندانهايش چون شانه منظم و شمشيرش چون شعله آتش است، با خوارى داخل كوه مى‏شود و با عزّت از آن بيرون مى‏آيد، و جبرئيل و ميكائيل او را در ميان مى‏گيرند.
غيبت نعمانى-ترجمه غفارى، ص: 350

3- و خروج رجلٍ من ولد الحسين ابن علي

مردي از اولاد حسين پيش از ظهور حضرت مهدي قيام و انقلاب خواهد نمود
كمال الدين و اتمام النعمه، شيخ صدوق، با تحقيق علي اكبر غفاري، چ اسلامي، ج 1، ص 283.

4-فرمانده آنها مردي از تميم بنام شعيب بن صالح است ، بزرگ و كوچك شمشير به دست گرفته و وارد كارزار مي شوند ، سيد حسني (حسيني) كه صورتش چون ماه تابان است در اين نبرد شمشير مي زند. ، بحارالانوار ج 53 ص 15 و 35

تجلیل از خراسانی  در روایات محکم اهل سنت:

1-سفيانى دستور كشتار اهل كوفه و مدينه را مى دهد . در همين وقت پرچم هاى سياه از خراسان مى آيند . فرمانده كل ، جوانى(جوانمردي) از بنى هاشم است كه در دست راستش خالى دارد . خدا كار و راهش را آسان و هموار مى كند . در «تخوم» خراسان نبردى خواهد داشت . سيد هاشمى روانه رى مى شود و مردى از بنى تميم را براى جنگ با امويان به طرف اصطخر مى فرستد كه به او شعيب بن صالح مى گويند . سفيانى، مهدى و هاشمى در منطقه « بيضاى اصطخر » به هم مى رسند . چنان نبردى ميانشان رخ مى دهد كه خون تا ساق اسب ها مى رسد ! ابن حماد /86

2-اميرمؤمنان(ع) مي‌فرمايند: «سفياني و صاحبان پرچم‌هاي سياه با يكديگر روبرو مي‌شوند در حالي كه ميان آنان جواني(جوانمردي) از بني‌هاشم است كه در كف دست راستش، خال (خلل)است و در پيشاپيش لشكريان او، شخصي از قبيلة بني تميم به نام شعيب بن صالح قرار دارد».
ابن حماد، فتن، ص 86.

با توجه به این روایات که در مدح و تجلیل از سید خراسانی وجود دارد عجیب است که به راحتی چنین نسبتهایی داده میشود و این نشان از بی اطلاعی و کم اطلاعی منتقد محترم دارد

حتمی بودن قیام سفیانی

یکی دیگر از نقدها بر فيلم این بود که سفیانی بسیاری از روایاتش ضعیف هست و حتی امکان بداء در سفیانی نیز وجود دارد! و برای اثبات این امر خودشان به روایت ضعیف سندی از امام جواد(ع) درمورد احتمال بداء در نشانه سفیانی پرداختند! که قابل تامل هست

بعد از این توضیح مختصر، به تحقیق در نشانه حتمی ظهور، سفیانی می پردازیم.
در روایات به حتمی بودن خروج سفیانی اشاره شده است؛ این مطلب در روایات متعدد و معتبری با تعابیر مختلفی چون: «محتوم»، «لابدّ‌‌منه»، «حتم من الله»،«لابدّ ان یکون»، «لایکون قائم إلا بسفیانی» و «خمس قبل قیام القائم»... بیان شده است.
امام سجاد علیه‌السلام در حدیث معتبری فرموده¬اند:
«... إنّ أمر القائم حتم من الله و أمر السفیانی حتم من الله و لایکون قائم إلا بسفیانی»
... قیام قائم از ناحیۀ خداوند قطعی است و خروج سفیانی نیز قطعی است. هرگز قیام قائم بدون سفیانی نخواهد بود.


از جمله در روایتی از امام صادق ع نقل شده است:

السُّفْیَانِیُّ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجُهُ فِی رَجَب‏.
سفیانی از علایم حتمی است و قیام او در ماه رجب خواهد بود.
و نیز امام باقر علیه‌السلام در تفسیر آیه ﴿ثم قضی اجلا و اجل مسمی عنده﴾ فرمودند:
«أنهما أجلان: أجل محتوم و اجل موقوف. فقال له حمران: ما المحتوم؟ قال: الذی لایکون غیره. قال: و ما الموقوف؟ قال: الذی لله فیه المشیۀ. قال حمران: انی لارجو أن یکون أجل السفیانی من الموقوف! فقال أبوجعفرعلیه‌السلام: لا والله أنه لمن المحتوم».
آنهادو اجل‌اند: اجل محتوم و تغییرناپذیر و اجل موقوف و مشروط. حمران پرسید: اجل محتوم چیست؟ فرمود: اجلی که جز آن نخواهد شد. حمران عرض کرد: اجل موقوف و مشروط چیست؟ فرمود: آنچه اراده خداوند در آن راه دارد و قابل تقدیم و تاخیر و برطرف شدن است. حمران عرض کرد: امیدوارم قیام سفیانی از علایم موقوف و مشروطی باشد که بدا در آن راه دارد! امام فرمودند: به خدا سوگند که چنین نیست، او از علایم حتمی است.
در این روایت، امام علیه‌السلام اجل مسمّا را به اجل محتوم تفسیر کرده اند، و سپس سفیانی را جزو محتوم ها دانسته‌اند.

و نیز در حدیث دیگری فرموده اند:
«إن من الامور أمورا موقوفة و ُامورا محتومة. و أن السفیانی من المحتوم الذی لابدّمنه»؛
برخی از امور موقوف و مشروط اند و برخی محتوم و تغییر ناپذیر، و سفیانی از علایم حتمی است که بی¬تردید رخ خواهد داد.
و در روایتی از امام صادق ع نقل شده است:

مِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِی لَا بُدَّ أَنْ یَكُونَ مِنْ قَبْلِ قِیَامِ الْقَائِمِ خُرُوجُ السُّفْیَانِیِّ وَ خَسْفٌ بِالْبَیْدَاءِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِیَّةِ وَ الْمُنَادِی مِنَ السَّمَاء.
از حتمیاتی که پیش از قیام قائم خواهند بود: شورش سفیانی، فرورفتن در بیداء، قتل نفس زکیه، و ندای آسمانی است.
و نیز در روایات، سفیانی در کنار نشانه های حتمی ظهور قائم قرار گرفته و منحصر شده است. از جمله در روایتی از امام صادق ع نقل شده است:
خَمْسٌ قَبْلَ قِیَامِ الْقَائِمِ ع الْیَمَانِیُّ وَ السُّفْیَانِیُّ وَ الْمُنَادِی یُنَادِی مِنَ السَّمَاءِ وَ خَسْفٌ بِالْبَیْدَاءِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِیَّة.
پیش از قیام قائم پنج نشانه است: خروج یمانی، سفیانی؛ نداء آسمانی، خسف بیداء، قتل نفس زکیه.
تنها اشکالی که به این نظریه است مستند به روایتی در الغیبه نعمانی می‌باشد که متن روایت چنین است:
«عن أبی هاشم داود بن القاسم الجعفری قال: کنا عند أبی جعفر محمد بن علی الرضا علیه‌السلام فجری ذکر السفیانی و ما جاء فی الروایۀ من أنَّ أمره من المحتوم. فقلت لأبی جعفر علیه‌السلام: هل یبدولله فی المحتوم؟ قال: نعم. قلنا له: فنخاف أن یبدولله فی القائم، فقال: أنّ القائم من المیعاد والله لایخلف المیعاد»؛
ابوهاشم می گوید: نزد امام جواد علیه‌السلام بودیم. از سفیانی و روایاتی که بر آن اساس قیام او حتمی خواهد بود، سخن به میان آمد. به حضرت عرض کردم: آیا خداوند در حتمی ها هم بدا روا می دارد؟ فرمود: آری. عرض کردیم: می ترسیم در ظهور قائم نیز بدا روا دارد! فرمود: قیام قائم علیه‌السلام از وعده های الهی است و خداوند خلف وعده نمی کند.

در پاسخ می‌توان گفت:
سند روایت یاد شده، ضعیف است. بنابراین، با روایات متعدد و معتبری که بر حتمی بودن و تغییر ناپذیری قیام سفیانی دلالت دارند، قدرت تعارض نخواهد داشت.
این روایت، خبر واحد است، و روایاتی که قیام سفیانی را از علایم حتمی می دانند، مستفیض و بلکه نزدیک به تواتر هستند.
و همانطور که گفته شد، از تقابل میان علایم موقوف و حتمی که در برخی از روایات آمده، برمی‌آید که سفیانی از دایره علایم موقوف، خارج است. بنابراین، حمل محتوم بر آنچه احتمال بدا در آن راه دارد، وارد کردن علایم محتوم به دایره علایم موقوف است كه بر خلاف ظاهر روایات است. بلکه نتیجه این سخن، لغو بودن تقسیم بندی علایم به حتمی و غیر حتمی است.

نبرد سفیانی با ایرانیان زمینه ساز ظهور

پس از كشتارهاى سپاه سفیانى در نجف و شهادت علما و صالحان و مؤمنان و خراب كردن مقبره شریف حضرت على(ع) و اسیر كردن زنان نجف و تاراج اموالشان، جنگ را تا منطقه اصطخر در ایران مى‏كشاند.
سید خراسانى از مؤمنان ایران براى نجات اهل عراق یارى مى‏طلبد. در پى آن سپاهى پر توان و مستعد جمع مى‏شوند كه پیشاپیش آنها شعیب ‏بن صالح حركت مى‏كند. در منطقه اصطخر ایران سپاه خراسانى (صاحبان پرچم سیاه) با سپاه سفیانى مقابله مى‏كند و جنگى عظیم رخ مى‏دهد. پرچمهاى سیاه پیروز گشته و سپاه سفیانى درهم مى‏شكند كه این اولین شكست سفیانى پس از آن همه پیروزى‏هاى پى درپى و سریعش درگذشته است. پس از آن مردم به حضرت مهدى(ع) دل بسته و چشم انتظار دیدارش گشته و به جست‏وجویش مى‏پردازند.

ارتباط شعیب با خراسانی

در مورد یکی دیگر از نقدها درمورد این که شعیب کلا وجود ندارد و دارای اسنادی ضعیف هست و با  خراسانی هم ارتباطی ندارد د مورد قابل ذکر است:

1-     شعیب بن صالح یکی از نشانه های سید خراسانی در روایات هست که با عبارت (بین یدیه شعیب) آمده است و نشان از ارتباط آن هست

2-     درمورد وجود کلی شعیب و اینکه شخصیتی مثبت هست به ذکر یک روایت قوی السند از عمار یاسر بسنده میکنیم:

عمار یاسر می گوید از معصوم شنیدم : شعیب بن صالح زیر لوای مهدی(عج) خواهد بود ( نسخه الفتن .صفحه 36 مترجم: محمد جواد نجفی )

و در آخر خطاب به برخی محافل عرض میکنیم که حجم 1200 نشانه ظهور که در روایات ذکر شده است آیا صرفا باید پنهان بماند؟ پس طبق نظر منتقدین چه زمانی ؟ توسط چه کسانی؟ و توسط چه نهاد علمی؟ باید این نشانه های ظهور تفسیر بشود؟ آیا در هر عصر و زمانی وقتی هیچ کسی حق ورود به این مباحث را نداشته باشد پس تکلیف چیست؟

آیا طبق قاعده اصولی((مقدمات حکمت)) شارع مقدس اسلام ، امورات را مهمل و مجمل بیان کرده است یا حتی ریز ترین نشانه ی ظهور را هم تببین کرده است؟ برای چه کسی بیان شده است؟

پس لازم است افراد به خود بیایند و بیش از این ظهور حضرت صاحب(عج) را به عقب نیندازند

آیا واقعا بیش از هزار و اندی سال غیبت کبری دوران کمی هست که ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم؟ و اسیر واژه ها و هوس ها هستیم؟

قابل توجه هست وقتی که به آمار گوگل توجه میکنیم در بخش زبان فارسی تا اکنون حدود  94 هزار صفحه و همچنین حدود چند هزار صفحه اینترنتی به زبان لاتین و همچنین بیش از 1600 صفحه اینترنتی به زبان عربی اینترنتی به بحث و بررسی پیرامون سید خراسانی بودن آیت الله خامنه ای پرداخته اند.

آیا این حجم بالای ده ها هزار سایتی به زبان های مختلف گویای فهم مشترک کاربران و مخاطبان به طور یکسان نیست و همچنین 130 هزار سیات عربی و فارسی وقتی واژه ( شعیب بن صالح) را وارد میکنیم یک فهم مشترک را می بينيم!

 

آیا این فهم مشترک را یک گروه و یا چند نفر ایجاد کرده است؟ یا الهام  الهی بوده است که به ذهن افراد خطور کرده است؟

آیا به راستی رهبر فرزانه انقلاب وقتی پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن سپرد برخی شرمنده نخواهند شد؟

والعاقبه المتقین

..................................................

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا حجه بن الحسن (عج)

برخواستن موج بشارت و تخریبهای پیش رو

(حجت الاسلام کیانی نسب (از اعضای مبشران ظهور))

با فرا گیر شدن نام و یاد قطب عالم امکان حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) و آشکار شدن علائم ظهور موفور السرور ایشان و پیچیده شدن زمزمه قریب الوقوع بودن این اتفاق مقدس و ایجاد امید توسط فیلم مستند «ظهور بسیار نزدیک است» متاَََسفانه شاهد صف بندی عده ای در مقابل این موج عظیم هستیم که بدون هیچ دلیل متقن و محکمی سبب ایجاد تردید در قلوب منتظرین و تفرقه در صفوف آنها میشوند.

تا جایی که روز گذشته در رادیو صدای فضیلت و فطرت (معارف) برنامه تا جمعه ظهور شنیدیم که کارشناس محترم این  برنامه ضمن بی اعتبار شمردن ثمره تحقیق محققین کتب الزام الناصب و عصرظهور و ضعیف السند خواندن خیلی روایات مهدوی سعی در القای این معنا داشت که کسانی که با تفکر در روایات و تحلیل وقایع روز اقدام به ایجاد امید در دلهای منتظران میکنند تفکراتشان منشا صهیونیستی یا مسیحیان تندرو را دارد که البته ضمن زشت بودن این برخورد از جانب این رادیو که مدعی است صدای فطرت را منعکس میکند و عدول  از مسئولیت ذاتی خود و سرپوش نهادن به ندای فطرت سبب تردید در روایات منقول از ائمه علیهم السلام شد .

گم شدن در اخبار علائم الظهور به قیمت دوری از واقعیات تا جائی پیش می رود که بزرگترین و اصلی ترین نشانه های ظهور، نفی و کتمان گشته و پرچمداران قیام امام مهدی علیه اسلام رمی به دروغ و غلو و انحراف می شوند.

عدالت، ظلم تلقی شده و علم اخلاق محور و تقوا بنیان، جهل و واپسگرائی قلمداد میگردد. دریوزگیهای سیاسی و منفعت طلبانه، حجاب ضخیمی بر سر راه دیدن طبقات یاوران مهدوی خواهد شد و در حالیکه اهل کتاب و مذاهب مختلف به جریانهای الهی ظهور اعتماد کرده و با پیروی از منویات آنها قلوب و جوامع خویش را مُهیای پذیرش ولی الله الاعظم مینمایند، گمشدگان اخباری زده بر طبل دوری ظهور کوفته و فراهم نبودن شرایط آرمانی و ماورائی بودن اتفاقات منتهی به قیام نهائی امام مهدی علیه السلام را تبلیغ و ترویج میکنند.

تعصب، جمود، ترس و قعود ، محصول اخباری زدگی و دوری از تفکر است که منکر ایجاد زمینه سازی برای ظهور و بلکه از عوامل فسادآفرینی در آخرالزمان بوده و تا خروج بر ولی الله به پیش خواهد رفت پس نباید و نمیتوان ظهور عدالت و برپائی حکومت جهانی اسلام را در لابلای کتب جست و جو کرد و بجای برنامه ریزی و تمهید برای تحقق وعده الهی، تسبیح گرداند و به ذکر و توسل اکتفا نمود ، بلکه  جهاد در همه شؤونات فردی و جمعی از اصول متقن و لوازم یاری دین خداست که هدایت الهی را جلب مینماید و چون ولی خدا هادی امت است پس برای ظهور او باید بپاخاست و بدینوسیله انتظار و آمادگی برای نجات خواهی و ظهور شریفش را فریاد کشید .

دور از ذهن نخواهد بود کسانیکه به لزوم سازماندهی تمهیدات ظهور ایمان ندارند همه اتفاقات جاری منطقه ای و جهانی را تصادفی قلمداد نموده یا در نظریات جامعه شناسان ملحد غربی بدنبال علل و عوامل آن بگردند و این فعالیتها را از جانب دشمن قلمداد کنند.

اینها آنقدر در قشری گرائی خویش باقی مانده اند که قلبشان مرده و چشم باطنشان کور گشته است ، لذا همانگونه که امرشریف ظهور را وهم آلود و خیالپردازانه می انگارند، تمهید و ممهدان را هم ندیده میگیرند در حالیکه همه اتفاقات جاری منطقه ای و جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مستقیم یا غیر مستقیم تحت تاثیر جریانهای مهدوی بوده است و بی پاسخ ماندن این سوال که رهبری انقلابهای اسلامی اخیر بر عهده کیست؟ نشانگر عدم باور به جریانهای موثر مهدوی از سوی طراحان چنین سوالاتی ست و در مقابل نیز هر سختی و بلائی که بر دوش مستضعفان و محرومان و مسلمانان مظلوم جهان تحمیل میشود بیانگر نفوذ جریانهای یهودی و اثرگذاری شیطانی آنهاست

بیایید گوش به فرمان امین امام زمان ، حضرت امام خامنه ای باشیم تا گمراه نشویم که ایشان دائما لبهای مبارکشان مترنم به این کلام است که ظهور بسیار نزدیک است

و با نگاهی دیگر به مقوله مهدویت هم سبب نجات خویش هم نجاتبخش باشیم نه . . .

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

-3 #672 ارش 1390-06-06 15:41
واقعا که همتون از دم یه تختتون کمه خدا شفاتون بده.اخه این چرت و پرتا چیه ؟
نقل قول کردن
-1 #671 حسين 1390-05-24 09:41
به نقل از هادی:
بعید نیست ظهور نزدیک باشه ولی اگه دقت کنی صفات سید خراسانی به سید حسین موسوی(میرحسین موسوی (حفظه اله(لعنه الله)) بیشتر شباهت دارد تا با خامنه ای.

خيلي حرف اضافه مي زني ها به همه توهين كرديد به رهبري انقلاب هم توهين مي كنيد به جاي آقاي سيجاني و دوستانش شما را بايد مي گرفتند و زندان مي كردند.انشاء الله امام زمان بيايند و يك تودهني به شما و رهبرتان(مير حسين موسوي لعة الله) بزنند
نقل قول کردن
0 #670 حسين 1390-05-24 09:34
ايشان از اين حرفها زياد مي زند قبول داريم مرجع است ولي بي فكر و اطرافيانش گوش و چشم و زبانش هستند
نقل قول کردن
+1 #669 حسين 1390-05-24 09:30
ايشان كه حركتشان را هنوز شروع نكردند و خدا مي داند كي شروع خواهند كرد در ضمن در اين سي دي وقت معين نشده بود گفته بود زماني مي رسد نگفته بود از اول رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد يك ذره فكر كنيد همه اونايي كه اين جنجال رو به پا كردند بي فكر حرفي زدند كه اين طور شد
اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير اعوانه و انصاره والمستشهدين بين يديه
نقل قول کردن
+1 #668 حسین و عاشق علی‌ 1390-05-14 13:15
و با احترام

با تشکر از تمامی‌ دوستان.

همیشه چیزی که میبینیم درست نیست.ذهن متفکر این جریانات بسیار برام جالب هستش.

نیت مهمه که خدا رو شکر دوستان همگی‌ به نوعی منتظر هستن.

خداوند یارو نگهدار شما عزیزان.
نقل قول کردن
-1 #667 کابینه70میلیونی 1390-04-26 19:11
شما در سی دی ادعا کردید72ماه قبل ازظهور÷شعیب حرکتش رااز تهران اغازمیکندبااحتس اب زمان شهرداری واین مدت ریاست جمهوری بنظر میرسداینمدت سپری شده وبرحسب ادعای ذکرشده اقا تاخیر دارند
نقل قول کردن
0 #666 امیر 1390-04-25 00:20
سلام
خسته نباشید
یک سوال داشتم لطفا پاسخ دهید
ایا هریک از شخصیتهایی که نام بردید مانند سید خراسانی و سید یمانی و ... آیا خودشان میدانند این شخصیت ها هستند؟ به عبارت دیگر خودشان به این موضوع واقفند؟ و خود را با این نام معرفی خواهند کرد؟ یا فقط بایست از نشانه ها شناخته شوند ؟
نقل قول کردن
+1 #665 عاقل مومن 1390-04-15 10:42
به نقل از سالار:

فرض کنیم امام زمان بیان و روز روشن رو بگن شب هست و شب تاریک رو بگن روز! فرض کنیم امام زمان بگن حضرت عیسی رو قبول ندارن و حضرت عیسی بگن امام زمان رو قبول ندارن! فرض کنیم امام زمان بیان بگن اسرائیل بمونه و فلسطین از بین بره! فرض کنیم امام زمان بیان و بگن من اصلا امام زمان نیستم!.....
دوست عزیز فرض شما از پایه اشتباه هست و اصلا ارزش بحث کردن نداره. امام زمان طرفدار خوبیها و دشمن بدیهاست.



دمت گرم !
نقل قول کردن
0 #664 عاقل مومن 1390-04-15 10:39
ادعا کردن که کاری ندارد ! من هم لویی شانزدهم هستم.

دوستان : لطفا کتاب "منطق کاربردی" نوشته "علی اصغر خندان" فصل مغالطات را مطالعه فرموده
و سپس بسادگی به این اراجیف گوش ندهید ! که مغالطه ای بیش نیستند.


خدایا تا آمدن مهدی موعود، این گمراهان را به راه راست هدایت بفرما.
نقل قول کردن
+2 #663 sajjad 1390-03-05 14:39
البته مطالب گفته شده به لحاظ ادبي و احساسي بسيار زيب و از نظر عقلي كاملا بي ارزش است.
عزيزان بهتر نيست قبل از نوشتن همچين مزخرفاتي به روانپزشك مراجعه كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟
تمام دنيا در حال پيشرفت و تحول است الا حس خرافه پرستي امثال شما
نقل قول کردن
-3 #662 منتظر ظهور 1390-01-30 10:16
سلام خسته نباشید من کار ی ندارم که سی دی شما چی گفته و یا چه نشانه های رو بیان کرده من فقط می خوام ازتون تشکر کنم که بالاخره یکی پیدا شد درباره ظهور حرف زد مردم رو به چالش کشید باعث شد یه خانواده بشینند دور هم و در مورد ظهور حرف بزنند و شاید هم کمی به غریبی اقا فکر کنند این همه سال از انقلاب می گذره مگه نه اینکه ما قیام کردیم برای زمینه ساختن ظهور پس چی شد فراموش شد حالا یکی هم که پیدا شده داریم اینجوری می کوبیمش بنظر شما سی میلیون که من فکر نمی کنم واقعیت داشته باشه برای خرج کردن درباره اینکه یه لحظه من نوعی به اقا فکر کنم بنظرم من که می ارزه بجای اینکه بیام دور هم بشینیم اشکلات این سی دی رو بگیریم و یا اینکه بیام حرکت دیگری انجام بدیم تا مقدامات ظهور جلو بیفته افتادیم بجون هم .یه جای خوندم امریکائی ها 520 دانشگاه در مورد اخر الزمان دارند و به دانشجوهای خودشون مدرک اخر الزمانی می دن و بفکر ساختن سلاح های سنگین برای مبارزه با مهدی ما رو دارند ایا وقت اون نرسیده برای فرجش دعا کنیم .مردم ما واقعا بی انصاف هستند یه دوستی می گفت روزی که تیم فوتبال ایران با استرالیا بازی داشت انقدر دعا از کشور ایران به اسمان رفت که خدا استجابت کرد حالا برای مهدی فاطمه چی کی دعا کردیم که کی کی کی؟
نقل قول کردن
+1 #661 ریاضیدان 1390-01-29 20:51
به نقل از کمیل:
وبه احتمال 9999999999999999/99درصد که قریب به یقین احتمال میدیم ایشون سید خراسانی واگه این عدد رو گرد کنیم میشه...


میشه 10 درصد. :))
نقل قول کردن
+2 #660 مهدي 1390-01-29 09:35
يادمان باشد منتظران حسين (ع) بودند كه حسين را شهيد كردند و ماهم منتظران مهدي (ع) هستيم . يادمان باشد فرافكني افكار عمومي آن زمان با نام و الغاب خاص آن دوره بود كه حسين زمان را به تيغ جهل شهيد كرد لذا خواهشمندم بيش از اين با نامها و الغاب بازي كلمه نكنيد و افكار عموم را تا اين حد به بازي نگيريد و خط قرمزها رو دنبال نكنيد تا فتنه نفاق بين اهل شيعه بيش از اين نشود و بهانه معيار سنجي امامان را با هر كسي در بين صاحبان نظر از طريقت رندي شاهد نباشيم . خداوند صلاح بندگان خود را از همه بهتر ميداند پس براي خدا تكليف تعيين نكنيم .
نقل قول کردن
+1 #659 جعفر 1390-01-23 18:20
در مورد شعیب بن صالح درروایات امده که لا یلقی احدا الا قتله
ایا احمدی نژاد هر کی را بگیره می کشه
نقل قول کردن
0 #658 سعید 1390-01-23 07:14
مقاله :
چرا اعلام زمان ظهور نهی شده؟
zohur.net/why-timing-prohibited.htm
نقل قول کردن
+1 #657 M-R 1390-01-19 20:30
حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله) در جمع نمازگزاران مسجد جمکران:
توزیع گسترده و رایگان مستند «ظهور نزدیک است» مشکوک است

persian.makarem.ir/news/?nid=834
نقل قول کردن
0 #656 هادی2 1390-01-19 11:21
به نقل از علي:
با سلام به همه دوستان من تقريبا 80 درصد نظرات را خوندم و متاسف شدم همه سر چيزي دعوا ميكنيد كه زياد مهم نيست و مهم را فراموش كرده يا به قولي واجب فراموش شده و مستحب را انجام ميديد بيايد به خودمون بگيم اگه آقا الان بياد ما چيكاره ايم وظيفه اصلي ما آماده بودن در همه حال است اغگه الان آماده بوديم موقع ظهور آقا نيز آماده ايم چكار داريم سيد خراساني و ... كي هستن اونا وظيفه ما نيست ما وظيفه داريم دل آقا را خون نكنيم قبول كنيم ناخواسته با بعضي از حرفا داريم خون مي كنيم من خودمم يكيش من از شما بهتر نيستم به هر حال بيايد به وظيفمون كه واجبات و ترك محرمات باشه عمل كنيم اگه آقارا ديديم فبها و اگه نديديم شرمندش نباشيم به اميد ظهور راستي براي ظهور چي كرديم ؟؟؟؟ كه انتظار داريم ببينيمش و خيليا امام زمان خودشونا ديدن و باهاش جنگيدن خيلي از آخوندهاي زمانه مثل شمر و يزيد و عمروعاص كه دين را بهتر از ما ميفهميدن خدا عاقبتمونا به خير كنه

آخه عزیز من اونایی که به وظیفشون عمل کردن که الان تو زندانن! اگه آزادی پس بدون به وظیفت عمل نکردی.
نقل قول کردن
0 #655 هادی 1390-01-19 11:15
بعید نیست ظهور نزدیک باشه ولی اگه دقت کنی صفات سید خراسانی به سید حسین موسوی(میرحسین موسوی (حفظه اله)) بیشتر شباهت دارد تا با خامنه ای.
نقل قول کردن
+1 #654 محمدحسین شکیبا 1390-01-18 22:27
باسلام تمام روایاتی که درخصوص علائم ظهوردر کتب مختلف نقل شده صرف نظرازصحت وسقم همه آنان که تاچه اندازه میتوان به آنان تکیه نمودبحث تعیین مصداق آن میباشدچه کسی باچه وجهه وصلاحیتی میتواندمصادیق راتعیین کند؟ازمرحوم آقای بهجت هم نقلی شده مگرایشان حرفشان فصل الخظاب بوده وحجیت دارد؟درحالی که درکتاب درمحضربهجت که سخنان ایشان گردآوری شده به نقل ازایشان سالها پیش قاطعانه نوشتندامام زمان سلام اللا علیه تاسال 2004 ظهورمیکنند! پس چی شدالان درسال 2011هستیم وخبری نشدپس ازاین جوسازیهادست برداریدودنبال این باشیدهرکسی هستیددرهرمقام وموقعیت خوب عمل کرده صدق درگفتاروکردارور فتارداشته باشیدوصالح شویدکه تاصالح نباشدمصلح خودرامعرفی نمیکند
نقل قول کردن
+2 #653 احمد 1390-01-16 19:23
یک جوری میگید ظهور ، مثل اینکه وقتی امام زمان میاد رهبر شما رو بغل می کنه میگه احسنت ، بنده خدا اگر در عصر حاضر ما ظهور کنه اول تو دهنی به رهبر تو می زنه قبل از اینکه از نظر شما با آمریکا و اسرائیل مقابله کنه ... =; شما که دیگه دین و ایمون برای مردم نذاشیتد ،اعتقاد قلبی که دیگه وجود نداره ،

حتما می خواهید وقتی اومد باتوم بدید دستش نه ..... :D
نقل قول کردن
+1 #652 علي 1390-01-16 11:55
با سلام به همه دوستان من تقريبا 80 درصد نظرات را خوندم و متاسف شدم همه سر چيزي دعوا ميكنيد كه زياد مهم نيست و مهم را فراموش كرده يا به قولي واجب فراموش شده و مستحب را انجام ميديد بيايد به خودمون بگيم اگه آقا الان بياد ما چيكاره ايم وظيفه اصلي ما آماده بودن در همه حال است اغگه الان آماده بوديم موقع ظهور آقا نيز آماده ايم چكار داريم سيد خراساني و ... كي هستن اونا وظيفه ما نيست ما وظيفه داريم دل آقا را خون نكنيم قبول كنيم ناخواسته با بعضي از حرفا داريم خون مي كنيم من خودمم يكيش من از شما بهتر نيستم به هر حال بيايد به وظيفمون كه واجبات و ترك محرمات باشه عمل كنيم اگه آقارا ديديم فبها و اگه نديديم شرمندش نباشيم به اميد ظهور راستي براي ظهور چي كرديم ؟؟؟؟ كه انتظار داريم ببينيمش و خيليا امام زمان خودشونا ديدن و باهاش جنگيدن خيلي از آخوندهاي زمانه مثل شمر و يزيد و عمروعاص كه دين را بهتر از ما ميفهميدن خدا عاقبتمونا به خير كنه
نقل قول کردن
+2 #651 تی تی 1390-01-15 23:51
به نقل از saeed:
خیلی بد سوتی ای دادید؛ خواهش میکنم یکی از مسئولین سایت جوابگوی این سوال من باشد:
شما در فیلم گفتید آیت الله خامنه ای ، سید هم از جانب پدر و هم مادر است ؛ درصورتیکه اگر به شناسنامه ی حضرت آقا نگاهی بیندازیم بیانگر این است که مادر ایشان سید نمی باشند!
این را چگونه توجیه میکنید؟؟؟
خواهشاً با ایمیل مرا مطلع کنید
یا علی

سلام
امیدوارم واقعا دنبال جوابش باشی
اگه آره
به این لینک مراجعه کن
داستان سید حسنی ( و حسینی) بودن حضرت آقا از زبان حاج آقای صدیقی در مهدیه امام حسن (ع)
velayi.persianblog.ir/post/17
نقل قول کردن
+1 #650 saeed 1390-01-15 23:33
خیلی بد سوتی ای دادید؛ خواهش میکنم یکی از مسئولین سایت جوابگوی این سوال من باشد:
شما در فیلم گفتید آیت الله خامنه ای ، سید هم از جانب پدر و هم مادر است ؛ درصورتیکه اگر به شناسنامه ی حضرت آقا نگاهی بیندازیم بیانگر این است که مادر ایشان سید نمی باشند!
این را چگونه توجیه میکنید؟؟؟
خواهشاً با ایمیل مرا مطلع کنید
یا علی
نقل قول کردن
+4 #649 شعيب صالح 1390-01-15 15:59
امام زمان (عج) همين جوري دشمن زياد داره مثل بهاييت وهابيت شيطان پرستان يهوديهاي صهيونيسم و مسيحي هاي متعصب و ....
تو رو خدا شما ديگه قاتل آقا نشيد آخه سيد خراساني دست راستش خال داره چرا شما اومديد گفتيد خلل چرا احاديث رو جعل ميكنيد همين جوريشم مقام معظم رهبري كلي دشمن و بد خواه داره با اين كارتون نه تنها شان ومقام مقام معظم رهبري را بالا نبرديد بلكه شخصيت ايشون را به چالش كشيديد
شماها يا يك گروه كور دل افراطي هستيد يا از اين دشمنان ذكر شده در بالا داريد دستور ميگيريد
اگر ادعاي مهدويت داريد يهCDدر مورد آسيب شناسي مهدويت با همين تبليغات گسترده كه درزمينه همين سي دي داشتيد بسازيد وبيرون بدين
خدايا تا انقلاب مهدي(عج) مقام معظم رهبري در پناه خودت محفوظ بدار الهي آمين
نقل قول کردن
+5 #648 احمد 1390-01-15 10:38
با سلام
من دیگه کوچکترین اعتقادی به وب سایت شما ندارم خودتون هم بهتر میدونید چرا
سایت شما فقط ادعا داره اونم ادهای کاذب
ملک عبداله عربستان هم بزودی خواهد مرد و از قیام مهدی خبری نخواهد شد ان وقت ببینم شما جواب احساسات مردم را چه می دهید؟
نقل قول کردن
0 #647 مهديه از كويت 1390-01-15 05:42
بی تو اینجا همه در حبس ابد، تبعیدند



سالها، هجری و شمسی همه بی خورشیدند



سیرتقویم جلالی به جمال توخوش است



فصلها راهمه با فاصله ات سنجیدند



توبیایی همه ساعتها، ثانیه ها



از همین روز، همین لحظه ، همین دم ، عیـــــــدنــد


اقا بيا
نقل قول کردن
0 #646 عمارزاده 1390-01-14 11:19
با سلام و عرض خسته نباشید
مستند عصرظهور به خاطر شعیب بن صالح تخریب شد و این نیز جای تامل دارد.
ارزش این مستند به ایجاد حال و هوای انتظار در میان مومنین و عموم مردم است و ای کاش این دست زحمات تخریب نشده و فقط مورد نقد قرار گیرند البته در ادوار مختلف بودند کسانی از علما که زمانه خود را آخر الزمان دانسته و خود را نزدیک به ظهور احساس میکردند که دیدیم چنین نشد و انشالله ظهور ارباب (ع) در دوران ما باشد جای تذکر به دوستان و زحمتکشان این مستند هست که از این گونه فعالیتها در عرصه همومی جامعه پرهیز نمایند چون هر کسی محرم نیست و هرکسی ظرفیت شخصی خود را دارد.
آرزوی توفیق روز افزون برایتان دارم انشالله
نقل قول کردن
-2 #645 مهدیار 1390-01-14 09:50
به نام خدا
سال نو در انتظار یوسف زهرا هستیم
انشاء ا...
استوار باشید که : جاءالحق وزهق الباطل اناالباطل کان زهوقا
هرکس که در انتظار فرج مولا امام زمان(عج) هست چه مستند را قبول داشته باشد و چه نداشته باشد ویا بخشی از آن را قبول داشته باشد انشاءا... درست ترین انتخاب را بنماید وخدای نکرده در چاه منافقانی که نمی خواهند این نظام به سر انجام برسد نیفتد.این مستند به دست بسیجیان و دوستداران خاندان عصمت وطهارت (ع)بخاطر عرض ارادت خدمت ایشان تولید شده است واگر جایی ایرادی هم دارد بدانید که خدای نکرده تولید کنندگان قصد توهین به کسی را نداشته اند.
البته کسانی که می گویند این مستند ، تولید صهیونیست یا ریز شیادان کوچک است سخت در اشتباهند وامیدوارم این افرادعمدی برای این گفته خویش نداشته باشند.
برادران وخواهران محترم که بیننده این سایت هستید ما ارادت خود را به تمامی دوستداران امام عصر ارواحنا له الفداء اعلام کرده و تمامی علما ، روحانیون معزز، صلحا ، اساتید ، دانشجویان وکلیه اقشار جامعه مورد احترام می باشند.وخدای نکرده قصد توهینی هم نبوده ونیست امیدوارم نقد کنندگان فیلم سریعاً برچسبهای بد بر آن نزنند که خدای نکرده عده ای دلسوز وخیرخواه که خواسته اند به گونه ای مردم را با بشارتهای ظهور وبرخی از علائم ظهور آشنا کنند ( بر فرض اینکه هیچکدام از این موارد ذکر شده در مستند صحیح هم نباشد )آزرده خاطر نگردند .
مرگ بر صهیونیست ، مرگ بر ضد ولایت فقیه ، مرگ بر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار، اسرائیل غاصب و انگلیس خائن ووهابی های خون آشام

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر والجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یدیه

به امید ظهور
دعای عهد فراموش نشود.
نقل قول کردن
+2 #644 علي 1390-01-12 03:34
www.cbn.com/cbnnews/world/2011/March/Iranian-Regime-Video-Says-Mahdi-is-Near-/ ببینید دشمن چه سو استفاده ای داره می کنه!
نقل قول کردن
-2 #643 بیننده سی دی 1390-01-12 02:26
واقعا کار بسیار خوب و خیری بود.
بهتر است که برخی افراد غرور و تعصبات سیاسی را کنار گذاشته و سیاسی بازی نکنند.
اگر واقعا دلیل محکم و متقنی دارند بیان نمایند ( که تا کنون بیان ننمودهه اند )
اللهم عجل لولیک الفرج
نقل قول کردن
0 #642 محمد دهقان 1390-01-11 23:33
سلام
حضرات آیات مکارم شیرازی و مظاهری ، در خصوص این سی دی فرموده اند : تطبیق شخصیت های حدیثی بر رجال دینی و سیاسی عصر ثابت نیست اعتباری ندارد.و به این گونه چیزها باید اعتماد نکرد.

********
حال که مراجع بزرگوار فوق بر عدم اعتبار و اعتماد به این گونه موارد نظر داده اند ، لازم است تا مسئولین تهیه کننده این سی دی از مردم عذرخواهی نمایند . البته شما ممکن است مجتهد باشید ولی مرجع تقلید که نیستید ، از طرفی در این سی دی مطالبی از قول علما نقل شده که ممکن است در آینده همچون آیت الله علم الهدی تکذیب شود و یا این که سکوت مقام معظم رهبری را دلیلی بر برخی از مطالب مطروحه در این مستند دانسته اید و به نوعی از رهبری معظم انقلاب هزینه کرده اید که البته حرکتی جاهلانه و در جهت اهداف دشمن است ، از طرفی اگر این گونه مسائل تحقق نیابد و به نوعی باعث سرخوردگی منتظرین ظهور گردد ، ضربه بزرگی به مساله انتظار و ظهور زده اید . بنابراین توصیه می شود به نظر مراجع عظام بیش از پیش توجه کرده و از خر جهل فرود آئید و به مطالعه بیشتر بپردازید . ضمنا اگر مطالبتان تا این حد مستند بود ، چرا از نظرات علما در این مستند ، استفاده نشده بود و صرفا به چند مورد تطبیق اکتفا شده بود ؟ پشتوانه علمی شما کجا بود ؟ یا این که خودتان علامه دهر بودین و چون نیازی به نظر مراجع و علما نداشتین ، به تنهایی اقدام به نشر آن نمودید ؟ . خداوند انشاء اله از سر تقصیراتتون درگذرد .
موفق باشید
نقل قول کردن
+2 #641 فرمانده همیلتون 1390-01-10 18:44
--------------- سلام بر مهدی فاطمه و یارانش------------------
من سی دی رو ندیدم ولی بگم نمیشود دقیقا بگب که فلانی فلان شخص در آخر الزمان است باید فقط نشانه های سید خراسانی رو گفت یا نشانه هایی از سفیانی تا مردم خدوشون بروند تحقیق کنند و با عقل خودشون تصمیم بگیرند که فلانی کی هست ...
بعضی از برادران در مورد مقام معظم رهبری گفتند که ایشان مشهدی است یکی میگه آذری هست و سید خراسانی اون نیست ...برادران گوش کنید در کتب اسلامی اومده از خراسان یعنی ار ایران نه از استان خراسان اون قدیما به ایران میگفتند خراسان ..عربهای عشایر عراق هم به ایران همینک میگوییند خراسان ...اینو اشتباه نگیرید...ما باید یک منتظر واقعی باشیم و قتی ما سرباز به تمام معنا آقامون ولی عصر باشیم واسه ما چه فرقی میکنه که سید خراسانی مقام معظم رهبری باشه یا مثلا آیت ا... سیستانی یا نه جوادی املی .....
بلکه ما بابصیرت در راه خداوند و امامش باشیم ونایب ایشان..زیاد نمیخواین که سر این مطلب تنش یا خدای ناکرده درگیریو ناراحتی ایجاد کنید..ما همگی سربازیم باید آمادگی معنوی و مادی آخر الزمان رو داشته باشیم
نقل قول کردن
+3 #640 rezanet_313 1390-01-10 13:04
با سلام و عرض خسته نباشید و تقدیر و تشکر از تهیه کنندگان فیلم مستند ظهور بسیار نزدیک است.
این یک اصل عقلی است که نمی شود صد در صد این فیلم را با تمام پیش بینی هایش همان مصداق های ذکر شده در احادیث دانست اما این پیام را داشت که به ما یک تلنگر وارد کند که احتمال دارد این علائم همان علائم مورد نظر اهل بیت علیهم السلام باشد و برای ظهور حضرت این علائم و بلکه کمتر از آن هم کافی است چرا که تعیین زمان ظهور فقط بدست خداوند سبحان است.
این انتقادهای بعضا بی ادبانه مرا به یاد روایتی می اندازد که برخی علمای عصر ظهور در مخالفت با حضرت می استند.
در پایان نظر برخی بزرگان دیگر و محققان مسائل مهدویت و ظهور را یادآور میشوم که گفته اند ظهور بقدری نزدیک است که تنها فرصتی که باقی مانده فرصت توبه و استغفار است و پیوستن به جرگه منتظران حضرت.
اللهم عجل لولیک الفرج
نقل قول کردن
0 #639 الف 1390-01-10 02:52
آقایان مبشران اگه انشاالله امام موسی صدر و یا ... چند نفر از آن جاوید الاثرها که یادی هم ازشون نمیشه اینا تو سی دی شما چه جایگاهی دارن؟
البته فکر نمیکنم حاج احمد متوسلیان بتونن نقش شعیب را بازی کنن چون تو عکساشون دیدیم که محاسن پرپشتی دارن
راستی هیچ میدونین بعضی از این اقایان بعد از انقلاب چند تا شعیب بوجود اورده اند
اینم بگم راست حسینی هدف از تولید این سی دی بشارت بود یا پول ؟
نقل قول کردن
+2 #638 مژگان 1390-01-10 01:58
با سلام خدمت نظرنویسان مخالف دقت کنید علمای ما مو را در اسیاب سفید نکرده اند اگر شما مو می بینید انان پیچش مو می بینند که اینگونه نظر میدهند وایا ظهور مهدی عجل الله جز نجات بشر است چرا برای صحیح بودن حرف خود اینگونه دست وپا میزنید باخود فکر کنیدبااین افکار ظهور انجام شود جایگاهتان کجاست پس کمی نرمتر باشیدویک دست را بالا بگیرید تا لااقل خدا بخواهد و جزئ نجات یافتگان باشیدنه مانند فرزند نوح ع....اللهم عجل لولیک الغریب المظلوم الفرج -اقاجان چشمهایمان را از راه بردار بس است سرزنش شنیدن-انروز که مهدی زسفر باز اید نوروز شود شکوفه با ناز اید مرغ دل ما به دشت وپرواز اید-الهی امین
نقل قول کردن
-2 #637 hadi 1390-01-09 22:42
به نقل از كرماني:
بي چاره ها با اين حرف هاي مفت امام نخواهد آمد!!!!!
فعلا دوگونه تبليغ بر عليه مهدويت مي شود
1-برخي كتاب ها چاپ ومنتشر شده كه اصل تولد حضرت مهدي را زير سوال مي برد مانند كتاب مذهب در فرايند تكامل.
2- عده ي مانند اين مخلصان بي عقل كه آلت دست همان گروه اولند وخود نمي فهمند كه علاييم بي ربط را به وسيله كه شده به هم ربط ميدهند ونزديكي ظهورا قطعي وتبليغ مي كنند كه اگر محقق نشد باز گروه اول برنده اند وباور برخي بيچاره ها كه اين تبليغات را پذيرفته اند سست خواهد شد. واين درحاليست كه احاديث فراوان داريم كه «» پس از خدا بترسيد با مقدسات بازي نكنيد.بلكه منتظر واقعي باشيد

اصلا كجاي سي دي تايين وقت كرده بلكه احاديث را در قالب سي دي روايت كردن ودر همون صفحه كه نقل شده يا مهزم كذَب الوقاتون هلك المستعجلون صفحه قبل وبعدش هم روايت هي نقل شده در سي دي نوشته شده ولي حسادت شما را كور كرده ونميبينيد واين ناشي از ترستون از ظهوره اللهم عجل لوليك الفر ج انشالله
نقل قول کردن
-2 #636 sسلیمی 1390-01-09 19:20
با تشکر از زحمات شما .
آیا می دانید پیغمبران وقتی ادعای رسالت داشتند ، مکذبین حرف آنها را قبول نمی کردند حال هم این افراد قبول نمی کنند .
نقل قول کردن
+2 #635 كرماني 1390-01-08 19:29
بي چاره ها با اين حرف هاي مفت امام نخواهد آمد!!!!!
فعلا دوگونه تبليغ بر عليه مهدويت مي شود
1-برخي كتاب ها چاپ ومنتشر شده كه اصل تولد حضرت مهدي را زير سوال مي برد مانند كتاب مذهب در فرايند تكامل.
2- عده ي مانند اين مخلصان بي عقل كه آلت دست همان گروه اولند وخود نمي فهمند كه علاييم بي ربط را به وسيله كه شده به هم ربط ميدهند ونزديكي ظهورا قطعي وتبليغ مي كنند كه اگر محقق نشد باز گروه اول برنده اند وباور برخي بيچاره ها كه اين تبليغات را پذيرفته اند سست خواهد شد. واين درحاليست كه احاديث فراوان داريم كه «يا مهزم كذَب الوقاتون هلك المستعجلون» پس از خدا بترسيد با مقدسات بازي نكنيد.بلكه منتظر واقعي باشيد
نقل قول کردن
+5 #634 سید 1390-01-08 16:47
افتضاح بود
اصلا دلایل منطقی نیستند بلکه بسیار ضعیف هستند
نقل قول کردن
-2 #633 هادي 1390-01-08 15:14
به نقل از جوادی:
عجب الا غهایی هستید شما سی دی تان که جفنگ بود

از ادب تون معلومه كه سي دي چيه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد