رایحه ظهور

«ظهور صغری» دستاويزی برای كنار زدن مرجعيت و ولايت فقيه!

طرح بحث ظهور صغری توسط بزرگان حوزه

 

» ابتدای نظرات (30)

حجت الاسلام نصوری معاون مركز تخصصی مهدويت اخیراً طی بیاناتی اظهار داشته اند که  ظهور صغری با هدف كنار زدن فقاهت، مرجعيت و اصل ولايت فقيه عنوان می‌شود زيرا در روايات هم بحثی در اين باره نشده است.

 

با توجه به اهمیت موضوع و تناقض صریح بیانات وی با بیانات روشن برخی از بزرگان حوزه ، مرور دگرباره  بیانات بزرگانی که برای اولین بار مسئله " ظهور صغری " و " ظهور کبری" را مطرح کرده اند ، میزان صحت سخنان آقای نصوری را نشان خواهد داد :

علامه حسن زاده آملی( در اوائل دهه 80) :

پرودگار متعال قواعد عالم ملکوت را نظیر و شبیه قواعد عالم ملک قرار داده و عالم تکوین را منطبق با عالم تشریع خلق کرده تا بشر با پی بردن به اسرار و قواعد عالم ملک و تکوین، پی به اسرار ملکوت و تشریع ببرد و از این هماهنگی و شباهت حکمتهایی  استفاده کند، یکی از این قواعد مسلم و عمومی طبیعت، تدریجی بودن تحولات میباشد؛ فی المثل حرکت وضعی زمین و در پی آن طلوع و غروب خورشید یک فرایند تدریجی است. اگر خورشید به یک باره در آسمان زندگی مادی و طبیعی طلوع یا غروب کند در روند حیات اختلال ایجاد میشود و هیچ موجود زنده ای قادر به تطبیق خود با تغییر وضعیت نور در میدان حیات نخواهد بود و نظم زندگی به هم میریزد.

خورشید باید به تدریج غروب و طلوع کند تا موجوداتِ تحت تاثیر خورشید بتوانند خود را با تغییرِ رخ داده تطبیق کرده و حیات به چرخه ی نظم خود ادامه دهد.

نظیر همین اتفاق نیز در حیات معنوی و ملکوتی بشر، در حال، اتفاق افتاده است

امام معصوم، خورشید آسمان حیات معنوی بشر است و طلوع و غروب ایشان در صحنه حیات بشر تابع قواعدی شبیه قواعد طبیعی خورشید است اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت ( که به مثابه طلوع و غروب خورشید است) بطور دفعی و بدون هیچ زمینه ای واقع شود، مسلما جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت.

بدین علت حکمت الهی مقتضی  تدریجی بودن این اتفاق عظیم است؛ با بررسی تاریخ حیات با برکت حضرت در میابیم که این اتفاق (تدریجی بودن) درمورد غیبت حضرت واقع شده است.

غیبت حضرت به دو مرحله غیبت صغری و کبری تقسیم میشود، مرحله غیبت صغری به مثابه آماده کردن مردم برای غیبت اصلی و طولانی حضرت بوده است.

همین حکمت در دوران ظهور حضرت هم رعایت خواهد شد؛ بشری که در طول صد ها سال در دل ظلمت زندگیِ بدون حاکمیت فرهنگ توحیدی-ولایی نشو و نما پیدا کرده، ظرفیت تحمل ناگهانی نور وجودی که به تعبیر قرآن زمین را اشراق میکند "اشرقت الارض بنور ربها..." را ندارد؛ لذا باید واسطه در این بین وجود داشته باشد؛ بدین معنا که مجالی برای تجلی نور ایشان در وسعت های محدود بوجود آید، که مردم بتوانند خود را برای حضور آن مقام رفیع آماده کنند

قرائن و شواهد نشان میدهد انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران "ظهور صغرای حضرت بقیه الله الاعظم" و بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان ارواحنا فداه میباشد.

.... نماز جمعه ها، راهپیمایی ها، جهادها و شهادت ها، احیاء مهدیه ها و جمکران، اقبال مردم به دعای ندبه و... همه و همه نشان از یک خیزش عظیم و تحولی بی سابقه در تاریخ تشیع و همه جلوه هایی از ظهور صغری است ، انقلاب اسلامی ایران، ظهور برنامه ای، شخصیتی و حقوقی حضرت مهدی موعود(عج) بوده و ظهور جهانی و اصلی حضرت، ظهور شخصی و حقیقی ایشان میباشد؛ هر کس هر کاری میخواهد در دوران ظهور انجام دهد الان شروع کند چون وقتش فرا رسیده و زمینه اش از هر جهت آماده است(1)


آیت الله مکارم شیرازی:

ما در ظهور صغری امام زمان(عج) قرار داریم

همانطور که برای حضرت مهدی عليه السلام يک غيبت صغری و يک غيبت کبرا است يعنی درست مانند آفتاب وقتی می خواهد پنهان شود ابتدا قرص خورشيد پشت افق پنهان می شود ولی هوا نيمه روشن است و کم کم اين روشنايی برچيده می شود و تاريک می شود برای ظهورش هم يک ظهور کبرا و يک ظهور صغرا است مانند موقعی که آفتاب می خواهد طلوع کند قرص خورشيد هنوز پيدا نشده اما هوا نيمه روشن است و بعد خورشيد ديده ميشود مرحله غيبت ايشان در دو مرحله واقع شده است و ظهور ايشان هم ظهور صغرا و هم ظهور کبرا دارد در ظهور صغری توجه مردم به امام زمان عليه السلام زياد می شود و همه جا صحبت از امام زمان عليه السلام است و جلسات امام زمان عليه اسلام پرشور می شود و بحث های امام زمان عليه السلام همه جا را می گيرد وضع طوری می شود که مردم تشنه می شود و آماده می شوند ما تصور می کنيم که در اين عصر و زمان ما ان شاء‌الله در بين الطلوعين ظهور حضرت مهدی عليه السلام قرار داريم .

من فراموش نمی کنم پنجاه سال قبل موسساتی که به نام حضرت مهدی عليه السلام بود خيلی کم بود و کتاب هايی که درباره حضرت مهدی عليه السلام نوشته شده بود به اندازه امروز نبود و سخن از امام مهدی عليه السلام به اين گستردگی نبود اگر کسی چهل يا پنجاه سال قبل مسجد جمکران می رفت در بهترين شب ها ده يا بيست نفر بودند اما الان صدها هزار نفر در بعضی از شب های حساس هستند ما به سوی طلوع کبرا پيش می رويم .

اگر می خواهيم به آن ظهور کمک کنيم اين ظهور صغرا را توسعه دهيم همين بحث های مختلف درباره حضرت را ميان جوانان و بزرگسالان و زنان و مردان و مسلمانان و غير مسلمانان توسعه دهيم و به اينترنت بکشانيم خلاصه با امواج نام مهدی عليه السلام را به همه دنيا برسانيم و اين ظهور صغرا را پر رنگ کنيم تا نام حضرت مهدی عليه السلام در همه جلسات حضور پيدا کند من معتقدم اگر اين کار را بکنيم اين يک مصداق عملی دعای تعجيل فرج می شود

نوشته شده در فصلنامه علمی -تخصصی ويژه امام مهدی عليه السلام سال دوم شماره پنجم پاييز 1381

 

حال باید از حجت الاسلام نصوری پرسید با توجه به این بیانات صریح که بخشی از بیانات و نظر بزرگان در این زمینه است و نظرات بزرگانی چون بنیانگذار جمهوری اسلامی که به صراحت انقلاب اسلامی را آغاز نهضت جهانی اسلام(ظهور) به پرچمداری حضرت حجت(ارواحناه فداه) می دانند که موید بحث ظهور صغراست ، و در آن اتفاقاً نه تنها محتوا و صورت کلام ذوقی و سلیقه ای نیست که بحثی کاملاً منطقی و واقعی و جدی مطرح شده است ، چه توضیحی برای این تناقض دارند؟

......

(1) منبع

دیدگاه‌ها   

-2 #30 همت 1392-02-31 18:19
جبهه حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی

آینده از آن حزب اللهی هاست...



کلیپ / مهندس مشایی:
اسفندیارم اما کینه‌ای از رستم به دل ندارم






دانلود کلیپ / گناه من این است که یار اسفندم + (لینک دانلود)



زنده باد بهار


hamianemashaei.blogfa.com
نقل قول کردن
0 #29 همت 1392-02-27 12:41
اختصاصی وبلاگ حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی


فایل صوتی سخنرانی مهندس مشایی در جمع حامیان بهاری اش (24 اردیبهشت 92) + دانلود


روایت مرد بهاری از علت کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری: من چرا آمدم....





دانلود فایل صوتی سخنرانی مهندس مشایی + لینک دانلود





hamianemashaei.blogfa.com
نقل قول کردن
-1 #28 محمد صادق 1392-02-25 17:56
امام خامنه ای امروز در دیدار اقشار مختلف مردم به بیان نکان بسیار مهمی از انتخابات ریاست جمهوری پرداختند، در بخشی از سخنان با اشاره به ضرورت انتخاب اصلح از سوی مردم با ذکر نکته مهم فرمودند::
« معیار اصلی [در انتخاب اصلح] این است که کسانی سر کار بیایند که همتشون بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدف های انقلاب باشد
انسان هایی باشند که مصداق "ان الذین قالو ربنا الله ثم الستقامو" اهل استقامت اهل ایستادگی زرهی پولادین از یاد خدا و از توکل به خدا بر تن خودشون بپوشند وارد میدان بشوند.»


آیا این آیه شریفه علت شکل گیری ونام گذاری وشعار جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیست؟!


نقل قول کردن
-1 #27 علی 1392-02-21 18:12
دکتر سعید جلیلی کاندیدای ریاست جمهوری شد + عکس
به گزارش ستاد مردمی حیات طیبه دکتر جلیلی لحظاتی پیش با حضور در وزارت کشور رسما برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.


به گزارش ستاد مردمی حیات طیبه دکتر جلیلی لحظاتی پیش با حضور در وزارت کشور رسما برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.






این ها هم عکس هایی از دکتر جلیلی به همراه یک سری طراحی های گرافیکی برای دکتر سعید جلیلی:









عکس سعید جلیلی در دوران دانشجویی:
ببنید از اول تیپش تیپ حزب اللهی بوده


نقل قول کردن
-2 #26 روزبه محمدی 1392-02-19 14:34
«همه ایرانیان به عشق ایران حامی اسفندیار ایرانیان»

وبلاگ حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی - سلمان آنلاین:

مردی بهاری خواهد آمد....(18)


سخنرانی مهندس مشایی در آیین گرامیداشت هفته تجلیل از مقام والای زن و معلم





* کسانی که اجازه سوال به مردم نمی‌دهند، نمی‌توانند خود را به خدا نسبت دهند.

* با ابزار زور و سلاح، کمال و پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد و اصولاً جنس این ابزار از «زمستان» است. اما کمال، آفرینش و علم از جنس بهار است.


سفر استانی هیات دولت به مازندران - 18 اردیبهشت 92
دیدار اسفندیار رحیم مشاییˈ با آیت الله ˈنظری خادم الشریعهˈ از علمای مازندران



«همه ایرانیان به عشق ایران حامی اسفندیار ایرانیان»

salmanonline313.blogfa.com
نقل قول کردن
-1 #25 عبدالرحمن 1392-02-17 01:47
به نقل از سامان:
از جمله بندیت مشخصه آدم بی سواد و کم تجربه ای هستی. همین فردی که تو ازش اینطور نام میبری امام خمینی در موردش فرمودند: هاشمی ذخیره ی این انقلاب هست.



ببخشید امام کی اینو فرمودند!!!!
ذخیره!!!؟
تازه میزان حال فعلی افراد است
نقل قول کردن
-1 #24 روزبه محمدی 1392-02-15 15:53
وبلاگ سلمان آنلاین:

مردی بهاری خواهد آمد....(17)

قابل توجه ائمه جمعه اصفهان، تبریز و مشهد

طباطبایی نژاد - مجتهد شبستری - سید احمد علم الهدی

مقام معظم رهبری درباره "تحت تأثير خبرهاى دروغ قرار نگرفتن" برزگان کشور،

(علی الخصوص این سه بزرگوار!!!) در جمع اعضای مجلس خبرگان می فرمایند:

«پيرها هم محتاج نصيحتند؛ آنها هم بايد توجه كنند. مواضع درست گرفتن، حرف درست زدن، تحت تأثير خبرهاى دروغ قرار نگرفتن، اين هم وظيفه است. هزاران نفر در نظام اسلامى دارند محض رضاى خدا زحمت ميكشند و تلاش ميكنند و شب و روز خودشان را ميكُشند، براى اينكه طبق حركت اسلامى يك كارى انجام بگيرد، نظام اداره شود، وظائفِ بسيار سنگين انجام بگيرد؛ اما انسان يك خبر دروغى را بشنود، بنا كند همه‌ى اينها را زير سؤال بردن - مسئولين دولتى را، ديگران را، ديگران را - اين هم مصلحت نيست، اين هم خلاف است. هم جوانها بايد مراقبت كنند، هم پيرها بايد مراقبت كنند. ما، هم در جوانى‌مان احتياج به نصيحت داريم، هم حالا كه پير شديم، احتياج به نصيحت داريم.»(لینک)

ادامه مطلب را در وبلاگ سلمان آنلاین بخوانید.....



درود بر آیت الله حسنی



«همه ایرانیان به عشق ایران حامی اسفندیار ایرانیان»


salmanonline313.blogfa.com
نقل قول کردن
-2 #23 روزبه محمدی 1392-02-15 14:12
وبلاگ سلمان آنلاین:


مردی بهاری خواهد آمد....(16)

قابل توجه آقایان

طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان - مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و باقی شرکا؛

در جریان سفر استانی رئیس جمهور محبوب به دو استان اصفهان و تبریز، متاسفانه ائمه جمعه این دوشهر آقایان طباطبایی نژاد و مجتهد شبستری با خودداری از استقبال از خادم ملت جناب آقای دکتر احمدی نژاد، سفرهای استانی رئیس جمهور را تبلیغاتی خوانده و این چنین باطن حقیقی خویش را که همان نه به احمدی نژاد و سلام بر هاشمی بود، نشان دادند.


ادامه مطلب را در وبلاگ سلمان آنلاین بخوانید....




دیدار آیت الله قریشی، نماینده مردم ارومیه در مجلس خبرگان رهبری با مهندس رحیم مشایی


استقبال آیت الله قربانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در گیلان از دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی




salmanonline313.blogfa.com
نقل قول کردن
-1 #22 سامان 1392-02-15 11:51
به نقل از یا مهدی عج:
>:) هاشمی قدرتمند وخالق فتنه های بزگ معروف به ابافتنه ........
فتنه بزرگ درراه هست

از جمله بندیت مشخصه آدم بی سواد و کم تجربه ای هستی. همین فردی که تو ازش اینطور نام میبری امام خمینی در موردش فرمودند: هاشمی ذخیره ی این انقلاب هست.
نقل قول کردن
+1 #21 بی نام 1392-02-14 10:51
به نقل از التماس دعای فرج:
من منکر این نشدم که علامه منتقد جریان موسوم به انحرافی است و اعتقاد دیگری در این زمینه دارد.

اگر به کل کامنتهای من در این خصوص دقت کنید، تاکید کرده ام که اضافه کردن کلمه «مسموعات» و عبارت «احتمال یک در میلیون» به جمله، نشانه تقوا است؛ در حالیکه دوستان دقیقا دست گذاشته اند روی این دو عبارت ، و این نقطه قوّت را نقطه ضعف می دانند!!!
----------------------------------------------------------------------------
چکیده کامنت آخر شما:
قصد من فقط دفاع از عبارت «مسموعات» و «احتمال یک در میلیون» بود.

ولی حالا که این مطلب رو وارد بحث کردید، به جز سطر اول، کدام «خبر» از این مطلبی که نقل کردید را قبول ندارید ؟

اینهایی که شما جدا کردید عین توهمات حضرت علامه است
عین دروغهایی است که به ایشان تحویل میدهند و ایشان تکرار میکنند
مگر میشود کسی در خط مقدم حمله تئوریک به آمریکا و اسرائیل باشد آنوقت از آنها تبری نجوید
و...بقیه مطالب که زاییده ذهن جدیدا متوهم ایشان است
اونها هم که گفتید نقطه قوت نیست برادر نیست
ضعفه ضعفه ضعف
اینکه یکی تهمتی بزنه و بعد بگه احتمال یک در میلیون واقعا فاجعه است فاجعه
شما یک نمونه از رفتار ائمه بیار من قبول میکنم
تمام...
نقل قول کردن
0 #20 التماس دعای فرج 1392-02-13 23:48
.
باز هم تکرار و تاکید میکنم:

اضافه کردن کلمه «مسموعات» و عبارت «احتمال یک در میلیون» به جمله ، نشانه تقوا است.





کسانی که میخواهند از سخنان علامه ایراد بگیرند، بگیرند ولی از این دو عبارت ایراد نگیرند.
نقل قول کردن
0 #19 التماس دعای فرج 1392-02-13 23:42
من منکر این نشدم که علامه منتقد جریان موسوم به انحرافی است و اعتقاد دیگری در این زمینه دارد.

اگر به کل کامنتهای من در این خصوص دقت کنید، تاکید کرده ام که اضافه کردن کلمه «مسموعات» و عبارت «احتمال یک در میلیون» به جمله، نشانه تقوا است؛ در حالیکه دوستان دقیقا دست گذاشته اند روی این دو عبارت ، و این نقطه قوّت را نقطه ضعف می دانند!!!


----------------------------------------------------------------------------
چکیده کامنت آخر شما:
به نقل از بی نام:
... مدرس اصلی این جریان انحرافی ابلیس است ....

... تاثیر عجیبی بر رئیس جمهور گذاشته و اعتمادش را جلب کرده است....

....صرف اینکه یک نفر عمامه ای بر سر بگذارد و یا خود را اهل زهد و پارسایی و ارتباط با عوالم دیگر نشان دهد نمی توان به وی اعتماد کرد ....

.... می گوید ما غیبت کسی را نمی کنیم و نسبت به دشمنان اسلام نیز تبری نمی جویند که این از جلوه های نفاق است....

... نمی شود کسی از دینداری و تدین حرف بزند و از امریکا و اسرائیل به عنوان دشمنان قسم خورده بشریت تبری نجوید ...

... اینها می گویند احکام الهی ظواهر است و باید روح احکام باشد نه ظاهر ....

قصد من فقط دفاع از عبارت «مسموعات» و «احتمال یک در میلیون» بود.

ولی حالا که این مطلب رو وارد بحث کردید، به جز سطر اول، کدام «خبر» از این مطلبی که نقل کردید را قبول ندارید ؟
نقل قول کردن
0 #18 التماس دعای فرج 1392-02-13 23:31
دقت کنید من فقط از کاربرد «مسموعات» و «احتمال یک در میلیون» دفاع کردم:
به نقل از التماس دعای فرج:
'
سلام

آقای بی نام! شما که دیگه باید متوجه بشید!

استفاده از واژه «مسوعات» و «احتمال یک در میلیون» ، نشانه تقوای علامه است؛ نقطه قوّت سخنان ایشان است.


نمیدانم چرا فهم این مطلب ساده برای بعضیا سخته؟!






علامه بر حسب وظیفه ذاتی یک عالم، آنچه فهمیده است (چه درست، چه نادرست) را بیان کرده و در عین حال با بکار بردن واژه «مسموعات» و «احتمال یک در میلیون» و غیره ، از «قضاوت» فرار کرده و «قضاوت» را واگذار کرده ....

به نقل از التماس دعای فرج:
سلام

اگر استدلالم اشتباه بود راحت می پذیرفتم؛ اما استدلالم صحیح است.

من بجای علامه، اکبر گنجی را میگذارم و بجای مشایی آیت الله بهجت را ....

باز هم نظرم اینست که کاربرد اصطلاح «مسموعات» و «احتمال یک در میلیون» و اصطلاحات مشابه نشانه «تقوا» است .




(اگر قانع نشدید، در پست فرعی ...)

به نقل از التماس دعای فرج:
«بر اساس مسموعات گفته» با «گفته اینها مسموعات است» خیلی فرق دارد؛ خیییییییییییلی! ~x(




دوست ندارم توی یک صفحه چندتا کامنت بذارم ولی چون دهها بار دوستان از این نقطه قوّت به عنوان نقطه ضعف یاد کردند باز هم تکرار و تاکید میکنم:


هرکس واژه «مسموعات» را به آن شکل بر زبان بیاورد این دو معنا دارد:

1- ترس از قانون و مجازات

2- احتیاط در قضاوت (تقوا)








آنچه من می بینم، علت اصلی انتقاد برخی از کاربران سایت به علامه، اینست که چرا او اعتقادش آنگونه است!
تصور می کنم اگر این دوستان طلبه یا دانشجوی فلسفه بودن، هر روز با سر و صورت زخمی از مباحثه بر می گشتن!

zz:
نقل قول کردن
+1 #17 بی نام 1392-02-13 12:48
آیت الله مصباح یزدی شگردهای جریان انحرافی را شیطانی دانست و گفت: در پاسخ به کسانی که می گویند این آدم قد و قواره اش اینقدر نیست که اینکارها را انجام دهد باید گفت که مدرس اصلی این جریان انحرافی ابلیس است البته به برخی می گویند اینها لیاقت آن را ندارند که عنوان جریان را داشته باشند و باید به آنها گروهک انحرافی گفت اما هر چه آنان تجربه شیطنت نداشته باشند اما ابلیس با تجربه چندین هزار ساله به کمک اینها آمده است.

وی با اشاره به اینکه قرائنی مبنی بر تاثیر گذاری بر رئیس جمهور از طریق وسائل غیر عادی وجود دارد اظهار داشت: این شخص منحرف با این بهانه که فوق العاده است و ارتباطات معنوی با امام زمان(عج) و اصحاب ایشان دارد تاثیر عجیبی بر رئیس جمهور گذاشته و اعتمادش را جلب کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صرف اینکه یک نفر عمامه ای بر سر بگذارد و یا خود را اهل زهد و پارسایی و ارتباط با عوالم دیگر نشان دهد نمی توان به وی اعتماد کرد، گرچه که برخی از روی ساده لوحی گول این افراد را هم می خورند.

آیت الله مصباح یزدی یکی از شگردهای این جریان انحرافی را معرفی سرکرده آن به عنوان یک انسان مقدس و متدین و اهل ارتباط دانست و تصریح کرد: یکی از ترفندهای این جریان این است که می گوید ما غیبت کسی را نمی کنیم و نسبت به دشمنان اسلام نیز تبری نمی جویند که این از جلوه های نفاق است.

وی افزود: نمی شود کسی از دینداری و تدین حرف بزند و از امریکا و اسرائیل به عنوان دشمنان قسم خورده بشریت تبری نجوید و نسبت به آنان بدگویی نکند که این از ریشه های نفاق در این جریان است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بعضی وقت ها غیبت کردن واجب می شود، ترفند مشابه معاویه در این زمینه را خاطر نشان کرد و گفت: وقتی معاویه جهت گرفتن بیعت برای ولایتعهدی یزید خدمت امام حسین(ع) رفته بود در پاسخ به آقا که فرموده بودند با یزید سگ باز شرابخور بیعت نمی کنم، گفته بود اما یزید درباره شما اینجور بدگویی نمی کند که شما می گویید.

آیت الله مصباح یزدی تفکر تصوف را در جریان انحرافی مشهود دانست و اظهار داشت: در این تفکر به جای امام زمان(عج) مسئله انسان کامل را مطرح می کنند و مقام امامت را یک مقام معنوی می دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح زوایای مختلف تفکر تصوف بیان داشت: برخی از متصوفان قطب خود را انسان کامل می دانند و این مسئله پس از مرگش به پسرش منتقل می شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مبارزه با کسانی که قصد براندازی نظام و اسلام را دارد، واجب دانست و تصریح کرد: اگر بدانیم کسی قصد خیانت دارد و با او مبارزه نکنیم گناه کرده ایم و باید جواب بدهیم که چرا با دیدن جریان انحرافی به تکلیف خود عمل نکرده ایم.

وی یکی از شگردهای جریان انحرافی را بی توجهی به احکام الهی دانست و گفت: اینها می گویند احکام الهی ظواهر است و باید روح احکام باشد نه ظاهر آن، که این انحراف جدی از خط امامی است که تا آخر عمر از نماز ایستاده دست بر نداشت.
24onlinenews.ir/news-3287.aspx
این اظهارات سراسر سوءظن و تهمت و افترا رو چطور توجیه میکنی نمیفهمم!!!!
نقل قول کردن
+1 #16 التماس دعای فرج 1392-02-13 12:05
به نقل از بی نام:
آقایان محترم سایت رایحه ظهور اطلاع داشته باشید آقای "التماس دعای فرج" با وهابیت در ارتباط است و مزدور اونهاست
البته اینها مسموعات بنده است!!!

(نمیشه که فاتحه طرفو بخونی بعد بگی مسموعات بنده است
اونم کسی در اون جایگاه که فرضیاتشو مردم بعنوان حتمیات قبول دارند...)

1- اتهام سحر را خود علامه در جملات بعدی رد کرده اند:
«زن و شوهرها سر هر قضیه‌ای که دعوا می‌کنند، می‌گویند جادو شده[خنده حضار]. حرف عامیانه‌ای بود که بگوییم لابد او را جادو کرده‌اند.»

2- در جای دیگر علامه از واژه «قرائن» استفاده کرده اند که این متفاوت از «دلایل» است. «دلیل» مُثبت دعوا است، ولی اماره فقط ظن ایجاد میکند.

3- این یک قاعده عُقلایی است که «وقتی محتمل قوی است، باید به احتمال ضعیف هم بها داد»

شما بدون تعصب تصور کن که من در شرایطی قرار گرفته ام که ممکن است نعوذبالله خود را امام زمان معرفی کنم و در اینکار توفیق هم داشته باشم.
در اینجا من به شما حق میدهم که به احتمال ضعیف هم بها دهید و نسبت به من احساس خطر کنید. بگویید که اگر من نعوذبالله ادعای مهدویت کنم و موفق شوم، این خطر بزرگی است.
نقل قول کردن
-1 #15 عبدالرحمن 1392-02-13 02:57
اولین کامنت در مورد موضوع!!!

بحث ظهور صغری مشکلی نداره
مشکل نحوه قرائت آن و اینکه چه برداشتی از آن داریم هستش
اینکه یک آدم .... بیاد بگه من از خود امام زمان منصوب شدم و خیلی مباحث دیگه

آقای ع. ی. و بقیه همفکرانش!!!
بزودی پنبتون رو میزنیم
منتظر باشید تا جدا افتادگان جدید از انقلاب اسلامی باشید
نقل قول کردن
+1 #14 حسام الدین 1392-02-13 01:22
آنهایی که ظهور صغری را نمی بینند خرده ای بر آنها نیست انگار نابینایی بگوید من این را که تو می گویی نمی بینم پس نیست و تو دروغ می گویی.

من فقط دلم به حال این آدمهای مرکز تخصصی می سوزد که چطور باید جواب بیت المالی که باید برای معرفت امام زمان هزینه کنند اما در انحراف آن خرج می کنند را بدهند؟

من فقط می گویم که صم بکم عمی فهم لایرجعون

من فقط می گویم خداوند به شما رحم کند که در عصر ظهور از منحرفین شده اید که به علامه های شهیری که خود از وزنه های فقاهتند تهمتی اینچنین روا می دارید.

پاسخ تان با مولا (ع) به زودی انشاالله
نقل قول کردن
-1 #13 یا مهدی عج 1392-02-13 00:39
فتنه بزرگتر به سرداری بزرگ ابا فتنه درراه است
نقل قول کردن
-2 #12 یا مهدی عج 1392-02-13 00:35
هاشمی قدرتمند وخالق فتنه های بزگ معروف به ابافتنه
نقل قول کردن
-2 #11 یا مهدی عج 1392-02-13 00:34
>:) هاشمی قدرتمند وخالق فتنه های بزگ معروف به ابافتنه ........
فتنه بزرگ درراه هست
نقل قول کردن
+1 #10 ذوالفقار 1392-02-12 17:28
به نقل از جانباز از اصفهان:
خوب شما که به ایشان در حد معصوم اعتماد داری این اشخاص یا شخص فراموسونر را چه کسانی می بینی ( پاسخ بدهید و مغلطه هم نکنید )

مداحانی چون عرضی و حداد ی که نشان دادند که منظور ایشون را درک نموده اند

شما هم نمی توانید حق را با مصباح بسنجید این اشتباه است شما باید مصباح را مدام با حق بسنجید و مطمئن باشید ملاک وضع فعلی افراد است نه دیروز سال قبل و یک دهه قبل و یا تأییدات افراد سرشناسی که الان در قید حیاط نمی باشند

اینگونه نباشد که شما برای ملت ایران در مقابل جناب مصباح ارزش و اعتبار قائل نباشید ملت ما جزو اولیا الله می باشند ( بنابر گفته رهبرمان)و در فتنه 88 بهتر از معروفین و حتی عده زیادی از مراجع عمل نمود



کسی که از ولایت فقیه جدا بشه و در مقابلش قرار بگیره فتنه گر هستش
حالا میخواد هر کسی باشه
در حال حاضر رهبری به طور کامل از اقای مصباح حمایت میکنه
و به طور کامل رهبری از جریان مشایی انتقاد میکنه
که در سخنای اخیرشون و انتقادشون از مکتب ایرانی و .... وجود داره البته شما نمیشنوین این ها رو
چون نمیخوایین بشنوین
در ضمن من کاری با مداحان هم ندارم در ضمن ملت حزب الله و در مسیر انقلاب جزو اولیا الله هستن نه هر کسی که میگی
اگر حرف شما باشه و برداشت شما باشه بنی صدر و امثال بنی صدر و موسوی و کروبی هم جزو اولیا الله هستن
=))
کمی فکر کن تدبر کن
زشته به خدا
نقل قول کردن
+1 #9 جانباز از اصفهان 1392-02-12 17:15
به نقل از ذوالفقار:
البته باز هم داری مغلطه میکنی
ولی اینو بدون که حرفات دور از منطق هستش
اصلا به فرض شاگردانش هم بگن که برای حرف شاگردانش هم دلیلی نداری بدبختی
چه ربطی به علامه مصباح داره
بعدشم فراماسونری نکنه فکر کردی میاد پیشت بهت میگه من فراماسونرم !!!!!!!!!!!!!
عزیز پیامبرش که پیامبر بود منافقین رو در صدر اسلام میشناخت ولی نگفتش کی منافق هستش
چون میخواست تا اخرین لحظه جذب کنه افراد گمراه رو
طوری که قران به پیامبر گفت دیگه برای منافقین دعا نکن چون منافقین دیگر ایمان نمی اورند
مصباح اگر هم بشناسه با کنایه میگه نه صریح که بیان بگن ما نیستیم
ببین سخته ولی طرز فکرت کمی ضعیف و به دور از احکام اسلامی هستش
مطالعه رو زیاد کن


خوب شما که به ایشان در حد معصوم اعتماد داری این اشخاص یا شخص فراموسونر را چه کسانی می بینی ( پاسخ بدهید و مغلطه هم نکنید )

مداحانی چون عرضی و حداد ی که نشان دادند که منظور ایشون را درک نموده اند

شما هم نمی توانید حق را با مصباح بسنجید این اشتباه است شما باید مصباح را مدام با حق بسنجید و مطمئن باشید ملاک وضع فعلی افراد است نه دیروز سال قبل و یک دهه قبل و یا تأییدات افراد سرشناسی که الان در قید حیاط نمی باشند

اینگونه نباشد که شما برای ملت ایران در مقابل جناب مصباح ارزش و اعتبار قائل نباشید ملت ما جزو اولیا الله می باشند ( بنابر گفته رهبرمان)و در فتنه 88 بهتر از معروفین و حتی عده زیادی از مراجع عمل نمود
نقل قول کردن
0 #8 ذوالفقار 1392-02-12 17:03
به نقل از جانباز از اصفهان:
اگر اینگونهب خواهی نگاه کنی که علامه اصلا" همه سخنان خودش را در هاله ای از ابهام قرار داده و گفته بر اساس مسموعات این سخنان را گفته است

ولی شاگردان معروفش منظور او را که همان مشایی می باشد را کاملا" تبعیین نموده اند البته آنها جرأت نکرده اند سخن مصباح را صریح تأیید بکنند ولی تنها به این بسنده نموده اند که سعی کنند اثبات کنند تفکرات مشایی به فراماسونر ها نزدیک است

بنده خدا آیت الله مصباح زرنگ تر از این حرف ها می باشد که بخواهد سخنی بگوید که از لحاظ قضایی به راحتی قابل پی گیری باشد

حالا من از شما یه سئوال می کنم چراباید بزرگ ترین خطر های برای اسلام که فراموسونر هستند و دارند بر سرنوشت این کشور حاکم می شوند بحثشان توسط مصباح رها بشود و معلوم نشود منظور از این افراد یا این شخص چه کسی می باشد آیا چنین مصباحی قابل اعتماد می باشد که تا این حد بی تفاوت بوده است که سخنی بگوید و سپس چنین امرمهمی را رها کند ودنبال تدریس و زندگی خودش برود و بگذارد بزرگ ترین خطر در طول تاریخ اسلام که فراماسونر هم می باشند به راحتی بر سرنوشت این کشور حاکم بشوند و ایشان تنها به این اعلام کلی بسنده نمایند


البته باز هم داری مغلطه میکنی
ولی اینو بدون که حرفات دور از منطق هستش
اصلا به فرض شاگردانش هم بگن که برای حرف شاگردانش هم دلیلی نداری بدبختی
چه ربطی به علامه مصباح داره
بعدشم فراماسونری نکنه فکر کردی میاد پیشت بهت میگه من فراماسونرم !!!!!!!!!!!!!
عزیز پیامبرش که پیامبر بود منافقین رو در صدر اسلام میشناخت ولی نگفتش کی منافق هستش
چون میخواست تا اخرین لحظه جذب کنه افراد گمراه رو
طوری که قران به پیامبر گفت دیگه برای منافقین دعا نکن چون منافقین دیگر ایمان نمی اورند
مصباح اگر هم بشناسه با کنایه میگه نه صریح که بیان بگن ما نیستیم
ببین سخته ولی طرز فکرت کمی ضعیف و به دور از احکام اسلامی هستش
مطالعه رو زیاد کن
نقل قول کردن
+1 #7 جانباز از اصفهان 1392-02-12 16:34
به نقل از ذوالفقار:
تو مگه نگفتی علامه مشایی رو بزرگترین خطر اسلام میدونه ؟؟؟؟
کجا علامه اسمی از مشایی اورده
دروغگو و تهمت زن


اگر اینگونهب خواهی نگاه کنی که علامه اصلا" همه سخنان خودش را در هاله ای از ابهام قرار داده و گفته بر اساس مسموعات این سخنان را گفته است

ولی شاگردان معروفش منظور او را که همان مشایی می باشد را کاملا" تبعیین نموده اند البته آنها جرأت نکرده اند سخن مصباح را صریح تأیید بکنند ولی تنها به این بسنده نموده اند که سعی کنند اثبات کنند تفکرات مشایی به فراماسونر ها نزدیک است

بنده خدا آیت الله مصباح زرنگ تر از این حرف ها می باشد که بخواهد سخنی بگوید که از لحاظ قضایی به راحتی قابل پی گیری باشد

حالا من از شما یه سئوال می کنم چراباید بزرگ ترین خطر های برای اسلام که فراموسونر هستند و دارند بر سرنوشت این کشور حاکم می شوند بحثشان توسط مصباح رها بشود و معلوم نشود منظور از این افراد یا این شخص چه کسی می باشد آیا چنین مصباحی قابل اعتماد می باشد که تا این حد بی تفاوت بوده است که سخنی بگوید و سپس چنین امرمهمی را رها کند ودنبال تدریس و زندگی خودش برود و بگذارد بزرگ ترین خطر در طول تاریخ اسلام که فراماسونر هم می باشند به راحتی بر سرنوشت این کشور حاکم بشوند و ایشان تنها به این اعلام کلی بسنده نمایند
نقل قول کردن
-1 #6 ذوالفقار 1392-02-12 16:09
به نقل از جانباز از اصفهان:
شما انگار خودت را به ببوگی می زنی این که حرف من را نقض نمی کند رد نمی کند این سخن شما را رد می کند



تو مگه نگفتی علامه مشایی رو بزرگترین خطر اسلام میدونه ؟؟؟؟
کجا علامه اسمی از مشایی اورده
دروغگو و تهمت زن
نقل قول کردن
0 #5 جانباز از اصفهان 1392-02-12 16:09
به نقل از ذوالفقار:
برو دعات رو بکن که از سایتتون با تمام وجود ازت حمایت میکنن
از بس چرندیات میگی حالم بهم میخوره
تو کی هستی ایراد به علامه بگیری خودتم میدونی شرو ور میگی

اینم جوابت
((
تشکیلاتی فراماسونری در کشور درحال شکل گرفتن است
24/1/90
«خطری که من احساس می‌کنم شدیدترین خطری است که تا به حال اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند. ... امروزه در دورن جامعه ما تشکیلاتی فراماسونری در حال شکل گرفتن است، و همان‌طور که در دوران مشروطه، فراماسونری با شعار قرآن و اسلام پیش آمد، امروز نیز فراماسونری با شعارهای انقلاب و اسلام جلوه می‌کند و تحت پوشش آن حرف خود را بیان می‌کند، یعنی قالب را حفظ و محتوا را عوض می‌کند. ... چگونه کسی که در عمرش با عالمی ارتباط نداشته و علاوه بر آن هر روز ضربه‌ای به اسلام می‌زند، می‌تواند برای اسلام مفید باشد، و معلوم نیست چه شده که برخی نیز به آن‌ها دل بسته‌اند! ... اگر تنبلی کنیم زمانی از خواب غفلت بیدار می‌شویم که تیرگی فتنه همه جا را فراگرفته است و می‌بینیم همان کسانی فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ایم. این عزل و نصب‌ها از کجا در می‌آید؟ این حرف‌های ملی‌گرایانه و مکتب ایرانی، آن هم در زمانی که نهضت اسلامی در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است، برای چیست؟ ملی گرایی و دم زدن از مکتب ایرانی با چه انگیزه‌ای می‌تواند صورت بگیرد؟... همان کسانی که از اصحاب رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بودند پس از رحلت ایشان علی علیه‌السلام را خانه‌نشین کردند، و بنی‌امیه که با نام اسلام بر سرکار آمدند کاری کردند که بر همه منابر به لعن علی علیه‌السلام می‌پرداختند و مجاهدان و یاران پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز اعتراضی نکردند؛ پس جای تعجب نیست اگر برخی از یاران امام، روزی علیه اسلام و انقلاب به پا خیزند (همانگونه که سران فتنه گذشته این چنین کردند)، و جای تعجب نخواهد بود اگر برخی از کسانی که امروز دم از رهبری می‌زنند و از یاران رهبری هستند، فردا فتنه بزرگ‌تری را به وجود آورند. ... خطری که من احساس می‌کنم شدیدترین خطری است که تا کنون اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند.».
تهمت زدن و دروغ بستن به علامه از طرف جانباز


شما انگار خودت را به ببوگی می زنی این که حرف من را نقض نمی کند رد نمی کند این سخن شما را رد می کند
نقل قول کردن
-1 #4 ذوالفقار 1392-02-12 16:08
به نقل از نصوری:
ببین به علامه بگو فقط جواب این سوال را بدهد که آیا در مورد دعای امام زمان برای احمدی نژاد راست گفته یا نعوذ بالله خالی بسته ؟

تا من به تو آنچه که می خواهی جواب دهم .



جواب شما
در مورد دعای امام زمان برای احمدی نژاد
اقای عزیز
اولا ایشون گفتن یکی از علمای اهواز به من گفتن در خواب چنین دیدم
در ثانی مگر شما نمیدونی برای هر امامی صلوات و دعا کنی جوابت رو میدن و برای سلامتی و موفقیتت دعا میکنن
بگیریم امام برای نجات کشور از سرسپردگی کشور به دست موسوی و کروبی برای ایشون دعایی بکنه که من تصدیق نمیکنم مثل علامه که ایشون هم گفتن فلانی نقل کرده
در هر صورت باز هم ایرادی به علامه نیستش
در اخر امام علی برای زبیر و طلحه نیز در موارد زیاد دعای خیر کردن
همانطور که گفتیم زبیر نزدیک بود از اهل بیت بشه
و در اخر امام زمان برای من هم دعا کردن و میکنن
چون اینجا کشور اهل بیت و کشور امام زمان هستش
مگر اینکه امام زمان رو اصلا از یاد ببری باز هم از محبتشون بینصیب نمیشی(در شب قدر )
که این دلیلی بر نقض علامه نیستش
چون در حال حاظر اقای احمدی نژاد خیلی از زمان بعد پیروزیشون فرق کردن
در حالی که علامه هنوز در مسیر ولایت هستن
نقل قول کردن
0 #3 نصوری 1392-02-12 16:07
به نقل از ذوالفقار:
اقای عزیز
منظور شما چیه ایشون چی رو بزرگترین خطر از زمان پیامبر تا حالا عنوان کردن
چرا حرفت رو بدون منطق و بدون جواب میدی
بگو ببینم چی رو تو داری میگی اصلا
در ضمن باید بگی چرا و به چه منطقی این حرفشون درست نیست
که دلیلی هم نیاوردی
بابا کمی تعقل و ندبر کن آخه
سریع جواب منو بده ببینم



ببین به علامه بگو فقط جواب این سوال را بدهد که آیا در مورد دعای امام زمان برای احمدی نژاد راست گفته یا نعوذ بالله خالی بسته ؟

تا من به تو آنچه که می خواهی جواب دهم .
نقل قول کردن
-1 #2 ذوالفقار 1392-02-12 15:21
اقای جانبازی که تهمت میزنی به علامه مصباح
عنوان سخنرانی رو با متنی مورد نظر میزارم
لطفا بعد خوندن
اگر نماز خوندی برو قضاش رو بخون و توبه کن
چون تهمت و افترای دروغ به علامه زدی
((
تشکیلاتی فراماسونری در کشور درحال شکل گرفتن است
24/1/90
«خطری که من احساس می‌کنم شدیدترین خطری است که تا به حال اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند. ... امروزه در دورن جامعه ما تشکیلاتی فراماسونری در حال شکل گرفتن است، و همان‌طور که در دوران مشروطه، فراماسونری با شعار قرآن و اسلام پیش آمد، امروز نیز فراماسونری با شعارهای انقلاب و اسلام جلوه می‌کند و تحت پوشش آن حرف خود را بیان می‌کند، یعنی قالب را حفظ و محتوا را عوض می‌کند. ... چگونه کسی که در عمرش با عالمی ارتباط نداشته و علاوه بر آن هر روز ضربه‌ای به اسلام می‌زند، می‌تواند برای اسلام مفید باشد، و معلوم نیست چه شده که برخی نیز به آن‌ها دل بسته‌اند! ... اگر تنبلی کنیم زمانی از خواب غفلت بیدار می‌شویم که تیرگی فتنه همه جا را فراگرفته است و می‌بینیم همان کسانی فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ایم. این عزل و نصب‌ها از کجا در می‌آید؟ این حرف‌های ملی‌گرایانه و مکتب ایرانی، آن هم در زمانی که نهضت اسلامی در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است، برای چیست؟ ملی گرایی و دم زدن از مکتب ایرانی با چه انگیزه‌ای می‌تواند صورت بگیرد؟... همان کسانی که از اصحاب رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و آله بودند پس از رحلت ایشان علی علیه‌السلام را خانه‌نشین کردند، و بنی‌امیه که با نام اسلام بر سرکار آمدند کاری کردند که بر همه منابر به لعن علی علیه‌السلام می‌پرداختند و مجاهدان و یاران پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و آله نیز اعتراضی نکردند؛ پس جای تعجب نیست اگر برخی از یاران امام، روزی علیه اسلام و انقلاب به پا خیزند (همانگونه که سران فتنه گذشته این چنین کردند)، و جای تعجب نخواهد بود اگر برخی از کسانی که امروز دم از رهبری می‌زنند و از یاران رهبری هستند، فردا فتنه بزرگ‌تری را به وجود آورند. ... خطری که من احساس می‌کنم شدیدترین خطری است که تا کنون اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند.».

mesbahyazdi.com/farsi/?news=353

جانباز اصفهانی هیچ مدرکی نداری متاسفم برات
بدجوری بحث رو باختی ای کاش در حدی بودی که دلم نمیسوخت برات

:-
نقل قول کردن
0 #1 نصوری 1392-02-12 09:58
من نشستم فکر کردم ببینم چیکار کنم هم نظام ولایت فقیه را و هم ظهور را به مدد عقل ناقص خودم زیر سوال ببرم و در مورد آنها تشکیک ایجاد کنم ، بهترین راه را در تقابل قرار دادن این دو مقوله که در ذات یکی هستند ، یافتم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد